Organizator septembrskega Ljubljanskega tedna mode (LJFW), ki bo potekal v hotelu Slon, bo letos z velikimi zasloni ob hotelu omogočil ogled tudi mimoidočim. Vendar, kot pravi Melinda Rebrek, izvršna producentka LJFW, to ni edina novost. »Oblačila, ki bodo predstavljena na modnih revijah, bodo na voljo oziroma naprodaj takoj v dneh po predstavitvi na modni brvi. Za to bodo poskrbeli v obeh tako imenovanih trgovinah s konceptom v Ljubljani, tako v Pentlji kot v Zoofi, ki se tokrat tudi predstavlja na LJFW, nekateri oblikovalci pa se bodo prodaje lotili kar sami,« pove Rebrekova. »Po navadi je po revijah neskončno veliko vprašanj, kje in kako lahko kupci pridejo do oblačil, ki so jih videli na modni brvi. Tokrat smo ta čas skrajšali, saj ne predstavljamo kolekcij za naslednjo sezono, pač pa časovno nedefinirane oziroma natanko take, kot jih oblikovalci trenutno želijo predstaviti, brez omejitev.«

Peščica najboljših modelov

Zagotovo pa je vsak nastop na tednu mode pomemben tudi za model, ki se mu je uspelo prebiti v peščico tistih, ki so dovolj dobri, da prikažejo kolekcije najboljših, najzanimivejših oziroma najrazvpitejših oblikovalcev sezone. »Pri nas dobijo tudi lepo fotodokumentacijo, s katero se lahko pohvalijo na nadaljnjih izborih v karieri, saj je eden od naših namenov tudi kakovostna predstavitev kolekcij oblikovalcev, ki jo opremimo s kakovostnimi materiali, fotografijami in videom, ki jih modeli lahko uporabljajo namesto lookbookov,« pove Rebrekova, ki je z ekipo pred nekaj dnevi opravila obsežen izbor. Končna odločitev je dosežena, ko zberejo želje in potrebe oblikovalcev, pregledajo ponudbo modelov ter naredijo presek med potrebami in proračunom. »Sijajno je, da smo zelo homogena ekipa in ni težko priti do zadovoljivega rezultata za vse vpletene.«

Obraz septembrskega tedna mode je Prisha Justinek Alfirev, ki je po besedah Nine Jagodic, koordinatorke izbora in zaodrja LJFW, na modni brvi nepremagljiva. »Poleg popolne hoje je odličen model in krasno dekle. Vsa ekipa je z njo sodelovala že večkrat, tudi pri drugih projektih in z njo nam je vedno lepo, rezultati pa so odlični,« pove sogovornica. Iz promocijskih fotografij, ki jih je hči modne oblikovalke moških oblačil Pike Justinek posnela v Ljubljani, je mogoče začutiti energijo mladosti. »Dodam lahko le, da je Prisha brez pritoževanja prehodila kar veliko kilometrov po Ljubljani in da smo se v njeni družbi zabavali prav vsi sodelujoči.«

Modele, ki bodo sodelovali ob modnem koncu tedna, so izbirali glede na želje in potrebe. Prvo sito je že agent Tomaž Mihelič iz agencije Immortal Model Management, ki dekleta povabi. »Na izboru so tudi člani produkcijske ekipe LJFW, fantje in dekleta pa se pred nami sprehodijo kot na modni brvi. Modeli se oblečejo nevtralno in v oprijeta oblačila, da se lepo vidi njihova postava, so brez ličil in z umitimi lasmi,« razloži Nina Jagodic ter poudari, da jih pri modelih zanima njihov naravni videz, na podlagi tega in hoje pa izberejo modele, ki se jim zdijo primerni za nastop na tednu mode.

Poklon Zoranu Garevskemu

Te dni bodo modeli polno zasedeni. Čaka jih pomerjanje z oblikovalci, da ti svoja oblačila vidijo na izbranih modelih. Oblikovalec nato določi, kateri model bo nosil katero oblačilo in po kakšnem vrstnem redu se bodo sprehodili po modni brvi. Z oblikovalci tesno sodeluje tudi Hrvoje Kožul iz Muda. »Hrvoje za oblikovalce že pripravlja predloge ličenja, ki jih bo predstavil oblikovalcem na konzultacijah za ličenje in pričeske. Konzultacije pripravimo nekaj dni pred revijami, vsak oblikovalec pripravi nekaj želja za svoje modele in skupaj s predlogi, ki jih pripravi Hrvoje, uskladijo končni videz za določeno kolekcijo in oblikovalca. Enako je s frizerji,« razloži sogovornica.

Ljubljanski teden mode se tokrat poklanja velikemu mojstru mode, ki nikoli ne bo šel v pozabo. Malo več kot dve leti je minilo od smrti oblikovalca Zorana Garevskega, zato bo v Desnem atriju Mestne hiše na ogled razstava njegovih kultnih kreacij. Brezplačen ogled razstave je mogoč od 21. do 23. septembra.