Mladi, ki v dvoranici Glasbene matice že vadijo mladinsko opero Hobit, prihajajo praktično z vseh koncev Slovenije. In kaj najstnike žene k tako zahtevnim pripravam? »Potrebujejo izziv, potrebujejo nekaj več kot tisto, kar že sicer počnejo,« je prepričana njihova zborovodkinja Irma Močnik. Izbranih 90 otrok že ima nekaj glasbenega oziroma pevskega znanja (kar sicer ni bil pogoj), saj jih veliko obiskuje glasbene šole, igrajo kakšen inštrument in pojejo, ali pa pojejo v šolskih pevskih zborih. Vsekakor gre za nadarjene, marljive otroke, ki so tudi razposajeni in kdaj nepredvidljivi, se smeje njihova mentorica. Na vaje prihajajo iz lastnega veselja in so pripravljeni delati. Hočejo nastopati, želijo si glasbene in gledališke izkušnje. Z njimi dela tudi pevska pedagoginja Tanja Rupnik.

Posebno podporo imajo tudi pri starših, ki so jih pripravljeni enkrat na teden z različnih koncev Slovenije voziti v Ljubljano na vaje. Otroci bodo šli tudi na tridnevne intenzivne pevske priprave in tako učno obarvano bo vse do premiere. Pripravljajo sodobno opero, napisano po literarni predlogi J. R. R. Tolkiena, ki jo je kanadski skladatelj Dean Burry napisal za Kanadski otroški operni zbor.

Otroci brez treme

»Ampak jaz res nimam treme!« zagotovi najmlajši solist, 10-letni Adrijan Ignjatović iz Ljubljane. Obiskuje osnovno šolo Bežigrad, igra harfo, pleše in že ima solistične operne izkušnje, saj je lani sodeloval v operi Brundibar, ki so jo prav tako uprizorili pri Glasbeni matici, potem ko so se odločili obuditi idejo izpred let, da bi postavljali opere, v katerih bi nastopali otroci. Že pred leti so uprizorili otroško opero Kaznovana radovednost Paleta Šivica. »Kar smo pripravili lani, je bilo res dobro. Res pa je bilo na vajah drugače kot potem na predstavi, ko je šlo zares in je bilo treba zraven še igrati,« pravi Adrijan.

Petnajstletna Vesna Nika Trdin iz Cirkuš je pela v pevskem zboru v osnovni šoli in tudi zdaj na srednji šoli poje, sodeluje pa tudi v projektnem Slovenskem otroškem zboru. »Za operno avdicijo sem izvedela na facebooku, vabilo mi je poslal prijatelj,« pripoveduje mlada pevka, ki se že deveto leto uči tudi igranja violine. Pravi še, da nima ravno opernih ambicij in se dejansko z opero šele spoznava, bi pa kdaj z veseljem pela v kakšnem muzikalu.

Prikimava ji prijateljica in nekdanja sošolka Andreja Kerenčič z Vač, ki bi se prav tako rada kdaj preizkusila še v muzikalu. Za avdicijo ji je povedala prav Nika. Pripeljala jo je radovednost, sicer pa je tudi članica mladinskega pevskega zbora Veter. Zgodbo o Hobitu, ki jo pripoveduje opera, načeloma poznajo; eni so si že ogledali film, drugi prebrali knjigo, »vendar se partitura precej razlikuje tako od filma kot od knjige, zato bo treba zgodbo še dobro naštudirati,« dodaja mentorica, ki je poskrbela tudi za slovenski prevod vseh pevskih delov. Le vile bodo pele v svojem vilinskem jeziku, ki je, kot pravi Vesna Nika Trdin, nadvse zabaven in čisto nič razumljiv.

Kako ravnati z otroškimi glasovi

»Sedanje generacije otrok so nekoliko drugačne, kot so bile včasih; dejansko so bolj samozavestni, so individualisti. Pri takem projektu lahko to izrazijo, hkrati pa se učijo prilagajanja, dela v skupini,« pravi predsednica Glasbene matice in muzikologinja Veronika Brvar. Velik izziv je tudi zahtevnost opere. »Lege za glasove so zelo eksponirane, visoke, tehnično in harmonsko zahtevna partitura pa nima veliko tonalnega, zato imamo z mano vred zelo veliko dela,« pravi zborovodkinja Močnik. In intenzivnost dela se bo še stopnjevala, saj po pevskih vajah pridejo še zahtevne režijske vaje – veliko je govorjenega besedila, dramske igre.

»Že na avdiciji se je videlo, kako so otroci glasovno sposobni. Je pa seveda vprašanje, s katerim se ukvarjamo tudi mi, kdaj začeti z učenjem petja, kako voditi otroke pri solističnem petju , sploh v predmutacijskem in mutacijskem obdobju, ki je najbolj občutljivo,« še pravi Veronika Brvar. Zato bodo spomladi prihodnje leto organizirali mednarodni izobraževalni seminar za pevske pedagoge in zborovodje, prav mladi pevci, ki zdaj sodelujejo v operi, pa bodo nekakšno demonstracijsko telo. Med drugim prihajata ugledni pevski pedagoginji, ena uči vokalno petje v Zboru dunajskih dečkov, druga v Berlinski državni operi.