Dinamična rast prodaje podjetje Herz iz Šmartnega pri Litiji, menedžment in litijsko občino že nekaj časa postavlja pred vprašanje, kako do primernega zemljišča, na katerem bi lahko podjetje zgradilo novo tovarno. Herz, ki je nastal leta 2006 z združitvijo podjetij Unitas in Kovina ter je v večinski lasti avstrijskega podjetja Herz Armaturen GesMbH, naj bi po besedah direktorja Damirja Rutarja samo letos povečal prihodke za skoraj petino, podobno dinamiko rasti si obetajo tudi v prihodnje.

Z novimi proizvodi in novimi pogodbami je jasno, da je novogradnja nujna. »Investicija bo stala okoli štiri milijone evrov, je pa težava, da trenutno ustreznih zemljišč ob naši tovarni ni, zato bo potreben dogovor tako z litijsko občino kot skladom kmetijskih zemljišč, da skupaj poiščemo rešitev. Potrebujemo zemljišče v velikosti 6000 kvadratnih metrov, poleg tega smo že kupili 2000 kvadratnih metrov, kjer bi lahko uredili dodaten proizvodni obrat za povečanje zmogljivosti programa krogelnih ventilov in sanitarnih armatur. Težava je, da so ob naši tovarni zemljišča, za nakup katerih se že leta neuspešno trudimo,« je med drugim naštel Rutar, ki se zavzema, da podjetje ostane na sedanji lokaciji v litijski občini, kjer zelo uspešno posluje tudi Predilnica Litija, ki prav tako načrtuje širitev.

Rutar, ki podjetje vodi od septembra 2014, se zaveda, da za njihovo rast ni izziv samo dodatno zemljišče, pač pa tudi kadri. »V Sloveniji imamo odlične kadre in verjamem, da jih bomo tako mi kot Predilnica lahko dobili tukaj, v Zasavju. Novogradnjo naj bi začeli najpozneje v začetku novega leta, če bomo seveda dobili v ustreznem času vsa potrebna dovoljenja,« napoveduje Rutar.

Podjetje je lani ustvarilo 22 milijonov evrov prihodkov od prodaje in skoraj pol milijona evrov dobička, novo investicijo namerava izpeljati skupaj s podporo matičnega podjetja. Herz v Šmartnem pri Litiji trenutno zaposluje 212 ljudi. Na področju proizvodnje pip in ventilov po podatkih GVIN nima prav velike konkurence, saj naj bi v tem segmentu delovalo samo 17 podjetij, pri čemer je Herz prvi po kapitalu, sredstvih in prihodkih, po dobičku pa drugi. Nekoliko zaostajajo za republiškim povprečjem pri višini povprečne dodane vrednosti na zaposlenega, saj ta znaša dobrih 27.000 evrov.

Nihaj navzdol v prodaji je podjetje doživelo v letu 2013, ko so ustvarili 17,7 milijona evrov prodaje, a že naslednje leto so prihodke spet povečali za 15 odstotkov, na skoraj 20 milijonov evrov. Te dni bodo uradno odprli center za izobraževanje in usposabljanje kupcev in zaposlenih.

»Zanj smo se odločili, da omogočimo šolanje vsem naših kupcem in zaposlenim za vse proizvodne in prodajne programe matičnega podjetja Herz na območju Slovenije in južne Evrope. Investicija je stala pol milijona evrov,« je pojasnil Rutar. Herz je s svojimi izdelki tudi ob pomoči prodajne mreže matične korporacije navzoč v 75 državah, med drugimi v Avstriji, Nemčiji, na Švedskem, Nizozemskem, Madžarskem in Češkem, v Švici, Veliki Britaniji, Italiji, Poljski, Savdski Arabiji in na Balkanu.