Ko nekdo dobro opravlja svoje delo in je pri njem uspešen, pa nato napoči čas za njegovo zamenjavo, radi rečemo, da bo njegov naslednik stopil v velike čevlje. Kar pomeni, da ga čaka težko delo že, če bo želel biti enako dober. Podobno je tudi pri avtih. Kar nekaj jih je, ki so (bili) taka uspešnica, da je, še preden pride čas za naslednika, jasno, da slednjega čaka težka naloga, če bo želel ponoviti zgodbo predhodnika. In natanko to velja tudi za novo, drugo generacijo opla insignie – ta stopa v velike čevlje prve, ki je bila pred devetimi leti v marsičem, predvsem pa z vidika oblikovanja, prelomna za znamko Opel. Pri čemer so pri Oplu na prelomnici, odhodu pod okrilje koncerna PSA, tudi zdaj…

Ko je leta 2008 insignia po dveh desetletjih nadomestila model vectra, so ji sicer prerokovali lepo prihodnost, a takšnega uspeha, kot je sledil, bržčas nihče. Že leto kasneje je postala evropski avto leta, do danes pa so jih prodali slab milijon primerkov – že ob omenjenem je jasno, zakaj smo govorili o velikih čevljih. A vse to je zdaj preteklost, vprašanje, ki se ponuja samo po sebi, pa je, ali bodo drugi generaciji insignie veliki čevlji prav ali zaradi naštetega nemara preveliki? Zgodovina nas uči, da bo edini pravi odgovor ponudil čas, kljub temu pa lahko po enodnevnem temeljitem spoznavanju za volanom petvratne različice, ki se po novem imenuje insignia grand sport, mirno zatrdimo, da so nastavki dobri in da ima insignia druge generacije vse potrebno, da (vsaj) ponovi uspeh prve.

Ko smo omenili petvratno različico, je treba dodati, da bo ta v drugi generaciji ena od dveh. Druga bo kakopak karavanski sports tourer (ta bo sicer imel tudi »terensko« izvedenko country tourer), medtem ko je štirivratna limuzinska pomahala v slovo. Kar je glede na prodajne številke, ki pravijo, da se je med pet- in štirivratno za slednjo odločilo manj kot deset odstotkov kupcev, precej logično. Kot je logično tudi, zakaj je bilo tako – pri petvratni se pri odpiranju prtljažnega pokrova pač »dvigne« tudi zadnje steklo, s tem pa se uporabniku odpre veliko večja odprtina, ki olajša nakladanje prtljage. In ko smo že pri prtljažniku – ta je v novi generaciji pri grand sportu izgubil nekaj prostornine in je zdaj v osnovi premore 490 litrov (prej pri petvratni 530) ter ob podrtih sedežih 1450 (prej 1470), a se to, preverjeno, ne pozna.

A če je insignia izgubila nekaj litrov v prtljažniku, je pridobila drugje. Po zaslugi tega, da je za šest centimetrov daljša (4,9 metra) in ima devet centimetrov daljšo medosno razdaljo, obenem pa je nekoliko širša, je v potniški kabini prostora občutno več. Vseeno pa se je za občutek največjega napredka treba usesti za volan in se zapeljati. Okolica Oplove tovarne v Rüsselsheimu, ki je polna tako avtocestnih odsekov kot razgibanih podeželskih cest, je bila za to kot naročena, insignia pa se je na vseh izkazala kot udoben in hkrati avto, ki ga je užitek voziti. Voznik se namreč z njim resnično čuti bolj povezanega kot prej, volanski mehanizem je odzivnejši in neposrednejši, pri podvozju pa vlogo odigra tudi nastavitev voznega načina. Izmed dveh motorjev, ki smo ju imeli možnost preizkusiti, je še posebno prepričal dvolitrski dizelski s 170 konji (125 kilovati), medtem ko je drugemu, najšibkejšemu bencinskemu (1,5-litrski s 140 KM/103 kW) sape zmanjkalo le, ko smo izkoriščali dejstvo, da nemške avtoceste na nekaterih odsekih nimajo hitrostnih omejitev. A za mirnejšo vožnjo bo seveda zadostoval tudi ta. Pri bencinarjih je na voljo še enako velik s 165 KM (121 kW) in dvolitrski z 260 KM (191 kW), pri dizlih pa poleg omenjenega še 1,6-litrska s 110 ali 136 KM (81 ali 100 kW).

Nova insignia je, kot se za novost leta 2017 spodobi, polna tudi tehnoloških, udobnostnih in varnostnih pripomočkov. Tu so tako na primer uporaben, kakovosten in informacij poln projekcijski zaslon (head-up display), prilagodljivi tempomat s samodejnim zaviranjem v sili, pomoč pri ohranjanju voznega pasu s samodejnim popravkom smeri, kamera z vidnim poljem 360 stopinj, napredno samodejno parkiranje… Kar zadeva zunanjo obliko, verjetno že fotografija pokaže, da gre za enega privlačnejših avtomobilov v razredu, zelo podobno pa velja tudi za urejenost in kakovost notranjosti, pri kateri so, za naš okus, spet storili korak preveč pri »prečiščevanju« gumbov in stikal. V primerjavi s predhodnikom sta tako slovo vzela zelo uporaben vrtljivi gumb, pri čemer zdaj na voljo za upravljanje s številnimi funkcijami ostane le (ne najbolj odziven) zaslon na dotik, ob njem pa še nekatera stikala za upravljanje prezračevanja. Res je, da je vse skupaj tako lepše, a je hkrati manj praktično, saj pri nekaterih ukazih zahteva korak ali dva več. Kar je lahko moteče. Kot na primer v konkretnem primeru: med vožnjo v bližini letališča v Frankfurtu nam je navigacija kazala zapletene pentlje številnih izvozov, podvozov in nadvozov, ko smo želeli spremeniti tok zraka klimatske naprave, pa so celoten zaslon prekrile ikone za nastavitev prezračevanja. In seveda smo izvoz zgrešili. Pa bi se zapletu, ki morda nastane še v kakšnem podobnem primeru, ob le nekaj dodatnih stikalih, ki jih ni več, lahko izognili. A tudi tega se voznik navadi in se bo moral v večini avtomobilov, saj je tak že kar splošni trend…

In še to: opel insignia grand sport bo k nam, hkrati s karavanom, zapeljala junija. Stala bo najmanj 22.100 evrov.