Podjetje je eno najhitrejše rastočih podjetij v Sloveniji. Podjetje je primer družinskega podjetja, ki je uspešno prešlo iz nekdanje kooperantske delavnice v profesionalno vodeno in globalno usmerjeno razvojno podjetje. Plastika Skaza je nastala leta 2006 kot naslednica Plastike Skazas.p., vodi pa jo trojka Tanja Skaza, ki skrbi za vizijo podjetja, generalni direktor in razvojno tehnološki implementator je Igor Skaza, Ana Laura Rednak pa je strateginja, ki zagotavlja takojšen odziv na odločitve in je prevzela naloge izvršne direktorice.

 

Tudi Plastika Skaza ima izjemno visok kazalnik verjetnosti preživetja, saj znaša 93 (največ 100), na tuje trge pa izvozi več kot 90 odstotkov proizvodov. Indeks rasti prodaje med letoma 2009 in 2014 je kar 417, zaposlujejo pa že 237 sodelavcev. V letu 2014 je podjetje s 166 zaposlenimi ustvarilo 29,4 milijona evrov skupnih prihodkov, za leto 2015 pa se pričakuje, da bodo ustvarili približno 32 milijona evrov prihodkov. »Svojo prihodnost vidimo predvsem v nadaljevanju razvoja izdelkov iz recikliranih in okolju prijaznih materialov pod lastnim znamčenjem. Velik pomen bo podjetje še naprej dajalo tudi razvoju zaposlenih v podjetju in sodelovanju z lokalno skupnostjo,« med drugim poudarja Ana Laura Rednak, izvršna direktorica Plastike Skaza.

 

V zadnjem letu so določili strategijo razvoja podjetja do leta 2020, ko naj bi kot multinacionalka ustvarili 100 milijonov evrov prodaje, petino z lastnimi blagovnimi znamkami. Letošnje leto se posvečajo kadrovanju, v okviru izvrševanja dolgoročne kadrovske strategije, katere namen je pravilna umestitev višjega managementa na mesta, ki podjetju prinašajo dodano vrednost.

 

Na ravni srednjega menedžmenta se večinoma posvečajo izobraževanju, motivaciji, coachingu in zavzetosti, saj so to ključni ljudje pri doseganju ciljev za prihodnjih pet le. Obrtniško-podjetniški način dela spreminjajo v korporativno vodenje, saj Plastika Skaza prerašča v Plastika Group.

 

Proizvodne zmogljivosti imajo zasedene do konca leta 2016, ko naj bi ustvarili 40 milijonov evrov prihodkov. Trenutno tečejo aktivnosti v smeri povišanja proizvodnih in R&D kapacitet v Sloveniji ter vzporedno v Srbiji, kjer bo začetek poslovanja temeljilo na vzpostavitvi kooperanta. Če se bo sodelovanje obneslo, bodo ustanovili skupno podjetje. Največji kupec Plastike Skaza je še vedno Ikea, ki predstavlja kar 40-odstotni delež v celotni prodaji, vendar se njen delež zmanjšuje, sicer pa so njihovi kupci s področij elektro, avtomobilske in pohištvene industrije ter gospodinjskih aparatov prodajajo predvsem v Evropi, ZDA, Rusiji, pa tudi na Kitajskem in Afriki. Najlepša referenca podjetja se nanaša na dejstvo, da še nihče izmed kupcev od leta 1977 ni zapustil podjetje. Kupci, ki so bili pred 38 leti v podjetju, so še vedno danes skupaj z novimi.

 

Razvili so unikatni KAM (Key Account Management sistem) z multidisciplinarno ekipo, ki skrbi za kupca celovito. V ekipi so tako prodajnik, tehnolog in razvojnik,kot strokovnjak za kakovost in strokovnjaki iz proizvodnje. Vodilo podjetja je postati prva in zadnja misel pri kupcu in tega poslanstva se tudi trdno oklepajo. Ana Laura Rednak poudarja, da ne prodajajo izdelkov, ampak prodajajo rešitve ter gradijo odnose. »Pomemben je tako odnos do kupcev, kot tudi odnos do celotnega podjetja in do njihove strategije. Delujemo transparentno in si zaupamo. Na takšen način partnerji lahko spoznajo, da imamo kot podjetje fokus in da prodajamo tisto, kar res najbolje znamo. Tako nam tudi lažje zaupajo.«

 

Najpozneje v 10 letih bo po načrtih velenjske družbe Plastika Skaza multinacionalka s posameznimi enotami, ki bodo imele lastna poslanstva, vizije, cilje in mednarodne ekipe, ki bodo skrbele za posel in se med seboj multidisciplinarno povezovale. Tako naj bi bila Skaza Group globalno usmerjeno razvojno podjetje. Delujejo pa vse bolj skladno z novim sloganom, ki je sam po sebi zgovoren: »Future plastics today.«.