Maja prihodnje leto bo podjetje Odelo Slovenija v Preboldu pridobilo dodatnih 10.000 kvadratnih metrov proizvodnih prostorov in zagotovilo tudi 200 novih delovnih mest, s čimer si bo ustvarilo pogoje za lažje izpolnjevanje naročil kupcev, kot so Mercedes-Benz, BMW, Audi, Porsche in drugi. Temeljni kamen za investicijo, ki bo skupaj s proizvodno opremo in orodji znašala 23 milijonov evrov, so položili minuli petek. Hkrati so odprli prenovljene prostore v Črešnjevcih, ki so jih novembra lani kupili od Mure v stečaju. Investicija v 5000 kvadratnih metrov proizvodnje rezervnih delov za zadnje luči, kjer dela 18 ljudi, ter v skladišče za polizdelke jih je stala 1,2 milijona evrov.

Četudi je avtomobilska industrija nepredvidljiva in izjemno zahtevna, si investicijskega predaha podjetja, ki delajo v tej panogi, ne morejo privoščiti. Tako je podjetje Odelo Slovenija, ki je specializirano za izdelavo zadnjih luči, tretjih zavornih luči in smernikov za avtomobilsko industrijo razreda premium, od leta 2011 do lanskega leta skupaj v novogradnje, razvoj in posodobitve za nove projekte vložilo že 83 milijonov evrov.

Optimizacija in novi produkti

Lani so v podjetju, ki samo v Preboldu zaposluje več kot 900 ljudi, ustvarili okoli 130 milijonov evrov prihodkov, kar je na ravni leta 2014, večjo rast prihodkov pa si obetajo v 2017 in 2018, saj bo že v drugi polovici tega leta in v začetku prihodnjega v polni meri serijsko stekla proizvodnja novih produktov, svoj košček k boljši poslovnim rezultatom pa naj bi prinesla tudi optimizacija tehnologije in procesov. Tudi kratkoročne napovedi za avtomobilsko industrijo so zelo spodbudne.

Ker pa stroji ne delujejo brez ljudi in ker tudi kreativnosti in razvoja ni brez njih, bodo v kadrovski krepitvi proizvodnje v Preboldu poleg sodelavcev v proizvodnji iskali predvsem orodjarje in nastavljavce strojev, strokovnjake s področja elektronike, strokovnjake za brizganje plastike, strokovnjake za kakovost in vodje projektov.

V Odelu so sicer prepričani, da so slovenska podjetja izjemno inovativna in da jim to zagotavlja korak pred konkurenco, so pa še vedno nezadovoljni z visoko obremenitvijo plač, preslabo podporo tujim investitorjem in dolgotrajnimi postopki pri zbiranju dokumentacije za novogradnje. Prav tega jih je najbolj strah, saj je zaradi predvidenih naročil kupcev pravočasni zagon proizvodnje nujen in si zamujanja ne morejo privoščiti. jpš