Če si bo kdo pogledal film, ki so ga posneli gasilci, je jasno, da so ključna ovira tovorna vozila v špediciji. Kaj sta naše infrastrukturno ministrstvo, katerega področje je promet, in Dars naredila za informiranje poklicnih voznikov iz držav, ki najostreje nasprotujejo razporejanju beguncev? Nič. Češka, Slovaška, Poljska, Madžarska, Romunija, da ne bo pomote. Podatek, kakšen delež v masi našega tovornega prometa predstavljajo, je bistven.

Poleg tega ni težava, če sta na dveh vzporednih pasovih dve osebni vozili, težava nastopi, ko je eno tovorno. Kdo bi moral zastaviti vprašanje policiji, ministru Gašperšiču ter Agenciji za varnost v prometu, kdo je dolžan predlagati spremembo zakonodaje, po kateri se ustavljanje na avtocesti brez umikanja levo in desno šteje za prekršek, ki znese 150 do 300 evrov? Civilna pobuda približno normalnim in funkcionalno pismenim državnim uslužbencem nakaže smeri, v katerih morajo določena vprašanja rešiti, ni pa to orodje, da bodo sleherniki delali namesto za to plačanih državnih uslužbencev.

Dobijo tujci na cestninskih postajah letak v njihovem jeziku, kako se mi, ki se imamo za civilizirane, ustavljamo na avtocestah? Ne. Torej?

Kamere danes omogočajo, da gasilci posnamejo vsako vozilo, ki onemogoča njihovo pot, in naš vrli informacijski sistem omogoča identifikacijo lastnika vozila. Zato ne vem, zakaj se mora z nedelom in lenobo državnih uradnikov več ministrstev ukvarjati vesoljna Slovenija.

Način, kako lahko gasilci do nesreče na avtocesti pridejo hitreje tudi od gasilskega tovornjaka, kateremu se vsi umaknejo, je znan že več kot desetletje. Stališče Darsa je, da poleg obstoječih sistemov gasilcev ne bodo financirali nič. Nikakršne podpore ne bodo dali tudi na Zavarovalnem združenju ter zavarovalnici Triglav. Ker so te rešitve za njih premalo inovativne.

Zaradi blokade rešitev, ki pomenijo tudi enkrat, dvakrat ali večkrat hitrejši dostop gasilcev, bodo zavarovalnice za zadnja dva meseca ob pol milijona evrov. Ne omenjam vseh, samo šest vozil, ki so zgorela, dve tovorni v predorih, do tega, da je prvo na štajerski avtocesti povzročilo samo na predorni cevi več kot 250.000 evrov škode.

Mitja Vilar, Šmarje - Sap