Po skoraj dveh letih od zmage na Ferflu, šoli podjetništva z družbenim učinkom, je Dškatla, takratna podjetniška ideja Mateje Dobovšek, prešla v pravo družinsko podjetje. Gre za škatlo, v kateri so zapakirane aktivnosti za družine z malimi otroki, ki ne le krajšajo čas, temveč tudi krepijo vezi med vsemi družinskimi člani. Podjetje je tik pred izdajo dveh novih tematskih škatel, ki se bosta pridružili obstoječi izdaji Čas, v kateri so pripomočki in navodila za ustvarjanje, kuhanje, vrtnarjenje, branje in družinski izlet ter družabna igra, vendar avtorica ideje pojasnjuje, da je bilo do zdajšnjega nabora izdelkov potrebno veliko prilagajanja trgu.

Začela je namreč z idejo ustanovitve družinskega centra, vendar njeno uresničevanje ni šlo v pravo smer, pravi, zato je aktivnosti, ki bi sicer potekale v centru, zapakirala v Dškatlo. Ta je bila sprva naročniška storitev, torej je družino vsakič znova presenetila nova vsebina, vendar je trg pokazal, da se bolje obnese tematska izdaja. »Tako bodo v naši spletni trgovini na voljo tri različne vsebine. Pretekle izdaje pa niso na voljo, saj so bile razprodane,« pojasnjuje Dobovškova je v ustvarjanje Dškatle vpeljala tudi svoja otroka, ki sta predlagala še en nov izdelek, Mini gledališče. Tudi ta bo v njihovi spletni trgovini na voljo konec meseca, gre pa za manjšo škatlo blagovne znamke Dškatla, v kateri je zloženka z slovensko ljudsko pripovedko in material za izdelavo gledališča, kjer družina uporabi celotno embalažo. »Izdelajo gledališče in papirnate lutke, okrasijo oder. Otroci obesijo gledališče okrog vratu, starši preberejo pripovedko in se še s priloženim gledališkim listom in vstopnicami igrajo družinsko gledališče,« zamisel najmlajših predstavi Dobovškova.

Slovenija je odličen poligon za tuje trge

Čeprav je Dškatla malo družinsko podjetje, Dobovškove to ne omejuje pri velikih poslovnih načrtih. Tako se že spogleduje tudi s širitvijo na tuje trge, vendar poudarja, da pri tem ne želi prehitevati. »Zdi se mi pomembno, da najprej dobro spoznaš svoje kupce in njihove potrebe, ‘sfriziraš’ produkt in spoznaš trg. Za te aktivnosti je Slovenija odlična,« meni sogovornica, prepričana, da za vstop na tuji trg ni dovolj zgolj prevod navodil za uporabo. »Družinska škatla konkurira pravzaprav vsem prostočasnim aktivnostim za družine. V tujini obstaja precej škatel, ki pripravljajo aktivnosti za ustvarjanje, poskuse ali kaj podobnega. Mi smo se osredotočili predvsem na vso družino in aktivnosti za njih, saj smo doživeli ta hitri tempo mladih družin, vpetih v delo, vzgojo, gospodinjstvo in tako hitro zmanjka časa za najpomembnejše – otroke in partnerja,« konkurenčno prednost Dškatle na tujih trgih vidi njena avtorica, ki se je prav zaradi krepitve odnosov odločila, da družinam ponudi fizične aktivnosti, pri katerih bodo (morali) sodelovati vsi člani. »Sodobna tehnologija naj bi bila zato, da nam olajša življenje in ne nadomešča osebnih odnosov,« je na vprašanje, zakaj se je v poplavi raznih računalniških iger in mobilnih aplikacij odločila ravno za fizične aktivnosti, odgovorila Dobovškova.

Pri tem poudarja, da podjetništvo ni enostavno, celo naporno je in zahtevno, a hkrati tudi druge, ki bi lahko šli po tej poti, spodbuja, da nič ni nemogoče. Sama je šla namreč po njej, ker je po drugem porodniškem dopustu ostala brez dela. »Z delavsko knjižico v roki in v vrsti na zavodu za zaposlovanje sem le zbrala kanček dostojanstva in se začela udeleževati raznih podjetniških delavnic. Spoznala sem, kaj vse znam in zmorem,« se spominja začetnih podjetniških korakov.

Neprecenljiva vrednost predanih mentorjev

»Tisti, ki so že šli čez pot od ideje do izdelka, vedo, da je ta precej trnova in zavita kot labirint. Na začetku poti potrebuješ neko usmeritev, seveda tudi znanje, predvsem pa motivacijo in pogum,« dodaja, a poudarja, da je v slovenskem podpornem okolju na voljo cel kup možnosti, ki so v pomoč pri graditvi mreže ljudi, s pomočjo katerih je vsak nadaljnji podjetnikov korak lažji. »Menim, da ne glede na to, kako velik si in kako daleč si, je pomembno, da si del nekega podpornega okolja. Vedno se ukvarjaš z izzivi in situacijami, ki jih je nekdo že doživel in ti lahko pomaga, da hitreje prebrodiš zadevo,« svoji prvi dve leti podjetništva podoživlja Mateja Dobovšek.