Mestna občina je v pravem plačilnem stampedu zadnje dni leta 2015 dobesedno garala pri plačevanju računov. V poplavi plačil smo iz svetniških vrst dobili opozorilo o pomanjkanju politične higiene župana Boštjana Trilarja. Ta je kot odgovorna oseba občine in stranke Več za Kranj storitve naročil in plačal pri istem tiskarju – podjetju Jagraf.

Za občino komunikacijska strategija

V Jagrafu so tiskali Kranjski zbornik, ki ga izdaja občina, in časopis, ki ga je decembra občanom razposlala županova stranka. Ta je storitve plačala z denarjem za svetniške skupine, kar omogoča pravilnik. Kot nam je povedal odgovorni za stike z javnostmi stranke Več za Kranj Drago Corn, je bil to projekt svetniške skupine osmih svetnikov iz stranke Več za Kranj, račun pa je plačala občina iz sredstev za svetniške skupine v znesku dobrih 5431 evrov. Zakaj so izbrali istega tiskarja, kot ga je v tem času tudi občina, ni vedel. Stranka Več za Kranj iz proračuna na osnovi volilnih izidov prejme 1590 evrov na mesec. Župan Trilar je pred letom dni moral javnosti pojasnjevati tudi pogodbo o študentskem delu, ki jo je sklenil za prenos svojega profila s strankinega družabnega omrežja na občinskega.

Kranjska oblast skuša na vse načine izboljšati podobo o sebi – tako si je mogoče razlagati tudi prednovoletno plačilo nove komunikacijske strategije podjetju Fabulatorij iz Ljubljane v lasti Anje Rebek in Maje Širok. Podjetje je nastalo avgusta 2015 in je do zdaj komunikacijsko strategijo izdelalo le za občino Kranj. Prav tako se je župan odločil, da bo začela občina z novim letom izdajati Kranjske novice kot svoj časopis. Do zdaj je enkrat na mesec izhajala Kranjčanka, v kateri je občina zakupila del prostora, novi časopis pa bo politična oblast popolnoma obvladovala in seveda tudi plačala iz proračuna.

Na razpis za izdajo časopisa se je javil samo en ponudnik – Gorenjski glas. Podjetje je do zdaj izdajalo Kranjčanko v sodelovanju z občino, zdaj bo za občino tri leta (do konca mandata sedanjega župana) izdajalo Kranjske novice. Z vsebino oziroma namenom tega novega časopisa županu še ni uspelo seznaniti javnosti. To je zanimivo zato, ker sicer redno sporoča javnosti, kam gre in kaj počne – to je veljalo tudi za nedavni obisk kranjskega domovanja človeške ribice.

Dežuje denar za lokalne medije

Prizadevanja lokalnih oblasti, da s proračunskim denarjem plačujejo zlasti lokalnim medijem različne oblike poročanja o sebi in svojih uspehih, imajo vedno tudi finančne posledice. Za Kranjčanko in preostale storitve je občina Gorenjskemu glasu samo lani plačala okoli 40.000 evrov, v ducat letih pa že 700.000 evrov. Skoraj 400.000 evrov je za poročanje o delu kranjske oblasti v enakem času prejel Radio Kranj, lani pa skoraj 30.000 evrov.