Gazela savinjsko-zasavske regije 2014 in 2015, velenjska Plastika Skaza, vztrajno ohranja dinamično rast prihodkov, dobička in dodane vrednosti na zaposlenega in tako ostaja na seznamu najhitreje rastočih podjetij po indeksu prihodkov med letoma 2010 in 2015 v regiji. Medtem ko je podjetje, ki je bilo leta 2014 prepoznano za zlato gazelo, lani ustvarilo dobrih 31 milijonov evrov prihodkov in imelo tako indeks rasti 263, naj bi po načrtih letos prodalo že za 36,4 milijona evrov izdelkov, dobiček pa naj bi znašal 2,9 milijona evrov. Dodano vrednost na zaposlenega naj bi dvignili na 45.000 evrov.

Podjetje, ki dela za pohištveno, elektro- in avtomobilsko industrijo, vse več prihodkov pa ustvarja s prodajo lastnih blagovnih znamk, zadnje mesece pospešeno povečuje delež prihodkov iz avtomobilske industrije, s katero za zdaj ustvarijo desetino prihodkov, manjša pa se delež prihodkov iz pohištvene industrije, ki pa še vedno znaša okoli polovico vseh prihodkov.

Prevladujejo reciklati

Kot je pojasnila Laura Rednak, izvršna direktorica Plastike Skaza, bodo do konca leta za pohištveno industrijo, ki zajema predvsem stole, koše in tanko stenske elemente, uvedli reciklirane materiale, proizvodnjo pohištva pa prav tako v tem času preselili na novo lokacijo nekdanjega Vemonta.

»V pohištveni industriji je vsaj 60 odstotkov izdelkov iz reciklatov, vse več naročil po izdelkih iz reciklatov pa prihaja tudi iz elektro- in avtomobilske industrije. Septembra zaključujemo projekt za švedskega naročnika, za katerega smo izdelali vse pohištvo iz bioplastike,« je poudarila Rednakova.

Sicer pa se spremembe v podjetju, ki zaposluje več kot 260 ljudi, odvijajo zelo hitro. Ob poslovni stavbi bodo v sedanjih proizvodnih prostorih za pohištvo vzpostavili proizvodnjo delov za avtomobilsko industrijo, ki jo bodo okrepili s sodobnim strojnim parkom, skladišče pa vzpostavili v prostorih nekdanjega Vemonta in tako rešili dosedanjo prostorsko stisko, zaradi katere so imeli skladišča v najemu. Vse te spremembe bodo neposredno vplivale tudi na logistiko, ki jo bodo tako še optimizirali.

V Srbiji ne bodo delali

Na novi lokaciji je tudi že razvojno-kreativna ekipa, za poseben naboj pa skrbijo mladi bodoči oblikovalci, ki delujejo v okviru oblikovalskega centra podjetja Skaza. »Oblikovalski center deluje v okviru produktnega vodenja. Še do nedavnega smo za razvoj novih produktov potrebovali do dve leti, sedaj se vsi postopki odvijejo v pol leta. Mladi oblikovalci, ki končujejo študij, pridejo k nam in ob naši pomoči uresničujejo svoje projekte. To je le del naših teženj po tem, da delujemo čim bolj agilno,« pojasnjuje izvršna direktorica.

V podjetju so še pravočasno ustavili prizadevanja za vzpostavitev proizvodnje v Srbiji, od koder naj bi oskrbovali ruski trg. Poleg tega tudi delovna sila v Srbiji ni več bistveno cenejša od slovenske, zato v Srbiji s proizvodnjo najverjetneje tudi prihodnja leta ne bodo. Čeprav se ne bodo širili na ruski trg, se njihovi načrti za leto 2020 niso spremenili, saj pospešeno delajo na tem, da povečajo svojo prisotnost na trgih zahodne Evrope, kjer so na 660 prodajnih mestih prisotni že sedaj. Ustvariti nameravajo 100 milijonov skupnih prihodkov, od tega petino s prodajo lastnih blagovnih znamk, preostalo s pet do sedem pomembnejših partnerjev. Lani so s prodajo izdelkov lastnih blagovnih znamk ustvarili pol milijona evrov prihodkov, letos naj bi jih že 2,2 milijona.

»Povprečno število zaposlenih ostaja na podobni ravni kljub povečevanju prihodkov. Veliko namreč vlagamo v izobraževanje vseh zaposlenih, ker želimo, da se ljudje zavedajo svoje vrednosti ter vpliva v podjetju. Pri vpeljevanju sprememb niso odvisni od nikogar drugega, ampak  od sebe in od svojega pridobljenega znanja. Veliko delamo na digitalizaciji procesov ter na industriji 4.0. Robotizacija nam je izhodišče pri vsakem projektu že v fazi razvoja,« poudarja Rednakova. Letos bodo v posodobitev in nadgradnjo strojnega parka, selitev ter razvoj novih recikliranih materialov skupno vložili dobrih pet milijonov evrov.