Zlatko Kaučič, mednarodno uveljavljeni tolkalec in bobnar ter oče festivala Brda Contemporary Music Festival (BCMF), je v intervjuju za Dnevnik pred letom dni ugotavljal: »V razdrobljenost nas sili sistem, ki proizvaja vsakič manj pravic. Posamezniku kradejo svobodo, silijo ga v boj za preživetje, papirologijo, nadzirajo ga. Kaj bo to pomenilo za umetnost čez nekaj let? Bo sploh še kdo ustvarjal?«

Danes se zdi, da Zlatka Kaučiča vendarle skušajo utišati. Otoček sredi Goriških brd, ki ga je ustvaril s festivalom v sedmih letih, tokrat sploh ni dobil podpore ministrstva na projektnem razpisu. V pojasnilu so zapisali, da festivalu »manjka širši obseg občinstva in obogatitev, ki bi opravičevala dodatna sredstva«.

Premalo »množičen«?

Če je argument na »umetniškem« razpisu množičnost, bi nas moralo vse resno zaskrbeti, meni Kaučič. Na festival vendarle ne more zbobnati vseh Bricev, prihajajo pa poznavalci kreativne glasbe iz več evropskih držav. Improvizirana glasba se nikoli ni poslušala množično, to pa ne pomeni, da je ne potrebujemo.

Na ministrstvu pojasnjujejo: »Razpis je konkurenčne narave, zato je treba odobritev ali zavrnitev projekta vedno razumeti v luči projektov, ki so jih na razpis prijavili drugi prijavitelji, ter seveda glede na razpoložljiva sredstva, pri čemer smo imeli tokrat izjemno ozek manevrski prostor.« Letos so podprli manj prijaviteljev vseh glasbenih zvrsti (lani 85, letos 40 projektov), pa izbrane zato bolj. Kaučiču se zdi odločitev komisije za »drugo glasbo«, ki jo sicer sestavljajo Lojze Krajnčan, Teja Klobučar in Anže Zorman, naravnost absurdna: »Najbolj absurdno pri vsem pa je, da se ne morem niti pritožiti.« Na ministrstvu zavračajo vsakršne očitke glede nekompetentnosti članov komisije, »minister v tem trenutku ne razmišlja o zamenjavi katerega koli člana komisij, saj verjame v njihovo strokovnost in neodvisnost«.

Ustvarjalni z malo denarja

Podpore države pravzaprav ni bilo veliko, gre za 5000 evrov bruto, a s tem denarjem ter s 3000 evri bruto, ki jih vsako leto primakne tudi občina Brda, so delali »čudeže«, ugotavljajo tudi ugledne mednarodne jazzovske revije – All about jazz, Jazzword, New York City Jazz Record. Kaučič kljub temu obljublja, da festival letos – bo. Mnogo glasbenikov, denimo Vid Drašler in številni italijanski glasbeniki, so pripravljeni igrati na festivalu zastonj. Vendar je odločen: »Festival si bomo priborili nazaj in ne bom dovolil, da naši gostje igrajo zastonj! To je ponižujoče za ustvarjalce.«