»Lažje vodljiv, bolj živahen, prožen, omogoča lažjo vožnjo po dežju…« je odlike svojega novega jeklenega konjička včeraj zadovoljno opisoval brkati policist, eden bolj izkušenih med policijskimi motoristi, saj službeni motor vozi že od leta 1982. Ob njem je stalo še 29 kolegov, ki so se s svojimi novimi službenimi motorji na parkirišču postaje ljubljanske prometne policije postrojili pred generalnim direktorjem policije. »Zavedamo se, da vozila za policiste niso samo prevozna sredstva, ampak tudi njihovo osnovno orodje,« je ob predaji 30 novih motorjev, petih civilnih avtomobilov s sistemom provida in osmih službenih kombijev z opremo za opravljanje ogledov prometnih nesreč povedal prvi policist Marjan Fank.

Nemška serijska proizvodnja prirejenih motorjev

Policisti so več let opozarjali na močno dotrajan vozni park, dodatna proračunska finančna injekcija za letošnje in prihodnje leto (po 30 milijonov evrov) pa omogoča potrebne posodobitve. Motorje so v policiji zadnjič kupili leta 2008, in sicer 14 yamah FJR1300. Sledilo je varčevanje, zato je 30 novih motornih koles BMW R 1200 RT SF več kot dobrodošlih.

Motorji s 125 konjskimi močmi so že serijsko izdelani za posebne (policijske) namene. Zato so prilagojeni za večje obremenitve in pospeške kot civilne različice, med stikala pa so po načelu ergonomičnosti umeščeni gumbi za policijske luči, sirene in radijsko zvezo. Z njimi lahko policist upravlja, ne da bi spustil krmilo motorja. Dodatno občutljiv sistem proti zdrsu zadnjega kolesa, električno nastavljiv vetrobran in gretje ročic pa naj bi omogočili bistveno olajšali vožnjo po dežju in mokri cesti.

Vozila potrebujejo voznike

Poleg 30 motorjev so policisti včeraj dobili šest Volkswagnovih vozil caddy maxi in dve vozili T6 furgon. V vseh osem vozil je vgrajena oprema za ogled prometnih nesreč. Poleg policijskih vozil v belo-modri in po novem tudi fluorescentno rumeni barvi so policisti parkirali tudi dva civilna Volkswagnova passata s sistemom provida, kakršnih bodo letos skupaj dobili pet.

Fank je bil včeraj pričakovano zadovoljen z novimi policijski vozili, njihov nakup pa je v nagovoru kolegom policistom ocenil kot prvo lastovko, ki morda prinaša boljše čase za policijo. Čeprav vozila ne pomenijo vsega: »Treba bo zagotavljati tudi voznike. Kadrovska podhranjenost je najhujša pri prometni policiji,« se je Fank dotaknil tudi potrebe po več zaposlenih. Po prevzemu vozil je novinarjem povedal, da potekajo tudi postopki nabave zaščitne opreme, tudi tako imenovanih neprebojnih srajc, ki so marsikje že osnovna oprema.