Foodko je nadgradnja OriginTraila, s katerim želijo v podjetju olajšati trženje lokalnim proizvajalcem, porabnikom pa približati dostop do lokalne in kakovostne hrane. Projekt so razvijali slabih osem mesecev, zadnjih nekaj tednov pa so začeli pridelke in prehranske izdelke prodajati kupcem v Ljubljani. Foodko naj bi se še letos razširil v Maribor, Koper, Novo mesto in Kranj, prodajo pa želijo širiti tudi na hotele, restavracije in javne zavode. Pripravljajo se tudi za širitev v tujino, za kar pa bodo potrebovali dodaten kapital, ki ga bodo iskali v naslednjih mesecih.


»Naš izziv je bil, kako na globalne krožnike postaviti lokalno hrano,« je bil slikovit Drev, s čimer je ponazoril posledice globalizacije in trgovine, ki so povzročile med drugim izjemen pritisk na cene, s tem pa tudi padec kakovosti izdelkov.
»Za slovenske izdelke so police pri velikih trgovcih vse krajše,« je poudaril. Z vzpostavitvijo platforme so želeli v podjetju rešiti problem nepoštenih praks, proizvajalcem izboljšati in olajšati dostop do kupcev ter rešiti problem pomanjkanja zaupanja med deležniki v industriji.


Prednosti so tudi v tem, da lokalne hrane med drugim zaradi bistveno kakovostnejših pogojev pridelave in kratkih dobavnih poti ni treba obdelovati s kemijskimi pripravki ali je celo obsevati, da bi bila videti sprejemljiva za uživanje. To pomeni, da naredi z njenim nakupom kupec nekaj tudi za svoje zdravje in zmanjšanje ogljičnega odtisa, svoj  glas pa daje tudi za socialno stabilno in urejeno podeželje.


O fizični trgovini za zdaj ne razmišljajo. »Foodko temelji na principu priprave vseh izdelkov na podlagi povpraševanja kupcev. Ne želimo ustvarjati zalog, ki neizbežno vodijo do tega, da se poveča količina zavržene hrane. Poleg dostave na dom bomo ohranili možnost prevzema naročene košarice na prevzemnih točkah,« pravi Levak.


Na platformo Foodko opozarjajo tudi na spletni strani ministrstva za kmetijstvo in gozdarstvo v sklopu projekta lokalna kakovost. Kot je med drugim dejala Jana Kokalj z ministrstva, naj bi po treh letih prizadevanj pridelovalcev, predelovalcev in ministrstva že konec leta imeli izdelki iz mesne in mlečne verige poseben znak, ki potrjuje, da gre za izdelke iz slovenske surovine.

»To je prvi korak v pravo smer. Do sedaj smo pod oznako slovensko prodajali tudi meso, ki ni bilo slovensko, pač pa je bilo pri nas samo razkosano in prepakirano. Zato tudi ni čudno, da se uvaža meso iz Latvije ali Španije in se ga prodaja kot slovenskega. S to akcijo bomo lahko sistematično vpeljali resnično slovensko zgodbo,« je med drugim komentiral Mitja Vodnjov, direktor Loških mesnin. »Pravila igre, ki smo jih dorekli in zapisali skupaj, so povsem jasna. Čez noč se seveda ne bo nič spremenilo, pomembno pa je, da si bomo postavili ogledalo, ki bo jasno pokazalo, kdo krši pravila.«