»Celoten postopek namreč zelo dobro vpliva na njihovo samozavest, močno se izboljšajo njihove zaposlitvene možnosti. Ko smo želeli iz nabora finalistov poleg izbranega Aleksandra Joviča, ki smo ga zaposlili za skrbnika skladišča, ki pa ravno te dni odhaja nadaljevat kariero v drugo podjetje, zaposliti še enega kandidata, smo izvedeli, da že ima zaposlitev. In drugi kandidati tudi. Očitno je za delodajalca dobra referenca, če je bil brezposelni izbran med najboljše kandidate za zaposlitev v okviru Prvega izziva,« je prepričana Dolarjeva.


Od Simobila do Atlantic Trade

V okviru Zaposlitvenega izziva, ki so ga najprej izvedli marca  2011 v Simobilu, ki je bil nekaj dni prej prepoznan za najboljšega zaposlovalca Zlate niti med velikimi podjetji, je sedemnajst podjetij skupaj ponudilo enoletno zaposlitev 27 visokomotiviranim in talentiranim brezposelnim. V torek bodo že osemnajsti Zaposlitveni izziv izvedli v družbi Atlantic Trade, ki bo v četrtek stal tudi na odru med sedmimi finalisti Zlate niti 2015 v kategoriji srednje velika podjetja. V Atlantic Tradu bodo zaposlili pripravnika s področja marketinga.


Izbor novih sodelavcev v Zaposlitvenem izzivu poteka na poseben, nekoliko bolj tekmovalen način. Potem ko podjetje sporoči, kakšnega sodelavca išče, zavod za zaposlovanje med brezposelnimi izbere kandidate, ki imajo izobrazbo in izkušnje, ki jih pričakuje podjetje. Nato se kandidati, ki so prišli v ožji izbor, preizkusijo še v reševanju problemske naloge, ki jo postavi podjetje. Izbranega kandidata mora nato podjetje zaposliti za najmanj leto dni.


Z izborom se pravo delo šele začne

»Pri Zaposlitvenem izzivu pridobimo vsi. Delodajalci, ki jim zavod olajša izbiro kandidatov in omogoči, da spoznajo res visokomotivirane in talentirane brezposelne ljudi, iskalci zaposlitve, ki se trudijo dokazati s svojim znanjem in sposobnostmi, in družba v celoti, saj povečujemo zaposlenost,« poudarja Tanja Podobnik Zec z zavoda za zaposlovanje.


Zadnji Zaposlitveni izziv so izvedli lani v podjetju Il Ambienti v Murski Soboti, kjer so iskali prodajnega svetovalca. Med devetimi finalisti so izbrali Dejana Zacha, diplomiranega mediatorja v turizmu, ki je bil do tedaj brezposeln pet mesecev. Po slabem letu dni od zaposlitve že dela samostojno, saj so mu pripravili intenzivno polletno usposabljanje.
»Zaposlitveni izziv v marsičem olajša in pohitri izbor kandidatov, kar je zelo pomembno predvsem za manjša podjetja, ki nimajo lastne kadrovske službe, ki bi poskrbela za testiranja in preverjanja. A to je šele pol poti, saj ste do te točke dobili samo najboljšega kandidata izmed finalistov. Šele v realnih situacijah, ko je treba uporabiti vse znanje in kompetence, se pokaže sodelavčeva prava osebnost. In če vanj ne vlagate, ne boste imeli kompetentnega zaposlenega,« poudarja Slavko Pivar, direktor podjetja Il Ambienti.


Izziv tudi v Klipingu in Lotrič Meroslovju

Pred letom dni so Zaposlitveni izziv izpeljali tudi v družbi Kliping. »Prednost takšnega iskanja novih sodelavcev smo prepoznali predvsem v začetni fazi oblikovanja širokega seznama potencialnih kandidatov in kasnejši sistematični selekciji. Baze podatkov in različni profili strokovnjakov na Zavodu so pri tem bili ključnega pomena. Za podjetje to nedvomno predstavlja velik prihranek časa in denarja,« pravi direktorica Divna Brkić Hendrickx.


Klipingu je Zaposlitveni izziv prinesel odlično izkušnjo in veliko dobrih stvari, zato ga priporočajo tako delodajalcem kot iskalcem zaposlitve. Prvoizbrana kandidatka sicer ni niti začela delati pri njih, ker se ta za to ni odločila, z drugo izbrano kandidatko, ki je delala na mestu analitik-tržnik, pa so se zaradi razhajajočih se pričakovanj po devetih mesecih sporazumno razšli. 


Po slabem letu dela pa je do prvega presežnega uspeha s svojo ekipo sodelavcev že prišel Tajo Oranič, ki se je novembra 2014 v okviru Zaposlitvenega izziv a zaposlil v podjetju lotrič meroslovje, Avgusta lani so namreč s sodelavci, ki so ga tudi izbrali v svojo ekipo, izdelali Exactum, pametni sistem za nadzor okoljskih parametrov, ki so ga premierno predstavili na Expu v Milanu. 


»Podjetje, ki sodeluje v Zaposlitvenem izzivu, ima privilegij spoznati dobre prakse izbire kandidatov, saj se znanje in izkušnje Zavoda za zaposlovanje in Združenja Manager pokažejo v postopku na konkretnem primeru. Postopek izbire se začne z naborom širšega kroga kandidatov in se oža glede na njihove kompetence in zavzetost. V akreditiranem laboratoriju Lotrič Meroslovje potrebujemo interdisciplinarna znanja in Zaposlitveni izziv je prava pot, kako do njih,« še poudarja Urška Habjan, direktorica prodaje in marketinga.