Bralka, ki želi ostati neimenovana, je v stanovanjskem naselja v Trnovem 12. julija prejela nenavaden obisk. Tisti dan je bilo neznosno vroče in na njena vrata je potrkala rjavolasa urejena ženska srednjih let, češ da je zelo žejna. Bralka ji je prijazno ponudila kozarec vode, a je neznana ženska vstopila v stanovanje in se usedla za mizo. Zmedeni bralki je začela prodajati aparat za odpravo bolečin v nogah, katerega dele je potegnila kar iz svoje torbice. Bralka je ženski pozorno prisluhnila, saj so jo noge v resnici pogosto bolele, v takratni vročini pa je bila bolečina še toliko večja. Obiskovalka je bralki predstavila aparat in jo navdušila zanj, saj naj bi bil to znani aparat iz serije podobnih naprav (Aqua Detox Spa), vrednih 2000 evrov, zdaj pa je njegova cena zgolj 700 evrov, bralki pa je obljubila še 20-odstotni popust.

Ženska sama nalila nenavadno tekočino v posodo

Ženska je vztrajala, naj gospa aparat preizkusi. Ko je bralka vstala, da bi natočila vodo v posodo, da bi lahko aparat preizkusila, pa jo je ženska ustavila in rekla, da bo to storila sama. Odšla je v kopalnico in tam ostala nekaj časa sama. Vrnila se je z vodo in ponudila gospe, naj pomoči utrujene noge vanjo. Priključila je aparat in čez nekaj minut se je voda obarvala rjavo, kar naj bi pomenilo, da je aparat izluščil strupe iz telesa in da je proces izločanja toksinov končan.

Z obljubami, da bo aparat bralki izboljšal življenje in da ne bo imela več težav z nogami, je ženska aparat prodala in zanj zaračunala 500 evrov. Brošura z informacijami o aparatu, ki jo je bralka prejela, pa je bila zelo slabo prevedena v slovenščino (pomešani skloni, jezikovne napake ipd.). Ženska, ki je uspešno prodala svoj izdelek, je pustila telefonsko številko, ki ne obstaja, in svoje ime, ki verjetno tudi ni pravo (Marija Potočnik). Bralka je naslednji dan želela preizkusiti aparat, a ta ni deloval; voda se prav tako ni obarvala rjavo, kakor je bilo gospe prikazano.

Certifikat nemškega podjetja Medec je potekel leta 2014

Bralka je dala ženski denar na roko, računa za aparat ni dobila. Izdan ni bil nikakršen garancijski list ali kar koli, s čimer bi nesrečna gospa lahko dokazala, da ga je kupila in da je ob nakupu »deloval«, ob drugi uporabi pa ne več. Certifikat proizvajalca aparata, nemškega podjetja Medec, je potekel leta 2014. Za svoj nakup je odštela skoraj celo pokojnino in sumi, da ni edina bolehna ženica, ki je/bo nasedla obljubam o prenehanju bolečin. Odgovora nemškega proizvajalca o točni ceni dotičnega izdelka nismo dobili, vendar pa aparati s podobno funkcijo in učinkom, ki jih prodajajo na spletni strani Amazon.de, stanejo od 66 evrov do največ okoli 200 evrov.

Iz zavoda za varovanje potrošnikov so nam odgovorili, da veljajo posebna pravila v primeru nakupa izdelkov, katerih pogodbe so sklenjene zunaj poslovnih prostorov. Zakon o varstvu potrošnikov namreč omogoča, da si v roku 14 dni od prejema izdelka lahko potrošnik premisli in od takšne pogodbe s pisno izjavo odstopi, ne da bi bil pri tem dolžan navesti razlog za odstop od pogodbe. Podjetje mu mora v roku 14 dni od prejema odstopne izjave povrniti denar. V primeru, da prodajalec kupcu zamolči pravico o odstopu od pogodbe v roku 14 dni, pa je rok za odstop od pogodbe dolg celo 3 mesece.

Tržni inšpektorat: Obvestite policijo

V primeru neupoštevanja tega zakona lahko zoper prodajalca ukrepa Tržni inšpektorat Republike Slovenije. Ta lahko zoper podjetje ukrepa tudi v primeru, če podjetje potrošniku ne izda računa, če potrošnik pred sklenitvijo pogodbe ni prejel vseh potrebnih in resničnih informacij o prodajalcu in izdelku ter o končni ceni izdelka ali pa če podjetje posluje nepošteno.

Iz tržnega inšpektorata odgovarjajo, da se vsake toliko časa srečajo s podobnimi prijavami prodaje od vrat do vrat. Za konkreten primer pa pravijo, da bralka denarja precej verjetno ne bo dobila nazaj, saj ni bilo izdano nobeno dokazilo, da je aparat sploh plačala niti kolikšen je bil znesek plačila. Velja namreč, da je prodajalec potrošniku dolžan izročiti račun, vendar pa je tudi potrošnik dolžan račun zahtevati in vzeti. Tudi tržni inšpektorat zato opozarja in svetuje, da potrošniki v primerih, če sumijo, da gre za goljufijo ali če niso dobili veljavnih informacij o podjetju, prodajalcu in izdelku, vsekakor obvestijo policijo.