»Nocoj smo še zadnjič v tej sezoni merili v sredino. Kako dolg premor smo si zaslužili, bo, če ne prej, jasno jeseni,« se je 23. junija od gledalcev na TV Slovenija poslovila voditeljica oddaje Tarča Jasmina Jamnik. Ker Jamnikova ni vedela, kako bo s Tarčo v prihodnje, enako pa se sprašujejo tudi drugi, smo o tem povprašali na RTV Slovenija.

»Oddaja Tarča se jeseni vrača v istem terminu, kot je bila do zdaj, plan za prihodnje leto pa še pripravljamo,« so dobro novico sporočili z nacionalke, kljub temu pa napovedali spremembe, ki so jih zavili še v oblak nedefiniranosti. Kot so povedali, vodstvo TV Slovenija razmišlja o tem, »da bi v dvourni informativni blok povezali več oddaj našega programa, vendar to ne pomeni posebnih vsebinskih posegov v oddaje, ki bodo takrat na sporedu, olajšali in racionalizirali pa si bomo organizacijski in kadrovski del«. Sprememba je, kot pravijo, načrtovana skupaj z vgraditvijo videoprikazovalnika v studio 2 TV Slovenija, ki je bil planiran v okviru programsko-poslovnega načrta za leto 2016, zato vseh podrobnosti še ne morejo razkriti.

Ciljali in ciljali so v tarčo

Tarča, ki je na TV Slovenija kot mesečna oddaja prišla leta 2003, vodila pa jo je Lidija Hren, po letu 2013 ni imela ne sreče ne stabilnosti z voditelji, uredniki in gledanostjo. Ko so bili ukinjeni Pogledi Slovenije z Urošem Slakom, je Tarča prevzela njihovo mesto in postala tedenska informativna oddaja. Krajše obdobje so jo vodili Slavko Bobovnik, Rosvita Pesek, Igor E. Bergant, Janja Koren in Tanja Gobec, ko je uredniško mesto Tarče prevzela Špela Šipek, pa je na mesto voditelja inštalirala Boštjana Anžina, nekdanjega dopisnika RTV Slovenija iz Berlina. Ki je, mimogrede, kmalu spet pobegnil iz Slovenije. Tokrat, natančneje januarja 2015, v Beograd.

Ko je odšel Anžin in je z 90 na 55 minut skrajšani oddaji po smrti Šipkove že urednikovala Ilinka Todorovski, je mesto voditeljice prevzela Jasmina Jamnik, vodstvo pa je njen prihod takrat komentiralo z nenavadnimi besedami na temo ženske »manjsposobnosti«. »Z Jasmino bomo skušali targetirati tudi novo publiko; pred njo je težka naloga, saj bo morala dokazati, da lahko tudi ženske vodijo tovrstne oddaje, ki so sicer v večini domena moških, ostro in brezkompromisno,« so zapisali.

O sposobnosti enih in drugih, tako na strani voditeljev, urednikov kot vodstva RTV, za katero se zdi, da ne ve več, kaj bi s Tarčo naredili, morda še največ povedo podatki o gledanosti za zadnja tri leta. Podatkov o tem, kakšna je bila gledanost v prvi polovici leta 2013, pa z nacionalke niso posredovali, češ da »je bila oddaja Tarča od januarja do aprila predvajana mesečno, od oktobra dalje pa tedensko, zato primerljivega podatka za maj 2013 ni«.

Gledanost oddaje Tarča

AGB Nielsen Media Research, panelni vzorec 450 gospodinjstev, starost nad 4 leta

PODATKI

ŠTEVILO ODDAJ

DELEŽ

GLEDANOST

v %

št. gledalcev

Maj 2014

2

7,2 %

141.200

20 %

Maj 2015

4

4,2 %

82.700

11 %

Maj 2016

4

4,1 %

79.900

11 %