»Priznanje gorenjska gazela smo zalili s šampanjcem in rogljički, srebrno bomo proslavili pa s torto, smo jo že naročili. Po kosilu bomo vse skupaj zalili s šampanjcem,« je nasmejan pripovedoval Matej Košmrlj po tem, ko je po dobri uri protokolarnega fotografiranja, dajanja izjav medijem ter rezanja slavnostne torte le odložil kipec srebrne gazele.

»Leto 2015 je fantastično. Nadaljujemo rast iz leta 2014. Dodatno smo v celotni skupini zaposlili 20 ljudi. Dobivamo vedno večje stranke in zahtevnejše projekte. Podiramo rekord za rekordom.« NiceLabel v tem času dela podrobnejše načrte za prihodnje leto.

»Strategijo bomo le nekoliko prilagodili in optimizirali, saj se sicer izkazuje za pravo. Iščemo pa tudi že pot za naslednjo korenitejšo stopnjo rasti. Medtem ko so nekateri sodelavci še nedavno nazaj nekoliko skeptično gledali na naša pričakovanja izjemno visoke rasti, nam sedaj tudi ob napovedih potrojitve prometa v manj kot petih letih veliko bolj verjamejo, saj smo si dokazali, da smo sposobni res hitro rasti.«

Leta 2013 je imel Euro Plus, krovno podjetje mednarodne skupine podjetij, za seboj 10 let sodelovanja z Niceware International, ameriškim distributerjem blagovne znamke NiceLabel. Tri leta je prodaja v Ameriki stagnirala in ker niso imeli pravega nadzora nad trgom, so se odločili, da jih kupijo. »Enostavno nismo bili isto podjetje, predvsem pa smo izgubljali na velikem trgu, kjer je tudi zelo močna konkurenca. Postalo nam je jasno, da moramo sami priti neposredno na ameriški trg. To je bila za dosego našega cilja daleč najhitrejša, ne pa tudi najcenejša pot. Rezultati so tukaj. Ekipa se je podvojila, prodaja raste,« je pojasnil Košmrlj odločitev, po kateri so maja 2013 opravili nakup in začeli intenzivneje prevzemati ime NiceLabel oziroma se navzven predstavljati predvsem z imenom blagovne znamke.

Kratkoročno Košmrlj še naprej napoveduje rast podjetja po zaslugi prodaje v višjem segmentu centraliziranih rešitev za večje uporabnike z večjim številom tiskalnikov, razmišljajo pa tudi o vstopu v povsem druge dejavnosti, o katerih pa v javnosti še nočejo govoriti. Krovno podjetje v Sloveniji letošnje leto namerava zaokrožiti s 7,5 milijona evrov prihodkov, kar je 40 odstotkov več kot lani (prihodki skupine so še znatno višji, a jih zaradi razkrivanja pred konkurenco ne izpostavljajo), zaposlenih bodo imeli 56 samo v Sloveniji, 40 sodelavcev pa imajo še v tujini.

Ker je podjetje multikulturno, vsak dan na račun tega doživijo tudi obilico anekdot. Zelo zanimiva je njihova vsakdanja komunikacija z japonskim kolegom. »Na začetku sem imel občutek, da pri pisanju e-pošte uporablja Googleov prevajalnik in kar nekaj časa sem potreboval, da sem „dekodiral“, kaj je želel sporočiti v angleščini. Vsak novi zaposleni, ki pride v stik z njim, je na začetku presenečen. Sedaj se dogovarjamo za obiske japonskih partnerjev. Kadar je čas neprimeren, napiše: Stress level is high. Zadnje dni pa nam pošilja kar slike svoje glave z opozorili, da zaradi stresa izgublja lase. (Smeh) Sedaj nam je povsem jasno, kdaj bomo lahko dopotovali, da bo Japoncem najbolj prav in da jih ne bomo vznemirjali med njihovimi prazniki.«

V podjetju večino časa govorijo angleško in tudi direktorju gre angleščina najbolje z jezika. Je pa lani že spregovoril nekaj japonskih stavkov, sporazumeva pa se tudi v nemščini. Ker veliko delajo z Japonsko, imajo tudi japonsko govoreče sodelavce, podobno velja tudi za sodelovanje s Francijo, Italijo, Rusijo in Španijo. Sicer pa si je Košmrlj zaželel, da bi lahko delal nekoliko manj, in da bi podjetje še dolgo uspešno spremljal tudi njegov ustanovitelj in vizionar Zvonko Duplančič.

Četudi vedo, da sama nagrada ne bo pospešila njihove rasti, pa je Košmrlj poudaril, da »nagrada potrjuje, da smo z gradnjo slovenske multinacionalke na pravi poti, in je obenem priznanje temu, kako zaposlujemo in kakšne ambicije imamo. Zagotovo bo zelo pozitivno vplivala predvsem na naše zaposlene, ki so že sedaj zelo zavzeti.«