Le teden dni po dirki v Belgiji bo v Monzi v Italiji trinajsta dirke formule 1 v letošnji sezoni. Tudi tokrat imajo na papirju boljše karte v rokah pri Mercedesu, a »rdeči Ferrarijev tempelj« bo dihal za Sebastiana Vettla in Kimija Raikkonena. Monza je eno od najbolj tradicionalnih dirkališč v zgodovini sodobne formule 1, saj je prizorišče vse od leta 1950. Na novejši stezi, ki je zamenjala nekdanjo nagnjeno betonsko, je bil do zdaj najhitrejši Juan Pablo Montoya leta 2004 z Williamsom, ki je krog odpeljal s povprečno hitrostjo 262,6 kilometra na uro. Torej velja Monza za dirkališče, kjer odločata dobra aerodinamika in še bolj moč motorja, zaradi česar naj bi imeli pri Mercedesu tudi tokrat, tako kot v Belgiji, največ možnosti.

»Po počitnicah moram zmagati vsaj na dveh dirkah, ti bosta zelo pomembni za nadaljevanje sezone,« je še pred Belgijo ugotavljal Lewis Hamilton. Prvo zmago je že osvojil v Spaju, drugo bi rad v Ferrarijevem svetišču, Monzi. Zato so se pri Mercedesu potrudili in mu pripravili nov motor, ki pa bo moral biti bolj varčen z oljem. Namesto dosedanjih 1,2 litra bodo motorji zdaj lahko porabili na 100 kilometrov le še 0,9 litra, to pa precej vpliva na moč motorja.

In ker vedo, da je bil Ferrari zelo hiter v Belgiji, srebrni ne vidijo razloga, zakaj ne bi bili ostra konkurenca tudi v Monzi. »Monza bi morala ustrezati tudi Ferrariju, njihov dirkalnik je zelo učinkovit pri zaviranju, kar je v Monzi zelo pomembno. Poleg tega bodo imeli prednost domačega terena, in če se izrazim po nogometno, imajo na tribunah dvanajstega člana ekipe,« pravi vodja ekipe Mercedesa Toto Wolff.

Besede, ki seveda ugajajo Sebastianu Vettlu. »Ker smo bili hitri v Spaju, smo lahko hitri na kateri koli stezi. Imamo kar nekaj novosti, od sprednjega krilca do predelanega dna dirkalnika. Občutek imam, da imamo najhitrejši dirkalnik v različnih razmerah, to moramo zdaj samo izkoristiti na dirkah,« je optimističen Sebastian Vettel, ki je ravno v Monzi leta 2008 dosegel svojo prvo zmago.

Težke čase preživlja Max Verstappen, dirkač Red Bulla, ki se je v sezono podal kot eden od tihih favoritov, zdaj pa mu iz dirke v dirko bolj nagaja tehnika. Po šestem odstopu v sezoni zaradi napake na motorju bo dirko v Italiji začel z deset mest slabšega startnega položaja, kot ga bo dosegel v kvalifikacijah, saj so mu morali zamenjati pogonsko enoto. Njegov ekipni tovariš Daniel Ricciardo pa bo po vsej verjetnosti kaznovan, prav tako zaradi menjave sestavnih delov pogona, z dvajsetimi dodatnimi startnimi mesti. Zelo zanimivo bo spremljati tudi interni dvoboj med dirkačema moštva Force India, ki sta si v Belgiji skočila v lase. V ekipi so jima že povedali, da si takega spodrsljaja ne smeta več privoščiti, sicer bosta morala kakšno dirko tudi odsedeti v garaži.