Zagonsko podjetje Eurosender, ki je sprva upravljalo spletni portal za elektronsko pošiljanje prtljage predvsem študentov in izseljencev na območju Evrope, se je v nadaljnjih treh letih razvilo v spletnega globalnega logističnega ponudnika, ki posameznikom brez logističnega predznanja ali manjšim podjetnikom iz 27 držav Evropske unije omogoča pošiljanje bodisi osebnega bodisi trgovskega blaga v 32 evropskih držav.

Tim Potočnik, ob Janu Štefetu in Žigi Janežu soustanovitelj podjetja, je povedal, da so po odskoku v nemškem pospeševalniku ProSiebenSat.1 sedež družbe kmalu prestavili v evropsko finančno središče – London, tudi zaradi vlagatelja Startupbootcamp Smart Transportation & Energy. »To nam omogoča dostop do trgov tveganega kapitala kot tudi dostop do vrhunskih strokovnjakov na področju financ, razvoja trgov ter obdelave velike količine podatkov,« je pojasnil Potočnik. Dodal je, da prodajno-marketinški oddelek na drugi strani pretežno domuje v Berlinu, kar podjetju omogoča dostop do visokokakovostnih kadrov z izkušnjami iz velikih internetnih velikanov, operativno-razvojni oddelek pa je v Ljubljani. »Ravno v teh dneh sem tako rekoč vsak dan v drugi državi,« je pripomnil.

Govorijo 15 različnih jezikov

In čeprav podjetja niso pognali iz Ljubljane, jim kljub vsemu že zaradi njene tradicije predstavlja zelo pomembno enoto podjetja. »Tu je na enem mestu veliko znanja in izkušenj naših sodelavcev, obenem pa imamo zaradi mesta, ki je po mnenju mnogih trenutno eno najprijaznejših v Evropi, dostop do kadra praktično z vsega sveta, saj se lažje odločijo za razvoj svoje kariere in ustalitev v Ljubljani. Tukaj tako deluje ekipa sodelavcev s treh celin in iz desetih držav, govorijo pa kar 15 različnih svetovnih jezikov,« je ponosen 26-letni Potočnik, ki si takšno ekipo želi širiti tudi v prihodnje.

Eurosender je tako odgovor na slabe izkušnje z nepreglednimi in visokimi cenami kurirskih storitev na trgu, neodzivne službe za pomoč uporabnikom ter neprijazen sistem naročanja prevzema paketa končnim strankam. Velike kurirske službe so namreč osredotočene predvsem na poslovne uporabnike, Eurosender pa združuje povpraševanje potrošnikov in malih podjetij. Ti namreč pri omenjenih dostavljalcih pogosto naletijo na težavo pri določanju cen, nezmožnost servisa v tujih jezikih, pričakujejo pa lahko tudi številne prevezave klicev, neurejene plačilne sisteme in podobno, pojasnjujejo v podjetju, kjer uporabnikom omogočajo, da to storijo v največ treh minutah.

Slovenija lahko postane logistično stičišče

Z večjimi kurirskimi službami se jim je tako zaradi večjega števila poslanih paketov uspelo dogovoriti za ugodne cene pošiljanja, ki so, kot pravijo, lahko nižje tudi do 70 odstotkov, kot če bi jih potrošniki naročali neposredno pri kurirjih. Poleg velikih mednarodnih dostavljalcev, kot so DPD, GLS in DHL, pa so nedavno sklenili posel tudi s Pošto Slovenije, ki sicer velja za mastodona, ki bolj kot s prijaznejšimi logističnimi storitvami poskuša zaslužiti s prodajo igrač, modnih dodatkov in pralnega praška.

A Potočnik pravi, da je njihov posel s Pošto Slovenije pomemben korak tako za razvoj Pošte kot Eurosenderja in Slovenije kot logističnega stičišča med vzhodom in zahodom Evrope. »Slovenija se z njim postavlja na zemljevid Evrope ne samo kot država izvoznikov in uvoznikov, ampak kot država tranzita z dodano vrednostjo. Pošti Slovenije posel omogoča dostop do strank v 27 državah Evropske unije, kar je za nacionalnega poštnega operaterja pomemben korak naprej na »vlak« globalizacije logističnih storitev, za Eurosender pa dostop do novih, pomembnih trgov držav nekdanje Jugoslavije,« Potočnik pojasnjuje prednosti sodelovanja za obe podjetji.