Medtem ko se bodo predvsem tovornjakarji še načakali, da bodo po vipavski hitri cesti lahko vozili tudi ob močnejših sunkih burje – o tem smo poročali včeraj – je Direkcija RS za infrastrukturo na vzporedni regionalni cesti Razdrto–Nova Gorica že vzpostavila nov sistem usmerjanja prometa ob močni burji.

Po novem cesta razdeljena na štiri cone

Doslej so državno cesto skozi Vipavsko dolino na direkciji za infrastrukturo obravnavali kot enotno vremensko območje med Ajševico in Razdrtim, zato je bila cesta ob pihanju burje pogosto zaprta za promet tudi na mestih, kjer moč vetra ni dosegla mejnih vrednosti. Tudi na prikazovalnikih hitrosti podatki niso bili merodajni, saj niso prikazovali trenutne hitrosti vetra na lokaciji, kjer so bili postavljeni, temveč najvišjo izmerjeno hitrost na enem od sedmih merilnikov.

Po novem so regionalno cesto razdelili na štiri območja, na vsakem pa sta nameščena po dva merilca hitrosti vetra. Na relacijah Razdrto–Vipava, Vipava–Ajdovščina, Ajdovščina–Selo in Selo–Ajševica je postavljenih tudi več elektronski prometnih znakov, ki obveščajo voznike o morebitni zapori posameznega dela regionalne ceste.

Regionalna cesta naj bi bila poslej bolj pretočna, novost pa naj bi koristila predvsem lokalnim prevoznikom, ki so bili tudi pobudniki sprememb. »Nov sistem je deloval že ob zadnjem pojavu burje v preteklem tednu in se izkazal kot zelo učinkovit, saj so se omejitve prometa razlikovale glede na moč vetra v posamezni coni. Tako je bila na cesti od Podnanosa do Vipave uvedena 2. stopnja omejitve, od Vipave do Ajdovščine 1. stopnja omejitve, medtem ko od Ajdovščine do Ajševice omejitev ni bila potrebna,« so pojasnili na direkciji za infrastrukturo.

Čakajoč na protivetrne ograje

Pri prenovi so pri upravljalcu državnih cest večinoma uporabili opremo iz dozdajšnjega sistema. Obstoječe znake iz Razdrtega, Vipave in Ajdovščine (letališče) so prestavili na ustrezna mesta, medtem ko so na lokacijah, kjer obstoječih znakov ni bilo oziroma so bili ti zastareli, postavili novo opremo. Celotna naložba oziroma prenova, ki vključuje gradbena in elektro dela, elektro priklope, konstrukcijo, prikazovalnike prometnih vsebin, dodatne merilce vetra in vso ostalo potrebno strojno in programsko opremo za delovanje in daljinsko upravljanje sistema, je davkoplačevalce stala 360.000 evrov.

»Sprememba je vsekakor pozitivna. Če premočno piha v Vipavi, mi pa moramo le do Ajdovščine, po novem lahko gremo na pot, medtem ko prej nismo mogli. A to bo koristilo predvsem lokalnim prevoznikom. Če moraš do Ljubljane in naprej, ti nič ne pomaga, da lahko prideš do Ajdovščine. V tem primeru moramo vseeno narediti ovinek čez Sežano. Več bo doprinesla protivetrna zaščita na vipavski hitri cesti, ko naj bi se vozilo tudi ob hitrosti vetra 150 kilometrov na uro,« je povedal Andrej Klaut iz istoimenskega avtoprevozniškega podjetja iz Šempetra pri Gorici.