Karte na slovenskem trgu športne opreme so se v zadnjem času dodobra premešale. Najprej je spomladi svojo prvo trgovino v Sloveniji odprla ena največjih evropskih trgovskih verig s športno opremo Decathlon. Poljski finančni sklad Enterprise VII, ki ga upravlja Enterprise Investors, pa je včeraj prevzel Mercatorjeve prodajalne Intersport. Posel naj bi bil končan do konca letošnjega leta, pri čemer mora s prevzemom vodilnega ponudnika športne opreme soglašati še agencija za varstvo konkurence.

Poljaki nameravajo odpirati nove prodajalne

Za nakup Intersporta bodo Poljaki odšteli 34,5 milijona evrov, kar je občutno manj kot lani, ko je prodajni postopek največjega slovenskega trgovca s športno opremo spodletel. Po neuradnih informacijah naj bi takrat v Mercatorju od prodaje Intersporta pričakovali več kot 50 milijonov evrov, za nakup družbe pa so se zanimali SportsDirect, ki je že vrsto let prisoten na slovenskem trgu s približno ducat prodajalnami, srbski Triple Jump, ki v regiji jugovzhodne Evrope med drugim distribuira športno obutev blagovne znamke Converse, in nemška izpostava Intersporta.

Kot je pojasnil Michael Kędzia, partner v Enterprise Investors, se bo v prihodnje število zaposlenih zviševalo, saj nameravajo odpreti še 50 Intersportovih prodajaln. Dozdajšnja direktorica Mateja Jesenek, v preteklosti vrsto let članica Mercatorjeve uprave, bo po napovedih Kędzia še naprej vodila Intersport. Enterprise Investors je sicer eden od največjih finančnih skladov v regiji srednje in vzhodne Evrope, ki je od ustanovitve dalje leta 1990 oblikoval osem različnih skladov s celotnim kapitalom v višini več kot dve milijardi evrov. Med drugim je Enterprise Investors lastnik češke družbe Kofola, ki je konec leta 2014 prevzela Radensko.

Za prodajo Intersporta so se v Mercatorju odločili, ker se v skladu z novo strategijo osredotočajo na osnovno dejavnost. Odkar je družba v lasti Agrokorja, je prodala Pekarno Grosuplje, blagovni znamki kave Santana in Loka, ki sta bili v lasti hčerinske družbe Mercator – Emba, turistično divizijo M Holidays, pred kratkim pa še verigo prodajaln Modiana vključno z ljubljansko veleblagovnico Maximarket, Modno hišo Maribor in parfumerije Beautique. Po pojasnilih predsednika Mercatorjeve uprave Tonija Balažiča so s prodajo Intersporta dobili strateškega partnerja, ki bo omogočal nadaljnji razvoj ponudbe družbe, Mercatorjevim in drugim kupcem pa še naprej inovativno, kakovostno in konkurenčno ponudbo športne opreme.

Na slovenskem trgu je Mercator začel Intersport razvijati leta 1999, ko je pridobil licenco švicarske multinacionalke IIC – Intersport International Corporation za območje zahodnega Balkana. Ta v več kot 5500 prodajalnah po svetu proda za več kot 11 milijard športnih izdelkov na leto in je eden od največjih globalnih trgovcev s športno opremo. Slovenska Skupina Intersport ISI je imela do konca lanskega leta na trgih držav, nastalih iz nekdanje Jugoslavije, in v Albaniji 93 prodajaln, letos pa jih je oprla še enajst, od tega tri franšizne. Kot so pojasnili v Mercatorju, je Skupina Intersport lani dosegla 81 milijonov evrov prihodkov od prodaje. To je bilo približno toliko kot leto pred tem. Koliko je znašal lanskoletni čisti poslovni izid, v Mercatorju niso razkrili, javni podatki pa še niso objavljeni. Konec leta 2015 je Skupina Intersport zaposlovala 852 delavcev.

Konkurenta sta Hervis in SportsDirect

Ključna konkurenta Intersportu na slovenskem trgu sta Hervis in SportsDirect. V minulem letu je Hervis v lasti Spara dosegel 38,2 milijona evrov prihodkov od prodaje, kar je na letni ravni predstavljalo rast za osem odstotkov. Pri tem se je čisti dobiček podvojil in je znašal 878.000 evrov. Prihodki SportsDirecta pa so se znižali za tri odstotke, na 26,2 milijona evrov. Po drugi strani se je čisti dobiček zvišal za skoraj polovico, na 653.000 evrov. SportsDirect je prav tako ena od večjih evropskih trgovskih verig s športno opremo, ki jo lastniško obvladuje angleški milijarder Mike Ashley. Ta ima v lasti tudi ugledne blagovne znamke športne opreme, kot so Dunlop, Slazenger, Karrimor, Everlast in Lonsdale, ter angleškega nogometnega prvoligaša Newcastle United. Razen Intersporta, Hervisa in SportsDirecta bo zagotovo na trgu športne opreme iz leta v leto vse pomembnejšo vlogo pridobival tudi francoski Decathlon.