»Spremembe so neizbežne in tudi trgovinska panoga v tem ni izjema. Podpiramo stalno rast in razvoj posameznikov ter razmišljanje o izzivih na nekoliko drugačen način, naj gre za naše zaposlene, potencialne kandidate za zaposlitev pri nas, pa tudi v družbi nasploh,« med drugim poudarja Gregor Kosi, generalni direktor Lidla Slovenija, ki je vnovič med finalisti Zlate niti. Leto 2016 je bilo za podjetje, ki letos praznuje deseto obletnico prisotnosti na slovenskem trgu, zelo uspešno. V sodelovanju z ABC Acceleratorjem so se lotili prvega poslovnega hackathona, na katerem so sodelovali tako zaposleni kot zunanji udeleženci, izvedli so prvi 3-mesečni podjetniški startup program, lotili so se celovite prenove prodajne mreže in odprli tudi dve novi trgovini, izvedli veliko drugih družbeno odgovornih projektov.

Gradnja talentov

Na kadrovskem področju so začeli prenovo upravljanja talentov, ki so ga posodobili in uskladili s strategijo razvoja kadrov, podrobneje opredelili način prepoznavanja talentov ter posodobili letne razgovore. Z vsemi vodji so izpeljali intenzivne delavnice, kjer so skupaj spoznavali in oblikovali nove usmeritve vodenja, ki so jih poimenovali Daj petko! Prejeli so mednarodni certifikat top employer Slovenija in top employer Europe. »Na svetovni ravni je podjetij, ki so prejela certifikat top employer, zgolj 1200, v Sloveniji pa ga imajo do sedaj vključno z nami le tri podjetja. Med njimi je Lidl Slovenija prvi in edini trgovec v Sloveniji,« poudarja Kosi.

Letos z do 150 novimi sodelavci

Podjetje, ki trenutno zaposluje 1320 ljudi, namerava letos zaposliti od 100 do 150 novih sodelavcev, ob tem načrtujejo še zaposlitev približno 50 do 100 novih sodelavcev za mednarodni servisni center za nabavo, ki ga vzpostavljajo v Mariboru. V prvih dveh mesecih letošnjega leta so na novo zaposlili 45 sodelavcev.

»Težav pri iskanju novih zaposlenih nimamo, saj je ugled med kandidati visok, tako da se na vsak oglas prijavi od 600 do 800, na nekatere tudi 1500 kandidatov. Pred leti smo se soočali z nemobilnostjo kandidatov. Da bi se odpravili na usposabljanje v tujino ali se morda vozili nekaj dlje časa na delovno mesto, je bilo precej nesprejemljivo. Opažamo pa, da se tudi na tem področju stvari spreminjajo,« pravi generalni direktor Lidla Slovenija.

Med finalisti tudi novinec

»Prednost podjetja Hofer pri uvajanju sprememb je njegova zelo linearna struktura v interni organizaciji ter že organska naravnanost v nenehno optimizacijo in čim večjo preprostost procesov. Prehodi med delovnimi mesti so zaradi te strukture lažji, kot tudi prilagoditve glede na potrebe delavcev,« med drugim razmišlja direktor Hofer trgovine Matevž Martinuč. Podjetje, ki v Sloveniji deluje 11. leto, tokrat v Dnevnikovem izboru najboljših zaposlovalcev sodeluje prvič in ocene zaposlenih so podjetje že umestile v sedmerico finalistov. Med izzive za prihodnost uvrščajo predvsem rast v panogi, ki zadnjih pet let stagnira, ter uspeh pri strankah, ki pa ga lahko zagotavljajo samo zadovoljni zaposleni.

»Kot zelo uspešen ocenjujemo tudi naš tržno-komunikacijski nastop, s katerim gradimo svojo prepoznavnost in podobo trgovca, ki lahko zaradi ponudbe izdelkov pod lastnimi blagovnimi znamkami zagotavlja tudi njihovo visoko kakovost, hkrati pa jih je zmožen ponuditi po konkurenčni ceni. Vedno bolj jasno uresničujemo tudi svojo zavezo trajnostnemu poslovanju. Naše pojmovanje trajnostnega delovanja obsega tudi odgovornost do naših sodelavcev, ki jih spodbujamo k zdravemu življenju, gibanju in pozitivnemu sobivanju,« našteva Martinuč. Vse bolj se usmerjajo tudi v iskanje mladih perspektivnih strokovnih kadrov, zato so sodelovali pri projektu Slovenian Case Challenge.

Potrebovali bodo še stotnijo sodelavcev

Hofer namerava letos zaposliti okoli 100 novih sodelavcev. »Leta 2017 nameravamo odpreti nekaj novih poslovalnic ter prek inovativnih poslovnih pristopov našim kupcem ponuditi še boljšo nakupovalno izkušnjo. Največje potrebe po kadru imajo na področju prodaje in logistike. Glede na to, da postaja slovenski kupec vedno bolj zahteven, želimo v našem centralno-logističnem centru v Lukovici krepiti tudi druge zaledne službe, kot so oddelek IT-podpore, oddelek za marketing, oddelek za odgovorno vodenje podjetja, HR-oddelek…«

In kako gleda Martinuč na prihodnost, spreminjanje delovnih mest in nove poklice? »Pred časom smo ustanovili oddelek odgovornega vodenja podjetja. Prav tako smo zaradi zavedanja krepitve dobrih odnosov med delodajalcem in zaposlenimi ter siceršnjega razvoja zaposlenih razširili HR-oddelek. Ta oddelka sta zgolj primera v vrsti strukturnih sprememb, ki so se zgodile v zadnjih letih. Napovedovanje prihodnosti je sicer nehvaležno, a vendar verjamemo, da bosta prihodnost ter boj za stranke zaznamovana z mnogimi potrebnimi spremembami in prilagoditvami. Trgovina z živili je tradicionalna, stabilna dejavnost, ki je bila precej časa izvzeta iz siceršnjega hitrega razvoja alternativnih oblik poslovanja. A se temu razvoju ne bo mogla izogniti, tako da lahko v prihodnje pričakujemo spremembe in prilagoditve v smeri digitalizacije poslovanja.«