V začetku aprila je zaživela spletna platforma za množično financiranje družbeno koristnih projektov Chariyo, ki prinaša tudi inovativen način oglaševanja, saj v komunikaciji z uporabniki oglasi niso vsiljeni. Pomlad pa očitno prinaša še oglaševanje na avtomobilih, ki ne bo zagotavljalo samo boljše izpostavljenosti na cestah, pač pa tudi dober zaslužek voznikom, ki se bodo odločili in polepili svoj avtomobil z izbranim oglasom.

Mlada ekonomista Luka Vončina in Matej Gostiša namreč razvijata nov način oglaševanja na osebnih vozilih, ki sta ga poimenovala Coolio! Glede na to, da bodo vozniki svojih z oglasi polepljenih avtomobilov tudi zaslužili, je med njimi zanimanja, da avtomobile spremenijo v premični oglas, veliko, saj se jima jih je do sedaj oglasilo skoraj tisoč. Tudi med oglaševalci je veliko zanimanja, Gostiša in Vončina pa za prvo, testno serijo iščeta večje, atraktivno podjetje. Prve oglase na avtomobilih naj bi predvsem v mestnih središčih in vpadnicah videli še pred poletjem.

»Storitev je nastala kot odziv na potrebo, ki sva jo zaznala tudi sama. Kot profesionalni košarkar se vsak dan vozim na treninge v Domžale, Matej pa na delo vsak dan prihaja iz Logatca. Coolio! je torej odgovor na to, kako je lahko tudi čas med vožnjo koristno porabljen oziroma kako si povrniti vsaj del stroškov za gorivo,« je pojasnil Vončina.

Četudi je na videz celoten sistem enostaven, ga tvori dokaj kompleksna struktura, ki povezuje voznike z oglaševalci in jim hkrati zagotavlja tudi pregled nad dosegom njihovih oglasov. Oglaševalci si namreč lahko izberejo voznike glede na njihove dnevne migracije po lokacijah in trajanju vožnje.

Vončina in Gostiša se zavedata, da bo tak način oglaševanja odprl tudi pogovore o varnosti v prometu, saj bodo oglasi zbujali ne le pozornost voznikov, pač pa tudi kolesarjev in pešcev.

V Sloveniji je 1,07 milijona registriranih osebnih vozil, po dosedanjih ugotovitvah pa naj bi se več kot polovica voznikov v povprečju vozila 70 do 100 kilometrov na dan. Pri vozniku, ki je na cesti do dve uri na dan, bi imel lahko oglas do 10.000 ogledov, ugotavljata ustanovitelja Coolia, ki je eden prvih projektov na adrifundu, regijski platformi za množično zbiranje denarja. Kampanjo, v kateri naj bi zbrala 13 tisoč evrov, bosta imela odprto še tri tedne.

Konec maja naj bi imela izdelano tudi že aplikacijo, ki bo omogočala natančno spremljanje gibanja avtomobila z oglasom in njegov doseg. S tem bosta fizičnim oglasom dodala digitalno razsežnost – podatke za analitiko.