Enotni trg je eden najpomembnejših dosežkov EU. Vendar pa še vedno ne deluje brez težav; z njimi se srečujejo tudi mala in srednja podjetja, je bilo danes slišati na skupščini evropskih malih in srednjih podjetij v Luksemburgu. Kot je ugotovila Evropska komisija, se mala in srednja podjetja soočajo predvsem s težavami pri obračunavanju DDV, precej je nejasnosti glede gospodarskega oziroma podjetniškega prava, razumevanja in spoštovanja različnih regulatornih ureditev, podjetja se soočajo s pomanjkanjem virov financiranja, težave pa imajo tudi zaradi stečajnih postopkov ter ovir za inoviranje.

Evropska komisija želi težave odpraviti z novo strategijo. Pred mesecem dni predstavljeni dokument za krepitev enotnega evropskega trga ima poseben razdelek, ki se osredotoča na reševanje težav malih in srednjih podjetij ter start-upov, je izpostavil Costas Andropulos iz Evropske komisije. Potrebujemo poenostavitev, lažji dostop do informacij, ukrepe moramo presojati z vidika končnega uporabnika, je dejal Butters.

Vendar je združenju Eurochambers predstavljena strategija načeloma všeč, saj se ne osredotoča na načelo narediti več, ampak narediti bolje. "Ideja je z vsakim zakonodajnim predlogom zmanjšati birokratsko obremenitev za 28-krat, čeprav pogosto ne deluje tako," je spomnil. Še posebej veliko pozornosti bo v prihodnje v EU veljalo enotnemu digitalnemu trgu. Ta trg podjetjem odpira dostop do 500 milijonov potencialnih strank. V obdobju od 2010 do 2014 je čezmejna spletna menjava malih in srednjih podjetij rasla več kot štirikrat hitreje kot menjava tradicionalnih podjetij.

Podjetja s področja informacijsko-komunikacijske tehnologije so v zadnjem času prispevala več kot polovico rasti produktivnosti v Evropi, je poudaril izvršni direktor TechUK Julian David. Kako bi lahko pomagali tehnološkim malim in srednjim podjetjem v Evropi? Z zmanjšanjem birokratskih bremen, enostavnimi in jasnimi pravili, z ustanovitvijo one-stop shop (enkratna registracija podjetja namesto 28), sprejemanjem e-trgovine ter ustvarjanjem primernega političnega okolja za rast podjetij, je naštel.