Tokrat podrobneje predstavljamo dve njihovi novosti, in sicer kosilnico na motorni pogon Stiga Twinclip 55 SEQ B, B&S 775 in akumulatorsko kosilnico Stiga combi 48 S AE 80 V-5AHG ter nabor strojev za delo okoli doma v sistemu 48 V, ki so na trgu že tri leta. Predstavitev smo pripravili v sodelovanju z generalnim zastopnikom programa Stiga, podjetjem Darko Opara, s. p., trgovina in servis iz Domžal.

Brez zaganjalne vrvice

Kosilnica Stiga Twinclip 55 SEQ B, B&S 775 na pogon z bencinskim štiritaktnim motorjem prinaša kar nekaj novosti. Na prvem mestu je to rezilni nož z zaščiteno obliko. Gre za razcepljen dvonivojski nož, ki poskrbi za še bolj učinkovit in gladek rez ter mletje trave. Tega noža ni mogoče namestiti na druge Stigine kosilnice, po pripovedovanju Dareta Opare pa lahko pričakujemo, da se bo tehnologija tega rezila kmalu začela uporabljati tudi na drugih njihovih kosilnicah srednjega in višjega razreda. 70-litrski koš lahko namestite z eno roko, opremljen je z indikatorjem napolnjenosti.

Vpetje ročaja je poenostavljeno in ne zahteva odvijanja in privijanja vijakov, kosilnico pa lahko hranite v pokončnem položaju in bo tako zavzela veliko manj prostora v garaži (to pri ostalih ni dovoljeno).

Kosilnica je kot ena redkih ročnih motornih kosilnic brez ročnega zaganjalnika. Motor je Briggs & Stratton z inovativno In start tehnologijo, ima namreč samo električni zaganjalnik. V motor vstavimo posebno baterijo, ki je priložena stroju, prav tako tudi polnilnik, s katerim se polni. Baterija in polnilnik imata v spominu program, ki zagotavlja, da v primeru, da se izprazni oziroma v njej ni dovolj elektrike, motorja ni mogoče zagnati (zaganjalnik ne reagira). Čeprav baterija ne daje znakov življenja, je v njej še dovolj elektrike, da ob hitrem polnjenju v desetih minutah zagotovite dovolj elektrike za vsaj deset zagonov. Optimalno polna baterija zadošča za vsaj sto zagonov, kar pomeni, da je ni treba polniti po vsaki košnji. V primeru, da napetost pade pod najnižjo dovoljeno, zagon ni več mogoč, v bateriji pa je še dovolj elektrike, da se vzdržujejo vitalne funkcije, kar je za trajnost baterij zelo pomembno. Priporočena cena kosilnice s 53-centimetrsko delovno širino je 839 evrov.

Revolucionarna 80 V kosilnica

Določeno omejitev strojev na akumulatorski pogon predstavljajo baterije. Električni skuterji na primer uporabljajo 48 V sistem in tudi Stiga je kot prva že pred tremi leti začela za stroje za delo okoli doma ponujati kompleten nabor strojev v tem sistemu (več v nadaljevanju), še pred tem pa v 36 V sistemu, ki ga počasi umikajo iz programa. Vendar ta dva sistema ne zagotavljata dovolj moči za hkratni pogon kosilnega in pogonskega sklopa kosilnice. Zato so se odločili za 80 V sistem, ki omogoča oboje, in trgu ponudili revolucionarno akumulatorsko kosilnico Stiga combi 48 S AE 80 V-5AHG s pogonom. Širina košnje je 46 centimetrov, omogoča pa pobiranje v koš in mletje oziroma mulčenje, cena kosilnice pa je skupaj z baterijo in polnilnikom 699 evrov.

Že 48 V program zagotavlja zasebnemu uporabniku potrebno avtonomijo na pričakovano velikem zemljišču. Pričakovani čas delovanja 48 V kosilnice je od pol do ene ure, treba pa je upoštevati načelo sorazmernosti in standardov glede višine in odkosa trave (10 centimetrov, ena tretjina), ki ne sme biti vlažna, kar postavlja enake standarde za primerjave različnih kosilnic. 48 V kosilnica brez pogona je predvidena za košnjo do 300 m² površine, 80 V s pogonom pa do 600 m².

V programu 80 V bodo jeseni prišli na trg verižna žaga in drugi stroji. Pri električnih strojih je nujno posebej skrbeti tudi za celoletno vzdrževanje baterije, ki je v sklopu stroja res najdražji del, lahko pa isto baterijo uporabljamo za različne stroje.

48 V

Poglejmo še nabor strojev v 48 V sistemu. Na prvem mestu je kosilnica z delovno širino 34 cm brez pogona. Njena cena znaša 339 evrov, vanjo pa je vključen polnilnik in 2,5 Ah baterija. Ostali stroji so brez baterije in polnilnika, kar je mogoče kupiti posebej. Baterijska žaga SC 48 AE s 40 cm mečem in 1200 W motorjem zagotavlja vsaj pol ure neprekinjenega dela, zavedati pa se moramo, da je avtonomija žage odvisna od nabrušenosti verige. Cena brez baterije in polnilnika je 199 evrov. Pihalnik Stiga SBV 48 AE je opremljen s 750 W motorjem, hitrost zračnega toka je 273 km/h, cena pa 119 evrov (brez baterije in polnilnika). Električni trimer je odlična izbira za obkoševanje, motor ima moč 230 W, cena brez baterije in polnilnika je 219 evrov. Tu so še električne akumulatorske škarje, ki so med uporabniki različnih delovnih strojev verjetno najbolj priljubljene. Škarje na bencinski pogon so robustnejše, tudi dražje, škarje na 220 V napetost pa so zaradi električnega kabla manj priljubljene. Dolžina rezila je 61 cm, moč motorja 500 W. In še cena: 96 evrov brez akumulatorja in polnilnika.

80 V program je namenjen zahtevnejšim uporabnikom, 48 V program je optimalen za zasebne uporabnike in njihove potrebe, pri čemer je strah, da bi ostali brez energije, odveč. Stroji namreč zagotavljajo več kot pol ure delovne avtonomije. Zakaj mislite, da imajo motorne žage ali motorne kose rezervoarje, ki držijo le od 0,6 do 0,7 l goriva? Iz dveh razlogov. Prvič, da se stroj med dotakanjem nekoliko ohladi, in drugič, kar je temeljno, da uporabnika to prisili k vsaj nekajminutni prekinitvi dela zaradi zmanjšanja posledic tresljajev in drugih emisij. Tudi zato je tudi čas dela z akumulatorskimi stroji omejen z enim polnjenjem. Poskusite le dobre pol ure rezati živo mejo s takimi ali drugačnimi škarjami. Po pol ure je predah nujen. Zaradi stroja in predvsem nas samih.

Miro Pucelj