»Vsako leto se na izbor prijavijo boljši kandidati. Opažamo, da gre za močnejše ekipe, z več znanja in prihodki. Bistveno hitreje rastejo kot podjetja v prvih letih izbora. Woodway, ki ga vodita Anja in Alen Marić, lanskoletna zmagovalca izbora, je na primer v letu 2015, v drugem letu poslovanja, ustvaril več kot pol milijona evrov prihodkov,« pravi Borut Borštnik iz Zavoda mladi podjetnik.

In kakšne kakovosti naj ima mladi podjetnik leta? »Mladi podjetnik mora imeti predvsem zdravo kmečko pamet, obvladovati in razumeti samega sebe, sposobnost samorefleksije in stalnega učenja. Pomembno je poznavanje osnov poslovnega in komunikacijskega bontona, etičnost. Pogum, zmožnost razreševanja konfliktov, sposobnost sodelovanja z raznolikimi posamezniki, delo v timu,« je kompetence za uspešnega mladega podjetnika strnil Blaž Zupan, eden od članov komisije.  Zupan namreč opaža, da so mnogi v podjetništvu preveč naivni ter usmerjeni k napačnim ciljem.

»Ne preizkušajo novega, drugačnega, ne spoštujejo potreb uporabnikov in razvijajo nezanimive rešitve. Preveč časa namenijo razvoju in premalo razumevanju uporabnikov, še posebej prodaji. Ne razumejo, da vrednost ustvarja prodajo,« dodaja soustanovitelj uspešnega podjetja Optiprint, ki je sicer nedavno v iskanju novih izzivov izstopil iz podjetja.  Zupan, ki mlade podjetnike tudi sam kali na Ekonomski fakulteti v Ljubljani, poudarja nenehno učenje, razvoj tako v osebnostnem kot poslovnem smislu in sposobnost prestopiti lastne okvirje.

Zakaj naj se mladi podjetniki prijavijo v izbor? »Prijavite se, da vidite, kje na podjetniški poti ste, kako vas sprejema okolica in predvsem zaradi medijske izpostavljenosti, ki je za mlado podjetje vedno dobrodošla,« pravi Alen Marić, skupaj s soprogo Anjo lanskoletni prejemnik naziva Mladi podjetnik leta. »Naziv nama je bil v veliko pomoč tudi pri iskanju novih poslovnih partnerjev. Ko sva povedala, kdo sva in da sva prejemnika naziva, so se lažje odločili za naju,« dodaja.

Izkoristila sta večino nagrad, ki sta jih prejela. »Nagrade so uporabne za vsakega podjetnika. Tako z vidika osebnostne kot tudi poslovne rasti. Redno se udeležujeva predavanj, ki so nama bili podarjeni v sklopu nagrad, veliko znanja nama dajo,« meni Marić. Tudi letos bodo nagrade bogate, nagradni sklad bo presegal 20 tisoč evrov.