Minuli teden je skozi Spodnje, Srednje in Zgornje Bitnje (vasi med Kranjem in Škofjo Loko) divjak za volanom vozil osebni avtomobil s povprečno hitrostjo 113 kilometrov na uro in s tem presegel dovoljeno hitrost za več kot 60 kilometrov na uro. Pri tem je med vožnjo voznik osebnega vozila prehitel tudi avtomobil in avtobus, policisti pa so njegovo divjanje opazili na kar kilometer in pol dolgi razdalji. Sklepamo lahko, da je vsaj med prehitevanjem dosegel še precej višjo hitrost od prej omenjene povprečne.

Cesta smrti

Omenjena cesta med Kranjem in Škofjo Loko je izredno obremenjena, nevarna pa je predvsem za najbolj ogrožene in nezavarovane udeležence, se pravi pešce, kolesarje, tudi traktoriste in motoriste. Kot nam je pred kratkim pojasnil Bojan Kos, predstavnik za stike z javnostjo na Policijski upravi Kranj, so prometne nesreče na tem koncu dokaj pogoste, pred leti pa je bila to tudi prava cesta smrti. V podružnični osnovni šoli v Žabnici in tamkajšnji krajevni skupnosti si že leta prizadevajo, da bi zavarovali otroke in druge udeležence v prometu s semaforjem ob vhodu v šolo, a do zdaj niso dobili ustreznih soglasij. Obenem pa je v vseh treh vaseh in tudi Žabnici prebivalstvo ob cesti večinoma kmečko, kjer so domačije na eni, polja in travniki pa na drugi strani ceste, ki povezuje Škofjo Loko (posredno pa tudi Poljansko in Selško dolino) z avtocesto. Prehodi traktorjev in pešcev so pogosti, tranzitni promet pa dodatno prispeva k ogroženosti vseh udeležencev, ker cesto mnogi uporabljajo kot bližnjico za Primorsko. Dolgo je bil na to cesto preusmerjen tudi tovorni promet, razbremenjena pa je bila stara in nekoč najbolj prometna cesta Kranj–Jeprca–Medvode–Ljubljana. Zlasti škofjeloška občina pa tudi občine v obeh dolinah si prizadevajo, da bi dobili ustreznejšo povezavo z gorenjsko avtocesto in posredno razbremenitev povezave med Kranjem in Škofjo Loko, kjer je zlasti ob konicah strnjena kolona vozil.

Divjanje objestnega voznika je bilo zaradi bližine šole, trgovin, pošte in gostinskih lokalov dobesedno grožnja s smrtjo za vse v prometu, zato policijska hitrost pri nadaljevanju postopka ni presenetljiva. Za prekršek, ki ga je storil, je kazen že znana – globa 1200 evrov in 18 kazenskih točk, ogrožanje prometne varnosti pa bo po prijavi policistov presojalo tudi sodišče.

Na Gorenjskem je letos v 110 prometnih nesrečah hitrost še vedno eden poglavitnih vzrokov. Petina nesreč se je zgodila zaradi pretežke noge na stopalki za plin. Zato je divjanje v naseljih toliko bolj obsojanja vredno in tudi nevarno, ker bi divjak za volanom za morebitno ustavljanje potreboval kar okoli 100 metrov prazne ceste. Kot je znano, je verjetnost za smrt pešca že pri hitrosti 64 kilometrov na uro približno 90-odstotna. Poudariti je treba, da prometni zamašek, ki ga zaradi preobremenjenosti predstavlja omenjena cesta, za zdaj ni rešljiv z nobenim aktualnim projektom na tem področju in spominja na prav tako preobremenjeno cesto med Kranjem in Brnikom. Letos je Gorenjska vsaj na področju statistike nesreč s smrtnim izidom precej varnejša od žalostnega in tragičnega povprečja v državi. Do zdaj sta umrla dva človeka.