Recimo takole: če zadnjih deset let ne bi sedli v noben avto in bi nas nekdo posedel v tega ter rekel, da sedimo v kii, mu zagotovo ne bi verjeli. Napredek, ki ga je v tem času naredila ta znamka, je namreč gromozanski. Čeprav smo mu priča že lep čas, pa ga vedno znova še naprej konkretno občutimo z vsako novo generacijo. Tale sportage je tako spet napravil velik korak naprej v primerjavi s prejšnjim – zdaj je zrelejši, bolj odrasel, kakovostnejši na vseh področjih, od sedežev in volana do materialov ter gumbov in stikal. Dejansko se po »premijskem« občutku, udobju, opremi in naprednih pripomočkih zdaj sportage lahko ne le primerja, temveč je večino tekmecev, z izjemo morda tistih »pravih« premijskih znamk, že presegel. Je pa res, da smo imeli na testu odlično opremljeno različico s tako rekoč vso možno opremo (ki je je zares veliko), samodejnim menjalnikom in najmočnejšim dizelskim motorjem v ponudbi (2-litrski s 185 konji oziroma 136 kilovati). Toda po drugi strani – saj je še pri premijskih znamkah, če v avtu ne ponujajo veliko opreme, občutek vse prej kot premijski...

Kar se omenjenega motorja tiče, je tako, da bi v tem avtu zlahka shajali tudi s šibkejšim, je pa tale kot naročen za tiste, ki želijo nekaj več. Sportage je z njim namreč večinoma zelo suveren, sploh če izberete športni režim vožnje (na voljo sta še »običajni« in »eco«), in tudi odzivnost pri pospeševanju je na ravni pričakovanega (9,2 sekunde z mesta do hitrosti 100 km/h). Je pa res, da vozni dinamiki pri hitrem spreminjanju ritma tu in tam malce ponagaja na trenutke ne najbolj odločen 6-stopenjski samodejni menjalnik. Z njim in omenjeno konjenico nam tudi porabe nikakor ni uspelo spraviti pod ne ravno nizkih 8,5 litra dizelskega goriva na 100 kilometrov, k čemur zagotovo nekaj pripomore tudi štirikolesni pogon, ki ga je imel testnež.

Tudi kar se udobja tiče, je sportage napredoval, prostora je v tem 4,48 metra dolgem avtomobilu veliko tudi zadaj, sedeži so odlični, prtljažnik pa z osnovnimi 503 litri nadpovprečen. Če kaj, potem zna med vožnjo koga tu in tam zmotiti trše vzmetenje, ki se občuti predvsem na slabših cestah. A takšen je pač še en splošni trend avtomobilske industrije – podobno kot s poudarjanjem premijskega je namreč tudi s poudarjanjem športnega. Pod črto pa je novi sportage odličen avto, ki se zdaj ne le spogleduje, temveč je že legitimni član razrednega vrha.

In če smo s premijskim začeli, z njim še končajmo: tja namreč testni kia sportage 2,0 CRDi AWD A/T sense spada tudi s ceno 40.890 evrov. Kar se sliši precej veliko, a upoštevajoč vse, kar ponuja, je to povsem realna in niti približno ne navita cena, sploh, ker nanjo dajejo tudi 2600 evrov popusta. Drugače pa – kdor želi malce manj prestižnega sportagea, s šibkejšim motorjem in malce manj razkošno opremo, ga lahko dobi za praktično polovico cene!