Prometne navade se spreminjajo, turistična sezona pa nekatere novosti še poudari. Prejšnji teden smo med vožnjo od Tupalič pri Preddvoru do Zgornjega Jezerskega dobili potrditev, da kolesarji in motoristi na tej cesti prevladujejo. Našteli smo jih celo več kot osebnih vozil, gre pa za dokaj ozko in ovinkasto, tudi nepregledno cesto z omejitvami hitrosti na 60 in tudi 50 kilometrov na uro. Ker gre za kar zahteven vzpon, na cesti ni veliko družinskih kolesarjev, zato pa vas drveči rekreativci pri spustih presenetijo s hitrostmi nad 50 kilometri na uro.

Na tej cesti, ki vodi tudi skozi najdaljšo slovensko vas Kokro ob istoimenski reki, je bilo letos že sedem prometnih nesreč in v večini od njih so bili udeleženi motoristi, ki pa niso vedno krivci za nesreče med Preddvorom in Jezerskim. V avgustu se je zgodila nesreča s tremi poškodovanimi kolesarji, ki so vozili v skupini in imeli premajhno varnostno razdaljo: »Ta cesta in še nekatere na Gorenjskem so v tem času zelo obremenjene s kolesarji in motoristi. To velja tako za cesto na Jezersko kot tudi cesti od Škofje Loke v Selško in Poljansko dolino. Opozoriti je treba še na ceste v turističnih krajih, kot so Bled, Bohinj in Kranjska Gora,« opozarja Bojan Kos s kranjske policijske uprave. Omeniti velja še, da je izredno nevarna tudi cesta med Bohinjem in Bledom, ker se v gostem prometu v turistični sezoni znajdejo skupaj tako enosledna vozila kot avtomobili in težki tovornjaki.

Letos že 80 nesreč s kolesarji

Številni motoristi cesto čez prelaz Jezersko uporabljajo zaradi povezave med Avstrijo in Slovenijo ter naprej s Hrvaško. Kolesarji so jo vzeli za svojo zaradi miru pred vozili, ker jih razen ob konicah na cesti ni toliko kot drugod. »Kolesarim po cestah, kjer tudi kaj vidim in spoznam. Vzpon na Jezersko je kar hud in moram priznati, da kljub kar nevarni cesti tudi motoristi radi pohodijo plin,« nam je potožil kolesarski navdušenec iz Belgije, ki je nad možnostmi kolesarjenja pri nas sicer dokaj razočaran, saj se ne dajo primerjati s kolesarsko bolj razvitimi državami.

Na Gorenjskem sta v prometnih nesrečah letos umrla dva kolesarja in za oba je bil usoden trk z avtomobilom. Opozoriti je treba še na 15 hudo poškodovanih kolesarjev ter 48 lažje poškodovanih. Število nesreč je primerljivo z lansko statistiko, nasploh pa seveda v zadnjih letih tudi število nesreč narašča vzporedno z razmahom kolesarstva kot oblike rekreacije tako za starejše, družine kot številne rekreativce. Okupacija nekaterih cestnih odsekov je zato logična posledica, toliko bolj pa so dragocene prave kolesarske poti tudi zunaj krajev, kjer turistična ponudba mora vključevati kolesarjenje. Tako jim je na primer uspelo povezati Kranj s Škofjo Loko od Orehka proti Trati s kolesarsko potjo, ki je zelo priljubljena.

Okoli dvajset kilometrov ceste med Tupaličami in Jezerskim je primer »kolesarske ceste«, a na takih cestah policija opozarja na dodatno previdnost zaradi večje ranljivosti voznikov enoslednih vozil v prometu.