Ime Vince Lombardi večini Slovencev ne pove veliko, zato pa je onkraj luže še 45 let po svoji smrti čaščena legenda. Eden najuspešnejših trenerjev v zgodovini ameriškega nogometa je neposredno povezan z dogodkom, ki mu pravijo kar neuradni državni praznik – s Super Bowlom. Pokal Vincea Lombardija namreč  v ZDA velja za najprestižnejšo in najbolj zaželeno lovoriko, finale lige NFL pa pred televizijske zaslone privabi množice. In nič drugače ni bilo minulo nedeljo.

Ko je Lady Gaga na svojstven način odpela himno, je solze od ganjenosti točilo rekordnih 167 milijonov gledalcev. Zaradi astronomske številke ne čudi, da dogodek velja za zelo zaželenega  med oglaševalci, znova pa so ga izkoristili tudi pri Toyoti. Prepričani smo, da jih je sprva zelo presenetilo, ko so izvedeli, kako zelo globoko bodo morali seči v žep za 90-sekundni spot o novem priusu – neuradno bo stal okoli 15 milijonov dolarjev – a so se na podlagi pozitivnih izkušenj iz preteklosti in oglasa za prius na Super Bowlu leta 2005 hitro zedinili, da se splača. Njihov spot, v katerem štirje bančni roparji pred policisti bežijo v priusu, nasmeji vsakogar, ki si ga ogleda.

Hibrid, ki je prodajno pot začel leta 1997, sodi med najbolj prepoznavne modele znamke, ki je po prodaji številka ena na svetu (v garaži ga imajo tudi  zvezdniki iz sveta filma in glasbe Arnold Schwarzenegger, Brad Pitt, Julia Roberts in Sting), s četrto generacijo so želeli stopničko dvigniti še nekoliko višje, saj se zavedajo, da konkurenca ne spi. Pri razvoju  so prisluhnili tudi pripombam uporabnikov, ki so se pritoževali nad počasnim samodejnim menjalnikom, glasnim motorjem med dodajanjem plina, ne prav natančnim volanom in (pre)ozkih sedežih. Rečeno – storjeno. Na testnih vožnjah smo tako ugotovili, da je brezstopenjski menjalnik hitrejši in se skoraj nič več zoprno ne zaganja, motor je občutno tišji, volanski obroč natančnejši, sedeži pa udobnejši, da se vanje lahko namestijo tudi nekoliko močnejši vozniki.

Manj je več, pravijo razvojni inženirji, zato je prius shujšal, kjer koli je lahko. Kombinirana moč 1,8-litrskega bencinskega in električnega motorja je tako v primerjavi s tretjo generacijo manjša za 14 konjičkov (136:122), a se mu to med nabiranjem kilometrov po španskih cestah ni poznalo. Konec koncev nikoli ni bil sprinter, temveč dolgoprogaš, podatka o maksimalni hitrosti (180 km/h) in pospešku do stotice (10,6 sekunde) pa morata zadovoljiti povprečnega uporabnika. Prav nič povprečen pa naj ne bi bil, ko je govor o prijaznosti do okolja. Zeleni bodo zavoljo številk na papirju vriskali od veselja, toda sami se kljub trudu nismo približali obljubljeni povprečni porabi le treh litrov bencina. Smo pa ugotovili, da nam je v idealnih razmerah nekaj minut uspelo porabljati zgolj 2,5 litra, po koncu testnih voženj po zavitih cestah, avtocesti in mestnih ulicah pa se je poraba ustavila pri številki 5,5. Ima takšen hibrid v primerjavi z varčnim dizlom še smisel?

Novi prius ga ima. Tako zaradi že na prvi pogled bolj všečne podobe in kopice sodobnih tehnologij (radarski tempomat, samodejno parkiranje, velik večnamenski  barvni zaslon na dotik v notranjosti) kot tudi vsakodnevne uporabnosti in prostornosti. Predvsem nekaj centimetrov več za kolena na zadnji klopi in prtljažnika, ki v osnovi pogoltne 502 litra. Seveda bi si želeli, da bi lahko več vozili zgolj na elektriko, a to težavo bo rešila različica plug-in, ki prihaja decembra. Običajni prius bo v Slovenijo zapeljal sredi marca za 25.950 evrov.