V javnem podjetju Ljubljanski potniški promet (LPP) so uresničili nedavno napoved, da bodo novi turistični vlakec iskali z razpisom. Pretekli konec tedna so tako objavili javno naročilo za nakup električnega vlakca, rok za oddajo ponudb pa se izteče 26. julija.

Zeleni urban, ki je na ljubljanske ulice zapeljal lani in nadomestil dotedanji dizelski cestni vlakec, je namreč marca zgorel med nočnim električnim polnjenjem, ogenj pa je vozilo tako uničil, da ga ni bilo mogoče popraviti.

Bo tudi novi vlakec urban in zelen?

Da bo tudi novi vlakec električen, so v podjetju poudarili že pred časom. »To je bistveno za vzpostavljanje urejenega, prijaznega ožjega območja okoli središča mesta,« so pojasnili in dodali, da bo novi vlakec turistično ponudbo dopolnil predvidoma prihodnje leto.

Kot je razvidno iz razpisne dokumentacije, bo izbrano vozilo sestavljeno iz lokomotive in dveh vagonov, hkrati pa bo lahko prevažalo skupno 51 ljudi. Vlakec bo vozil po nekaj več kot devet kilometrov dolgi poti, prilagojen pa mora biti za vožnjo pri zimskih temperaturah globoko pod lediščem in v poletni vročini ter za vožnjo v klanec. Trasa je sicer večinoma ravninska, a je speljana tudi po dveh klancih. Največji vzpon bo imel vlakec med vožnjo na Ljubljanski grad, ko bo približno en kilometer vozil po povprečno 10-odstotnem klancu grajskega griča, na dveh točkah odseka pa še po dodatnih pet odstotkov večjem naklonu. Drugi vzpon bo na 1500 metrov dolgem odseku od sotočja Gradaščice in Ljubljanice do Križank, kjer se bo vlakec dvignil za dvajset metrov.

V razpisni dokumentaciji je določeno tudi, da mora imeti notranjost prikolic siva tla in belo streho, zunanjost cestnega vlakca pa mora biti dvobarvna in pobarvana z akrilnimi laki. »Barvno kombinacijo bo naročnik določil pri dejanskem naročilu,« je zapisano med tehničnimi zahtevami. V razpisnih pogojih torej (še) ni nedvoumno določeno, da bi moral biti tudi novi vlakec zeleno-bel, kot je bil prejšnji urban. Bo pa, kot pojasnjujejo v podjetju, novo vozilo najbrž prevzelo ime urban.

Zagorelo pri baterijah

Iz Ljubljanskega potniškega prometa so še sporočili, da so se pri pripravi tehnične dokumentacije tokrat oprli tudi na izkušnje, ki so jih imeli z zgorelim vlakcem. Tega so morali namreč potem, ko je lansko pomlad prvič zapeljal na ljubljanske ulice, nekajkrat »tehnično dopolniti«.

Vlakec, ki je s prekinitvami turiste po mestu prevažal od maja 2016 do marčevskega požara, so v sodelovanju s podjetjem LPP izdelali strokovnjaki iz slovenskega podjetja Stoja. Na ljubljanski mestni občini so ob prvi predstavitvi električnega urbana tudi ponosno poudarili, da je vlakec »domači izdelek«. A odnos med podjetjema se je po požarih ohladil. Iz LPP so namreč sporočili, da so dosedanje sodelovanje s podjetjem Stoja pri predelavi vozil v električna vozila prekinili. »Sodelovanje smo prekinili zaradi dveh požarov. Vzrok požara ni natančno raziskan, izvedenci pa so ugotovili, da je požar nastal pri baterijah,« so zapisali v LPP.

Še preden so marca ognjeni zublji popolnoma uničili električni vlakec, je namreč že januarja zgorelo še eno vozilo iz električne flote javnega podjetja. Takrat je zgorel električni avtobus, prav tako predelan v Stoji. Ljubljanski potniški promet s podjetjem Stoja še vedno sodeluje pri vzdrževanju električnih kavalirjev, ki potnike brezplačno prevažajo po območjih za pešce v mestnem jedru.