Lep dan sem izkoristil tudi za vožnjo z električnim skuterjem z našim elektromotorjem v kolesu. Ker nisem tipičen poslovnež, ki bi vsak delovnik preživel samo za pisalno mizo in na sestankih, mi je takšna kratka vožnja v sprostitev in veselje. Takšen kratek odmor mi omogoča tudi zbistritev misli in mi da prostor za nove ideje. Sicer pa je bila vožnja po Kamniku v okolici podjetja namenjena pravzaprav testiranju našega elektromotorja v kolesu.

Električni skuter je namreč predelan bencinski skuter Gilera Runner 50, ki smo mu odstranili celoten bencinski pogon ter namestili nov električni pogon - poleg GEM elektromotorja v kolesu, še baterije, BMS, stikala in varovalke ter centralno krmilno enoto z zaslonom, ki je plod našega razvoja. Z vožnjo sem preveril delovanje celotnega pogona in prikaz na zaslonu, predvsem pa me je zanimalo delovanje elektromotorja pri speljevanju, hitrem pospeševanju in zaviranju.

Prepričan sem, da se v prihodnje električnih skuterjev ne bomo posluževali le redki. Z novimi baterijami in električnimi pogoni postajajo električna vozila namreč tudi cenovno vedno bolj dostopna širši populaciji. Sicer je začetni strošek nakupa večji od primerljivih bencinskih skuterjev, vendar pa je cena na prevožen kilometer kar do desetkrat cenejša, saj je strošek elektrike in vzdrževanja zanemarljiv. Enostavnost, prevoz, ki ne onesnažuje, ekološka vožnja, tiha in kvalitetna vožnja z dometom, ki zadosti vsem praktičnim dnevnim potrebam, polnjenje na navadni vtičnici kjerkoli in kadarkoli, so poglavitne prednosti, ki bodo prevladale nad trenutno še manj sprejemljivo ceno električnega skuterja.

Prepričan sem, da je prihodnost električna. In ta je že zelo blizu. Mi želimo sodelovati pri tej spremembi in pri spremembi kolektivne miselnosti, ki se zaveda prednosti električne mobilnosti. V Sloveniji imamo velik potencial na področju razvoja e-mobilnosti, vendar pa do sedaj še nobeno podjetje ni postalo globalna zgodba. S sodelovanjem in pametno pomočjo države je to mogoče. Vendar je pomoč države na tem področju trenutno zelo slaba, predvsem pa brez prave strategije.

Po mojem mnenju je prvi korak, predvsem pa nuja za razvoj tega področja, ustanovitev telesa za področje električne mobilnosti, z namenom ozaveščanja ljudi o njenih prednostih. Seveda pa so za razvoj podjetij kot je GEM motors pomembne tudi finančne spodbude, ki bi omogočale hitrejši razvoj produktov za ta trg.