O podrobnostih vodstvo podjetja, ki se mu je septembra letos pridružil tudi profesionalni izvršni direktor Rok Aljaž, še ne želi govoriti, sodeč po trenutnem povpraševanju po njihovih šotorih pa naj bi prodajo v nekaj letih podvojili in se v večji meri usmerili v proizvodnjo šotorov.


Trenutno 52 odstotkov prihodkov ustvarijo z najemom šotorov, tretjino s prodajo in 15 odstotkov s proizvodnjo, vendar pa naj bi se njen obseg prihodnja leta občutno povečal, saj ne skrivajo ambicije, da v večji meri postanejo razvojno podjetje. K temu je v veliki meri pripomogla Ane Mari, hči Jožeta in Marije Petre, ki je svoje študijsko znanje uspešno prenesla v družinski posel. Sprva se sicer v podjetništvu ni videla, a pred petimi leti je bila pripravljena sprejeti to odgovornost in v podporo vodenju podjetja se je odločila za profesionalnega menedžerja. »Imamo sicer manj kot 30 zaposlenih, a odgovorni smo za več kot 100 družin, saj tudi naše podizvajalce jemljemo kot člane naše družine. To odgovornost sem čutila tudi že kot otrok, saj sem vedno imela občutek, da imam 28 bratov,« je slikovito opisala Ane Mari Petre.


»Slovenski podjetniki delamo veliko napako, ker že od vsega začetka svojih otrok ne vključujemo v dogajanje v podjetju, pač pa jih v želji, da jim je bolje kot nam, puščamo nekako ob strani. Zato je lahko prenos upravljanja podjetja nanje težji, saj o tem, kaj se dogaja v podjetju, lahko sklepajo samo iz našega pogovora, v katerem pa velikokrat izrečemo, da je naporno in da je kar veliko težav. Zato sem prepričana, da bi morali podjetniško miselnost otrokom vcepiti že v šolah,« je poudarila Marija Petre. Temu je pritrdila Ane Mari, ki je svoje znanje iz likovne pedagogike in kreativnost udejanjila v izboljšavah in novostih, ki jih ves čas uvajajo pri šotorih.


Četudi si ustanovitelja podjetja preveč hitre rasti ne želita, saj ta prinaša tudi pasti, pa se zavedata, da s strokovnim kadrom, ki ga imajo, in s svojo preudarnostjo to lahko nadzorujejo. »Naše podjetje je začelo intenzivneje rasti z začetkom krize, saj so podjetja, ki so tudi v tem obdobju rasla in potrebovala nove prostore, zaradi negotovosti raje začela najemati naše šotore za pisarne ali pa si v njih postavljati skladišča. Kriza je torej za nas priložnost in prav ta val nas nosi naprej. Res pa je tudi, da smo smo vsa leta ves dobiček vlagali v razvoj in da nas banke pri naši rasti podpirajo,« je potrdila Marija Petre.


Pri komentiranju nedavnih nespretnosti vlade pri mini davčni reformi pa je bila zelo ostra: »Ne vem, kako si sploh lahko drznejo razmišljati v to smer. Tudi zaradi takega odnosa od države nismo vzeli niti evra nepovratnih sredstev. Žalostno je, da v Sloveniji država še vedno ne zaupa podjetnikom, ki delamo pregledno in pošteno ter ves čas zaposlujemo.«


Trenutno glavnino posla naredijo v Sloveniji, nekaj v Avstriji, kjer je povpraševanja vse več, in Italiji ter na Hrvaškem. Sedež podjetja bodo v kratkem iz Žalca preselili v Poslovno trgovsko cono Čeplje na Vranskem neposredno ob avtocesti, kjer so v petek odprli tudi tri tisoč kvadratnih metrov novih skladiščnih površin ob že petih. Lokacija je idealna. »Ne le ker imamo olajšano logistiko, pač pa ker nas ljudje med vožnjo vidijo in ne potrebujemo niti oglaševanja,« v šali pove Jože Petre.