Ribniški likovni izobraževalni center LICE deluje že skoraj deset let. Na to umetniško šolo se lahko vpiše vsak, imeti mora le ustvarjalno voljo in željo po likovnem izražanju. Do danes se lahko šola pohvali s številnimi člani, ki se spoznavajo z različnimi likovnimi zvrstmi, kot so kiparjenje, risanje, slikarstvo ali grafično oblikovanje, izpod njihovih rok pa pogosto nastanejo vrhunske umetniške stvaritve.

Gimnazija in srednja šola Kočevje z ribniškim umetniškim centrom sodeluje že tretje leto, in sicer z izbirnim programom likovno snovanje. Zanj se odločijo predvsem dijaki, ki si želijo razširiti svoja obzorja in se izpopolniti na različnih področjih likovne umetnosti. Program obiskujejo dve leti, v tem času pa spoznajo in osvojijo vsa prej omenjena področja ustvarjanja. Ustvarjajo pod mentorstvom različnih likovnih strokovnjakov, tako da na koncu nastanejo izredno kakovostna dela, kakršnih pri likovnem pouku v šoli zaradi časovnih in drugih omejitev ne bi bilo mogoče uresničiti.

Samostojno in z veseljem

Likovni center sva obiskali v času ustvarjanja naših dijakov. Skupino učencev tretjih letnikov sva ujeli pri izdelovanju kolažev iz časopisnih izrezkov. »Pri svojih urah dajem poudarek grafičnemu oblikovanju in kreativnosti dijakov,« je povedal vodja skupine Boštjan Majcen. »Če želijo, lahko svoje izdelke vzamejo domov, večina pa jih je ob koncu šolskega leta razstavljena v prostorih kočevske gimnazije ali tukaj, v ribniškem rokodelskem centru.« Pouk poteka zelo sproščeno; dijaki sicer ustvarjajo po smernicah, ki jih da mentor, a so lahko pri delu lahko zelo svobodni. »Pri teh letih so dijaki že dovolj pametni in ustvarjalni, da lahko delajo samostojno in brez natančnih navodil,« meni Majcen.

Druga skupina, sestavljena iz leto dni mlajših dijakov, je z ogljem risala motiv vaze. »Na začetku naloge dijakom vedno razložim, kaj se od njih zahteva in pričakuje, nato pa učenci ustvarjajo sami,« je povedala njihova mentorica Nataša Gašparac. »Dijaki se pri samostojnem delu dobro znajdejo, na koncu nastanejo res lepi in kakovostni izdelki.«

Prosta pot domišljiji

Dijakom so na voljo tako primerni prostori in ustrezni pripomočki kot tudi primerni materiali ter strokovno mentorstvo. Lastnemu izražanju, domišljiji in kreativnosti lahko torej pustijo prosto pot. »Likovno šolo obiskujem že drugo leto,« pojasni dijakinja tretjega letnika gimnazije Danaja Kurnik. »Za ta program sem se odločila, ker se tudi v prostem času ukvarjam z likovnem ustvarjanjem, imam tudi svoj umetniški blog. Pri tečaju mi je najbolj všeč, da se spoprimemo z vsemi vrstami likovne umetnosti in imamo pri ustvarjanju veliko svobode. Od svojih izdelkov sem najbolj ponosna na doprsni kip in na sliko, ki je še nisem dokončala.« Tudi v prihodnosti namerava nadaljevati likovno ustvarjanje, vendar o poti poklicne umetnice ne razmišlja.

Nad veliko količino svobode pri ustvarjanju je navdušena tudi Metka Oblak. »Le na tak način imamo možnost, da se izrazimo, kot sami želimo, in s tem zares pokažemo, kar čutimo. Sicer pa sem najbolj ponosna na kip moškega in kip moške glave.« Njena sošolka Maja Rovtar, ki kot svoj najboljši izdelek izpostavi makete, ki jih je izdelala pri arhitekturi, se povsem strinja: »Zelo mi je všeč, da lahko počnemo, kar želimo, in nas mentorji ne omejujejo.«

Dijak drugega letnika Toni Ambrožič pravi, da se je za tečaj odločil, ker že od otroštva rad riše. »Všeč mi je, da tečaj poteka v Ribnici, kjer živim. Tako sem lahko po končani uri hitro doma,« še pristavi. »Med ustvarjanjem lahko poslušamo glasbo, sicer pa sem od vseh mojih izdelkov, ki sem jih ustvaril tu, najbolj ponosen na portret moškega.« Dijak Žiga Obrstar dodaja: »Že v otroštvu sem rad risal, zdaj pa želim to znanje še nadgraditi. Všeč mi je, da nimamo strogih ocenjevanj, pouk pa poteka bolj sproščeno kot v šoli. Moj najljubši izdelek je kip Venere.«