Francozi so bili ta konec tedna na trnih, še posebno tisti na jugozahodni obali, saj je proti njim počasi, a vztrajno odnašalo nagnjeno tovorno ladjo. Dvaindvajsetčlansko posadko ladje Modern Express, ki je registrirana v Panami, so s helikoptersko pomočjo z ladje rešili že prejšnji torek, ko se je ta med plovbo po Atlantiku prevrnila. Kljub več poskusom ladje s skoraj 4000 tonami tovora lesa in gradbenih vozil prejšnji teden niso mogli poravnati, ta pa je pri hitrosti treh vozlov oziroma pet kilometrov na uro počasi nadaljevala svojo pot proti obali med Bordeauxem in francosko-špansko mejo.

Ko se je ladja približala mestu Arcachon, ki leži jugozahodno od Bordeauxa, na vsega 44 kilometrov, so se francoske oblasti zbale, da bi se lahko zgodil najhujši scenarij in bi ladja nasedla na obali. Čeprav tovor ni predstavljal hude nevarnosti za naravno katastrofo, je nevarnost vseeno predstavljalo okoli 300 ton goriva, ki je še bilo na ladji. Ko je leta 2002 na severni obali Španije potonil naftni tanker Prestige, se je v vodo izlilo okoli 50.000 ton goriva, onesnaženje pa je prizadelo več tisoč kilometrov obale.

Slabo vreme in 300 ton nafte tik pred trkom ob obalo

Četudi je 300 ton nafta precej manj od 50.000, bi bila naravna škoda vseeno huda. Zato so reševalci sprva poskušali poravnati ladjo, a ker se je to zaradi od 40 do 50 stopinjskega naklona izkazalo za nemogoče, so morali poseči po alternativnih rešitvah. Že v petek je s pomočjo helikopterja na ladjo stopila štiričlanska ekipa reševalcev, ki so poskušali nanjo pripeti vlečno vrv, a se je njihov podvig končal neuspešno. Med operacijo se je en član reševalne ekipe tudi poškodoval.

V soboto jo je reševalcem zagodlo še vreme. Veter s sunki tudi do 70 kilometrov na uro in valovi, ki so se dvigali od štiri do šest metrov visoko, so predstavljali velik izziv. Reševalci so kljub temu poskušali pripeti na ladjo vlečno vrv, vendar tudi tokrat brez uspeha. Ko so oblasti v nedeljo poročale o stanju reševalne akcije, so napovedale, da imajo reševalci zgolj še 24 ur časa. Ker vremenske razmere v nedeljo niso dovoljevale reševalne akcije, pa je bilo realno okno za rešitev omejeno zgolj na ponedeljek zjutraj.

Rešitev ladje v zadnjem trenutku

Štiričlanska reševalna ekipa podjetja SMIT Salvage je v ponedeljek zjutraj še zadnjič s pomočjo helikopterja stopila na ladjo. Tokrat jim je podvig naposled uspel in malo pred poldnevom so nagnjeno ladjo s pomočjo vlačilca odvlekli stran od obale. Potem ko so španske oblasti ponudile varen pristan, so ladjo, ki je plula iz afriškega Gabona v francoski Le Havre, začeli vleči proti Bilbau. Tja bo domnevno priplula jutri zjutraj.

Uradni razlog za nagnjenje ladje še ni znan. Strokovnjaki ugibajo, da bi ga lahko povzročila zdrs tovora in preobtežitev desnega boka ladje.