Kakovostni fond grafik na tokratni razstavi dopolnjujejo barvno kompozicijsko pretehtane slike, ki z blago ironijo, a z obilo otroške magije obravnavajo odtujene odnose v sodobnem svetu. Cirkusanti, cvetličarke, ljudje raznih izginjajočih poklicev, odnosi med žensko in moškim ter naposled tudi tematika beguncev in zahodne politike dopolnjujejo čustveno prizadeto izpoved še v barvnih slikah. V Zelenkovi keramiki stopa v ospredje lahkotno obrisna in filigransko dognana črta, ki jo nadgrajuje s pridušeno barvitostjo v figurah iz klasičnega sveta, te pa umetnik prestavi v sodobni svet. Če je Batič naš največji pripovednik v kiparstvu, potem to velja za Zelenka v grafični umetnosti.

Razstavo odlikuje sijajna postavitev v motivne sklope, ki zaobjema tudi kronološki prerez, nepričakovana soočenja slik in grafik, ob tem pa predstavitev najboljših ilustracij za knjige in poseben izbor keramičnih krožnikov. Prečiščen nabor del gledalca ne pušča hladnega. Razstavo, z zadnjimi angažiranimi deli Zelenka o migracijski krizi in oholosti Zahoda, zaokrožujejo Potovalci (2011–2016). To so fantastične drobne figure – silhuete ali prividi na praznem listu, ki jih še en grafični mojster Stojan Brezočnik (1951) vidi v izbranih eksistencialnih stanjih na robu družbe.

In kakšen je pogled neodvisnih sodobnih umetnikov na modernista Zelenka? Bienale neodvisnih VS Zelenko je spremljevalna razstava z izbranim naborom neodvisnih avtorjev in je samostojna vizualno-vsebinska intervencija k retrospektivi Karla Zelenka. Video Mine Fine vzame za svoje izhodišče Zelenkov izrek o barvitosti njegovih slik, tako da se v barvni krogli dolgočasno pojavlja in izginja figura. Vprašanje, ali gre za figuro na begu ali za osvobojeno telo v nekem magičnem (plesnem) koraku, je prepuščeno gledalcu. Leon Zuodar prelije Zelenkove besede o lastnem kredu v zabavno in ironično ilustracijo, kar na posrečen način razkrije temeljne konceptualne nastavke njegovega dela. Zelenkova arhaična Cvetličarka se je v sijajnem digitalnem kolažu tandema Nitsch Kitsch spremenila v androidno hiperrealno žensko, ki je stopila iz ozadja in nam je pripravljena ustreči, ves poetični magični rastlinski svet Zelenka pa je postal računalniško stiliziran fikus na kičastem rožnatem ozadju. Uspelo jima je enkratno povzeti Zelenkov svet na sodoben način – med dekorativnim in umetniškim, intimnim in javnim, realnim in magičnim. Vegetativni svet Zelenkove grafike Izlet je poln magije in lirike, tako kot iz kovinske grafične plošče lasersko izrezane abstraktne rastlinske oblike Roka Mara, ki so kakor utrgane cvetice postavljene v vazo. Tandem Lealudovik sta v videotriptihu interpretirala prvinski odnos med moškim in žensko, ki je pogost v Zelenkovih grafikah kot iniciacijski magični obred z navdihi iz kabale. Video je sicer zanimiv, a se komaj dotakne prvinskega odnosa med moškim in žensko, ki je pri Zelenku zaradi sodobnega potrošništva vse bolj odtujen.

MGLC s temi tremi razstavami predstavi sijajen lok od naše klasične grafične tvornosti prek sodobne grafike do novih medijev neodvisnih, ki so uspešno povzeli ironijo, magično in intimno v sodobne perspektive.