Podjetje, ki je bilo leta 2001 izbrano za prvo gazelo dravsko-pomurske regije, se torej strateško vse bolj uveljavlja v letalski industriji, industriji plovil ter industriji zunanjega pohištva. Prav s slednjim kandidirajo za opremo Expa 2020, ki bo v Dubaju, kjer bi v usnje v celoti odeli oaze počitka. Pogajanja so začeli že pred pol leta, a nič še ni dokončnega.

V pričakovanju Expa 2020

»Imamo potrditev, da je naša oprema še vedno med boljšimi opcijami za Expo 2020. Vendar pa ne smemo pozabiti, da gre za trg Združenih arabskih emiratov, ki se razlikuje od evropskega. Posel je pri njih sklenjen takrat, ko je račun plačan, nič prej,« je pojasnil Trobiš in tako poudaril pomen potrpežljivosti. Boxmark leather ima sicer za seboj rekordno leto po prihodkih, saj so znašali nekaj manj kot 152 milijonov evrov, zaposlili so dodatnih 600 ljudi in tako število sodelavcev v Sloveniji povečali na več kot 2000. »Z dodatnim zaposlovanjem in usposabljanjem novih sodelavcev, ki traja več mesecev, smo se pripravili na letošnje leto in izzive, ki nam jih prinaša letalska industrija. V času usposabljanja novih sodelavcev je produktivnost padla, a izobraževanje delavcev obravnavamo kot investicijo za prihodnost. In leto 2015 je bilo leto investicij za prihodnost.«

Rekordno leto, a tudi izguba
V primerjavi z letom 2014, ko so ustvarili 135,2 milijona evrov, so prihodke dvignili za skoraj 13 odstotkov, je pa dobiček lani strmoglavil v rdeče območje, k čemur so po Trobiševem mnenju najbolj pripomogle visoke cene surovin, pospešeno zaposlovanje in izobraževanje. V posodobitev in širitev strojnega parka so vložili 10 milijonov evrov. Podjetje je imelo namreč 4,5 milijona  evrov izgube. Za letos Trobiš vnovič napoveduje dinamično rast prihodkov, s čimer se bo nadaljeval trend rasti prihodkov podjetja, ki ga je sicer prekinilo leto 2012. Kako visoka bo letos dejansko rast prihodkov, ne more napovedovati, saj se avtomobilski industriji napoveduje bolj zmerna rast, kar v Boxmark Leather že občutijo, saj je naročil manj, zato pa toliko bolj stavijo na proizvodnjo za letalsko industrijo. »Če bi stavili samo na avtomobilsko industrijo, bi bili prisiljeni odpuščati. Zato pa verjamem, da bomo zagotovili dovolj dela za vse. Ohranitev delovnih mest je vedno izziv,« opozarja Trobiš.

Boxmark je v začetku leta odprl tudi tovarno v BiH, ki jo vodi Matej Bastič, do nedavnega Trobiševa desna roka v Sloveniji. »Slovenija s tem ne bo ničesar izgubila, kvečjemu bomo pri naročnikih pridobili. Slovenija je do zdaj namreč izgubljala pri konkurenčnosti zaradi cen na področju tekstila. Z odprtjem tovarne v Bosni pa bomo lažje prevzemali posle, ki zaobjemajo izdelke iz usnja in tekstila,« je pojasnil Trobiš.