Pred devetim izborom najboljšega zagonskega podjetja v Sloveniji, ki ga izberejo na konferenci PODIM, ki bo letos že 36. po vrsti, te dni poteka vrsta dogodkov, ki bodo ekipam in zagonskim podjetjem v oporo pri odločanju o nadaljnji rasti. PODIM 2016 bo potekal 11. in 12. maja v Mariboru, osredotočil pa se bo na skrite prebojne sile start upov in odkrival, kako start upi povzročajo revolucijo v poslovanju in njegovem okolju.

V četrtek, 24. marca, bo v Tehnološkem parku Ljubljana Forum 100% start:up, s katerim bodo odprli nov krog tekmovanja Start up Slovenija, ki bo v Tehnološkem parku Ljubljana. S start up podjetniki in mentorji bodo odkrivali, kako se izogibati pastem na poti do uspešnega razvoja in prodaje inovativnih produktov, udeleženci bodo lahko spoznali programe in priložnosti za globalni preboj, ki jih ponuja slovenski start up ekosistem.

Sicer pa se je do zdaj v osmih letih na tekmovanje Start:up Slovenija prijavilo 592 start upov, od tega se je lani na tekmovanje prijavilo 107 ekip. Medtem ko je na prvem tekmovanju zmagala ekipa Acies Bio, so se pozneje na seznam start upov Slovenije zapisali še G-1, Envit, DiaGenomi, Vorteks, Koofr, OOG in Tibopo.

V letu 2014 je slavila ekipa OOG, ki je izdelala stekleničko s pametnim merilnikom porabe tekočine H2O-Pal. Razvoj in dokončanje sta se jim zavlekla v drugo polovico lanskega leta, ko so začeli prodajo, redna prodaja, med drugim tudi na amazonu, pa poteka od januarja letos, je pojasnil dr. Igor Marjanovič, vodja ekipe. V začetku marca so H2O-Pal predstavili tudi na ameriški televiziji NBC v oddaji Today Show. Podjetje živi zgolj od prodaje, ki poteka predvsem prek amazona in njihove spletne strani h2opal.com. Sklenili so sicer tudi že nekaj poskusnih B2B-poslov, vendar pa so marže zelo visoke, kar od 50 do 70 odstotkov. »Načrtujemo, da bodo do poletja steklenice tudi na policah trgovin Brookstone,« je pojasnil Marjanovič.

Na trg pa stavijo tudi v podjetju Koofr, ki ga vodi Damjan Matičič. »Na neki točki smo se odločili, da ne želimo biti startup, ki si prizadeva dobiti čim več denarja investitorjev, pač pa da želimo denar zaslužiti od svojih strank. Rasli bi sicer lahko bistveno hitreje, vendar pa nočemo biti odvisni od denarja investitorjev, poleg tega bi se naši lastniški deleži še dodatno zmanjševali,« je pojasnil Matičič.

Načrtno so ustavili prehitro rast in zadnji dve leti poslovali stabilno in dosegli prihodke v višini slabih 120 tisoč evrov letno. Tako smo prišli do vzdržnega modela rasti. »Letos pričakujemo ponovno večjo rast, saj tudi zaradi prenovljene ponudbe trenutno prihodki rastejo bistveno hitreje, lanskoletno realizacijo bomo po napovedih dosegli že sredi leta. Poleg romunskega telekoma, ki je bil naša prva stranka, zelo uspešno sodelujemo s Simobilom ter srbskim Vip mobilom. Naša odločitev, da gremo takoj na trg, je bila prava. Vedno sem bil proti temu, da je podjetju pomembno udeleževanje na različnih tekmovanjih in pobiranje finančnih nagrad. Naš fokus so uporabniki. Je bilo pa koristno, da smo se udeležili Startupa Slovenija, saj smo tedaj dobrega pol leta že delovali in smo od strokovnjakov dobili potrditev, da smo na pravi poti.«

Od samega začetka je Koofr svojo storitev, ki jo od nedavnega kot končni produkt za uporabnike trži tudi pod lastno blagovno znamko, glede na potrebe naročnikov spreminjal. »Izkazalo se je, da kar drži rek, da nikoli ni preživiš prvega stika z uporabnikom. Večjim naročnikom smo zagotovili storitev, ki so jo preizkusili na trgu in smo nato postopoma odpravljali slabosti. Ne želimo biti sicer zgolj še ena konkurenca velikim, saj nima velikega smisla iti v boj z Dropboxom in Googlom, pač pa posameznikom pomagamo urediti nered z datotekami, ker danes vsi že uporabljajo tako Microsoft, Google in Dropbox. Naš cilj je posamezne storitve nadgraditi v enovito izkušnjo ter zagotavljati eno iskanje po vseh datotekah. Sicer pa prav v prihodnjih mesecih načrtujemo splavitev prenovljene vizualne podobe produkta.« jpš