Leto 2015 je bilo za ljubljanska javna podjetja razmeroma uspešno. Vseh šest podjetij je poslovalo pozitivno, pri čemer krepko izstopa Energetika, ki je naštela dobrih pet milijonov evrov dobička. To je po izgubi v letu 2014 in predvidenem negativnem rezultatu v poslovnem načrtu za 2015 zelo dober rezultat. Botrovala mu je predvsem aprilska podražitev izhodiščne cene toplote. Na poslovanje ugodno vplivajo tudi nižje cene zemeljskega plina in povečanje proizvodnje električne energije iz lesne biomase, ki jo bodo v Energetiki letos ponudili tudi gospodinjstvom.

Trend povečevanja potnikov se je obrnil

Večje spremembe letos napovedujejo tudi v Ljubljanskem potniškem prometu, kjer so lani ugotovili minimalen dobiček. Potniki se lahko nadejajo tridesetih novih avtobusov na zemeljski plin, ki bodo nadomestili več kot 20 let stare avtobuse, ki ne izpolnjujejo več sodobnih emisijskih kriterijev. Z nakupom novih avtobusov bo kar tretjina voznega parka z ničnim izpuhom v Ljubljani zelo problematičnih prašnih delcev PM 10. LPP je lani sicer posloval podobno kot v minulih letih, pri čemer so k nekoliko boljšemu poslovanju prispevale nižje cene goriva. Bolj kot to je finančni položaj podjetja popravila dokapitalizacija Javnega holdinga Ljubljana, zaradi katere so se zmanjšali zadolženost in stroški financiranja družbe.

Prihodki LPP v zadnjih letih ostajajo na podobni ravni in se gibljejo okoli 45 milijonov evrov. Se je pa po petih letih rasti število uporabnikov lani prvič znižalo za 10.000, kar je bilo glede na padanje števila potovanj sicer pričakovati že v prejšnjih letih. Če je direktor Peter Horvat še pred nekaj meseci upad števila potovanj povezoval predvsem z vremenom in povečanjem števila brezposelnih (ki naj bi manj potovali), zdaj v LPP priznavajo, da so tako pri številu potnikov kot potovanj v danih razmerah verjetno dosegli svoj maksimum: »V trenutni gospodarski situaciji, ob padanju cen goriva, globalno toplejšem vremenu, ki vpliva na večje število kolesarjev, in naših kapacitetah smo dosegli mejo pri povečevanju števila uporabnikov.«

Fokus na dnevne migrante

V LPP ocenjujejo, da se število potovanj in uporabnikov javnega prevoza ne bo več povečevalo, če država ne bo sprejela konkretnih ukrepov na področju prometne politike. Ker je uporaba javnega potniškega prometa med Ljubljančani precej razširjena, bi se morali po njihovem mnenju prvenstveno osredotočiti na dnevne migrante v Ljubljano. Med ključnimi ukrepi, ki jih od države pričakujejo v LPP, so uvedba integriranih vozovnic, izboljšana in cenejša ponudba javnega prevoza ter modernizacija železniškega potniškega prometa.

Poslovanje ljubljanskih javnih podjetij

Javni holding Ljubljana

PODATKI

ČISTI POSLOVNI IZID V MIO. €

CELOTNI PRIHODKI V MIO. €

Ljubljanski

Potniški

promet

Vodovod-

Kanalizacija

Lj. Parkirišča

In tržnice

Žale

Energetika

Snaga

160

50

40

120

30

80

20

40

10

0

0

2,5

20

0

15

–2,5

10

–5,0

5

–7,5

0

‒5

–10,0

‘10

‘11

‘12

‘13

‘14

‘15*

‘10

‘11

‘12

‘13

‘14

‘15*

‘10

‘11

‘12

‘13

‘14

‘15*

‘10

‘11

‘12

‘13

‘14

‘15*

‘10

‘11

‘12

‘13

‘14

‘15*

‘10

‘11

‘12

‘13

‘14

‘15*

POVPREČNO ŠTEVILO ZAPOSLENIH

‘10

‘11

‘12

‘13

‘14

‘15*

‘10

‘11

‘12

‘13

‘14

‘15*

‘10

‘11

‘12

‘13

‘14

‘15*

‘10

‘11

‘12

‘13

‘14

‘15*

‘10

‘11

‘12

‘13

‘14

‘15*

‘10

‘11

‘12

‘13

‘14

‘15*

* nerevidirani podatki za leto 2015