Lumar IG, tehnološko vodilni slovenski proizvajalec nizkoenergijskih in pasivnih montažnih objektov, je na današnji novinarski konferenci predstavil rezultate poslovanja in napovedi za naprej. Podjetje je v letu 2016 zabeležilo rekordno prodajo, saj se je ta povečala za 40 odstotkov, največ za kar 116 odstotkov, so jo povečali v Avstriji.

»Leto 2016 ocenjujemo kot zelo uspešno, saj smo prodali največ hiš v vsej svoji zgodovini. Na to smo še posebej ponosni, saj to priča o kakovostnem delu v preteklosti in velikem zaupanju kupcev v blagovno znamko Lumar in njene produkte. Prihodki od prodaje so v letu 2016 znašali 11,6 milijona evrov, kar je nekoliko manj kot leta 2015 in je posledica počasnega pridobivanja gradbenih dovoljenj. Že v letu 2017 pričakujemo bistveno boljše poslovne rezultate, saj naj bi znašali več 16 milijonov evrov, kar bi pomenilo za 40 odstotkov več kot v letu 2016,« je povedal direktor podjetja Lumar Marko Lukić. V podjetju nameravajo zaradi povečanega obsega dela, do konca leta zaposliti do 15 odstotkov novih sodelavcev. Podjetje trenutno zaposluje 70 ljudi.

Potrebne so spremembe

Trg montažne gradnje v Sloveniji se kljub pozitivnemu ozračju še zmeraj sooča s številnimi strukturnimi težavami, ki vplivajo na panogo kot podjetja v njej. Po mnenju direktorja Lumarja je potrebno začeti sprejete reforme in strategije realizirati tudi v praksi.

»Kot delodajalci si želimo, da bi se v socialnem dialogu upoštevali tudi naši vidiki in pogledi, saj delujemo na trgu in vemo, kaj so tiste stvari, ki bi podjetjem omogočile boljše pogoje za delo in konkuriranje na mednarodnih trgih. Tako od države želimo, da bi spremenila delovno pravno zakonodajo, ki mora postati bolj fleksibilna, da bi se dvignila minimalna plača ter se razbremenilo stroške dela, kar bi tako iz socialnega kot ekonomskega vidika imelo pozitivne učinke na sama podjetja kot družbo,« je med drugim naštel Lukić.

Po njegovem mnenju je nujno potrebno tudi, da bi se spoštoval pravni red družbe in povečala učinkovitost javne uprave, da bi zeleno javno naročanje res postalo takšno, kjer najnižja cena ne bi bila pogoj in bi tudi uveljavljena podjetja imela možnosti konkuriranja, ter da bi spodbujali inovativnost in razvoj. Ob tem je še dodal, da bi za splošno uspešnost družbe morala spremeniti tudi naklonjenost družbe podjetništvu in družinskim podjetjem.

Velik potencial

Glede na poslovanje v letu 2016 v podjetju Lumar na prihodnost gledajo z velikim optimizmom. Ta je posledica odličnega večletnega dela v preteklosti, veliko akumuliranega znanja, odličnega kadra, razvojnega potenciala in trendov za naprej.

»Zavedamo se, da imamo še veliko potenciala, ki se kaže tako doma kot na tujih trgih. Tuji trgi so v letu 2016 pomenili 36 odstotkov prihodkov od prodaje. V Avstriji, ki je zelo zahteven in težak trg, smo v dobrih dveh letih zgradili vse bolj uveljavljeno blagovno znamko, ki je zelo zahtevne avstrijske kupce prepričala s kakovostjo in arhitekturo. Posledica tega je tudi 116-odstotna rast prodaje v letu 2016. Se pa v Avstriji lotevamo še novih aktivnosti in projektov, ki bodo vplivale na našo prepoznavnost in rast,« doda Lukić.

Zaradi povečanega obsega dela in novih projektov bodo v podjetju zaposlili do 15 odstotkov novih sodelavcev. »Tudi v času krize nismo odpuščali, ampak dodatno zaposlovali. Od leta 2009 do konca lanskega leta smo zaposlili 29 odstotkov novih sodelavcev. Vsi sodelavci so zaposleni za nedoločen čas. Povprečna bruto plača na zaposlenega je v letu 2016 znašala 2.167 evrov, dodana vrednost je bila nekaj manj kot 54.000 evrov, realizacija na zaposlenega pa je znašala nekaj več kot 183.000 evrov,« je razložil direktor Lumarja. Podjetje je bilo leta 2016 razglašeno za Naj zaposlovalca Podravja.

Ključnega pomena je kakovost

Vse od začetka sta osnovni vodili podjetja razvoj in visoka kakovost. »Četrt stoletja izkušenj in znanje nam omogočajo strokovno svetovanje in spremljanje kupcev čez celoten postopek gradnje sanjskega doma – od začetnih idej do gradnje na ključ. Z našo optimizirano tehnologijo lahko danes ponudimo vrhunske hiše z vgrajenimi inovativnimi in kakovostnimi komponentami ter detajli ob najboljšem razmerju med kakovostjo in ceno. Naša vizija in razmišljanja pa gredo naprej. Trgu doma in v tujini ponuditi samo takšne energetske rešitve in hiše, ki imajo difuzijsko odprte sisteme, uporabljajo izključno ekološke materiale, imajo vgrajene komponente za vgradnjo sončnih elektrarn in ponujajo izjemno ugodje bivanja,« pove Lukić.

Ob tem želijo še naprej kreirati trende na področju bivanja na inovativen način, ter slediti trajnostno naravnanemu poslovnemu modelu in krožnemu gospodarstvu. Lotili se bodo tudi energetske prenove in sanacije svoje poslovne stavbe in zagotavljanja še boljših pogojev dela za zaposlene.