Globalno naj bi generacija Y okoli leta 2020 predstavljala že približno 50 odstotkov vse delovne populacije. Zato bi se morala podjetja že danes bistveno intenzivneje in usmerjeno ukvarjati s prav to skupino, ki pa ima nekatere izrazite posebnosti – po vrednotah, pričakovanjih, razmišljanju in samem načinu dela. Tega se zelo dobro zavedajo podjetja, ki se bodo v ponedeljek, 21. novembra, na hitrih zmenkih predstavila študentom Univerze v Ljubljani. Želijo namreč spoznati, kako razmišljajo in delujejo mladi, kakšne so njihove vrednote, kaj osmišlja njihovo življenje, ob tem pa si hočejo ustvariti tudi sliko trga dela, na katerem bodo delovali v bližnji prihodnosti.

Kaj nas čaka v prihodnje

Za srečanje s študenti na hitrih zmenkih so se odločile letos najboljše gazele NiceLabel, REM in RLS merilna tehnika, ob njih pa tudi Identiks in Gorenjska banka. Podjetja želijo biti na izzive prihodnosti kar najbolje pripravljena. »Kaj si obetam od hitrih zmenkov? Da spoznamo mlade kandidate, ki nas bodo navdušili s svojimi predstavitvami in pestrimi življenjepisi, predvsem pa, da se bomo drug od drugega naučili več o tem, kaj nas čaka na trgu dela v prihodnje,« je dejala Katja Zakrajšek, vodja kadrovske službe v podjetju Nicelabel, zlati gazeli 2016 .

Ker so mladi večinoma še brez ustreznih delovnih izkušenj, lahko njihov potencial in motivacijo prepoznavajo predvsem skozi njihove obštudijske dejavnosti. Zelo veliko pa pomeni tudi energija, ki jo kandidati izžarevajo, ko opisujejo svoje priljubljene dejavnosti. »Strast pri delu je namreč eno ključnih zagotovil, da bo oseba uspešna, na mentorju oziroma podjetju pa je, da to strast in energijo ustrezno usmerja in novincu posreduje prava znanja in veščine,« poudarja Zakrajškova. Niti ni nujno, da mlad človek že natančno ve, kaj želi delati v življenju in kaj je tista dodana vrednost, ki jo bo prinesel podjetju.

Marca spoznavno srečanje, aprila že pripravnica

Na kaj pa naj bodo študenti osredotočeni pri svojih predstavitvah podjetjem? »Vsak naj izpostavi predvsem razloge, zaradi katerih je prav on ali ona prava izbira za podjetje. To seveda pomeni, da se bo vsakemu potencialnemu delodajalcu predstavil drugače, prilagojeno ciljem in vrednotam podjetja. Pomembno je, da imajo kandidati informacije o dejavnosti podjetja, o trgu, na katerem deluje, o vrednotah in kulturi v podjetju.«

Čeprav hitri zmenki niso namenjeni zaposlovanju študentov, pač pa krepitvi njihovih kompetenc za mreženje in izboljševanje zaposljivosti, se taka oblika povezovanja med podjetji in šolajočimi mladimi tudi glede zaposlovanja izkazuje za pravo. To potrjuje tudi primer diplomirane komunikologinje Nine Pižorn, ki je na hitrih zmenkih marca letos s svojimi dotedanjimi izkušnjami in projekti prepričala Blaža Goloba iz SmartIScity ter že aprila začela pri njih pripravništvo. jpš