Osma dirka letošnje sezone prvenstva formule 1 bo na novi lokaciji, v Bakuju v Azerbajdžanu. Organizator je tam pred več kot zanimivo kuliso postavil mestno stezo, ki jo je oblikoval znani dirkaški arhitekt Herman Tielke. Dirkači in ekipe se veselijo novega izziva. In če lahko ugibamo po posnetkih in prvih vtisih, bodo imeli vsi člani karavane kaj videti. Mestna dirkaška steza se vije mimo zanimivih zgodovinskih zgradb in skozi pravo šivankino uho okoli ene od trdnjav, kjer je prostora komaj za en dirkalnik, zaradi česar mnogi že ugibajo, kako pogosto bo tam počilo. A bolj kot to bi jih moralo skrbeti dejstvo, da je steza nova in o njej dirkači in inženirji ne vedo tako rekoč nič, 90-stopinjski ovinki in vseeno kar nekaj možnosti za prehitevanja pa bodo naredili svoje.

Svoj delež pri dvigovanju temperature pred to dirko, ne zgodi se tako zelo pogosto, da se v karavano formule 1 priključi tako nenavadno dirkališče, je prilil ravno Lewis Hamilton. Britanec je, tudi po smoli Ferrarija z izbiro napačne strategije postankov v boksih pri Sebastianu Vettlu, zmagal v Montrealu, pri tem pa prav nič nežno že na startu Nicu Rosbergu pokazal, da se ne namerava predajati. »Po prvi petih dirkah letošnje sezone bi težko verjel, da se lahko tako hitro spet povsem enakovredno vrnem v boj za naslov prvaka. Ampak na zadnjih dveh dirkah smo delali vse prav, bili smo zelo učinkoviti pri izrabi tistega, kar imamo na voljo. A ne smemo pozabiti, Ferrari je zdaj ravno tako močan in zato bo dirka v Bakuju še toliko zanimivejša. Hitro bomo videli, kdo se bo najhitreje prilagodil novi stezi in kdo bo brcnil v temo,« pravi Lewis Hamilton. Nico Rosberg je dejansko poraženec zadnjih treh dirk, saj je na vseh treh skupaj uspel nabrati vsega 16 točk. In še bolj kuha jezo zaradi Hamiltonovega trdega manevra na startu v Montrealu. Navzven sicer srebrni delujejo nekoliko bolj umirjeno, kot so mirni v resnici. »Upam, da bomo v Bakuju vsi začeli res iz ničle in se bo najbolje videlo, kako dobri smo oziroma kje imamo težave. Verjamem, da bodo imeli težave tudi tekmeci, posebej Ferrari, saj so naše baze podatkov o tej stezi tako rekoč prazne. Imamo nekaj podatkov iz simulacij, ampak največ se bomo naučili ravno na prvih prostih treningih. Da nisem bil tako učinkovit na zadnjih dirkah, je povsem normalno, nisem niti pričakoval, da se bo moja serija zmag kar nadaljevala in da bodo tekmeci mirno spremljali, kaj delamo. A to me zdaj še toliko bolj motivira, zame seveda na koncu šteje le zmaga in naslov prvaka,« je še dodal Nico Rosberg. Njegov šef Toto Wolff pa je na vprašanje, kakšni so zdaj odnosi med njihovima dirkačema, dejal le, da je bilo dejansko le vprašanje časa, kdaj se bosta ponovno zapletla na stezi. Da skušajo umiriti strasti, a da jima pri tem ne bodo zvezali rok in da bosta še naprej lahko prosto dirkala in se prehitevala.

Pri Ferrariju so se novi turbo polnilnik in nekaj drugih manjših sprememb na dirkalniku izkazali kot zadetek v črno. Potem ko je že vse kazalo, da bo vlogo najresnejšega izzivalca prevzel Red Bull, so se rdeči vrnili v velikem slogu. Ravno oni veliko pričakujejo od te dirke, stezo pa je že omenjeni dirkaški arhitekt Tielke označil kot najhitrejšo mestno dirkališče na svetu. »Steza je polna ozkih, zaprtih ovinkov, ki jim sledijo dolge ravnine. Prava poslastica za dirkače bo 2,2 kilometra dolga ravnina, kjer bodo morali iz dirkalnikov iztisni vse. In zato, ker bodo morali računati tudi na večje končne hitrosti, bodo verjetno v ovinkih njihovi dirkalniki nekoliko manj stabilni, kar bi lahko ob obrabljenih pnevmatikah predstavljalo določene težave,« se dirke že veseli Herman Tielke.

Od te konfiguracije si veliko obetajo tudi pri Williamsu, saj računajo na Mercedesovo pogonsko enoto. Po drugi strani so trenutno nekoliko v ozadju, a še vedno dovolj hitri, da se uvrstijo na zmagovalne stopničke. In če nič drugega, so letos bili na večini dirk najhitrejši njihovi mehaniki pri postankih v boksih, kar je na takem dirkališču lahko še kako odločujoče.