Prihodnji četrtek, 21. januarja, bo v ABC-pospeševalniku v ljubljanskem BTC potekal demo dan, predstavitev druge generacije startupov pospeševalnika pred slovenskimi in tujimi investitorji. Gre za deseterico zagonskih podjetij, ki razvijajo rešitve na področju pametnega življenja in zdravja, direktor ABC-pospeševalnika Dejan Roljić pa samozavestno ocenjuje, da so ta podjetja, katerih ekipe prihajajo iz petih evropskih držav, še močnejša, kot so bila v prvi generaciji. »So pa tudi večji 'geeki' in imajo zato več težav s 'pitchanjem',« dodaja njihov krovni mentor.

A kljub vsemu so nekateri investicijo prejeli še pred demo dnevom, podjetje Krip.to, ki je razvilo edinstven sistem trgovanja z virtualnim denarjem, pa se že pogovarja tudi o prodaji, vendar o podrobnostih zaradi pogajanj s potencialnim prevzemnikom ne morejo govoriti. Demo dan bo zato tokrat zaprt pred javnostjo, ker nanj prihajajo nekateri pomembni tuji investitorji, je še na medijskem demo dnevu, na katerem je svoje trimesečno delo predstavilo osem startupov, povedal Roljić, ki vse podjetnike pod svojim okriljem spremlja precej kritično, saj ne želi dopustiti, da bi kdo na demo dnevu nastopil nepripravljen oziroma da bi s slabim nastopom naredil škodo svojemu sicer odličnemu produktu.

Razvoj terja veliko denarja

Med slovenskimi udeleženci intenzivnega mentorskega programa so nekateri že stari znanci drugih slovenskih pospeševalnikov. Takšen je denimo Nervteh, ki je leta 2014 zmagal v pospeševalniku ITIME, lani pa si s simulatorjem vožnje, ki voznika postavi v realno okolje cestnega prometa, že utiral pot v Anglijo in od tam v avtomobilsko industrijo.

A razvoj produktov, kakršen je simulator vožnje, ki ima pravo notranjost avtomobila, njegova inovacija pa sta premična platforma, ki omogoča čutenje in delovanja amortizerjev in podlage, ter programska oprema, ki je učeča in treninge prilagaja voznikovim slabostim, zahteva ogromno sredstev.

Tako je podjetje od lanskega septembra prodalo tri simulatorje, o prodaji še petih pa se še pogajajo, je povedal direktor podjetja Matej Vengust in dodal, da za njihovo proizvodnjo potrebujejo okoli tri mesece. Podjetje išče 1,5 milijona evrov vredno investicijo, ki bi jim omogočila širitev proizvodnje in ekipe, ki bi simulatorje vožnje hitreje spravila do kupcev.

Kako pomemben je pravi dostop do investitorjev, da jih podjetnik prepriča o sebi in svojem izdelku, smo se prepričali, ko je Vengust precej suvereno govoril o podjetju, njegovem produktu, partnerjih in načrtih, vendar Roljića, kot je dejal pozneje, vseeno ni prepričal. »Vaš produkt je veliko boljši, kot si ga predstavil, zato se do demo dneva bolje pripravi,« je bil odločen Roljić, ki si prizadeva, da bi tudi »geeke« pripravil do »pitchev«, ki prepričajo.

Pomemben je prepričljiv nastop

V tej luči je denimo presenetil Miha Pulko, ustanovitelj podjetja Krip.to. Roljić ga je namreč predstavil kot tipičnega inženirja, ki ne zna prodajati, a je o njihovi platformi za trženje z virtualno valuto bitcoin govoril tako prepričljivo, da bi jo lahko prodal tudi tistemu, ki ni razumel, o čem sploh govori oziroma kako sistem trgovanja z virtualnim denarjem sploh poteka in kakšne so možnosti za zaslužek.

Pulko namreč pri nastopu izžareva samozavest, poslušalec lahko začuti, kako verjame v svoj produkt, zelo suvereno pa odgovori tudi na še tako skeptično vprašanje glede nepredvidljivega poslovanja z bitcoini; celo nasprotno, zanimanje in cel kup vprašanj glede sistema oziroma platforme, ki so jo razvili v podjetju, ga vidno navdušuje in mu daje še dodatno potrditev, da je strokovnjak na svojem področju in da so razvili tržno izjemno zanimiv produkt. Med ekipami, ki se ABC-pospeševalnika udeležujejo iz tujine, prevladujejo fitnes aplikacije in spletne zdravstvene klinike. Avstrijski Sportly tako lajša življenje športnim trenerjem, ki se ne znajo spopasti z birokracijo, hrvaški Mogy pa omogoča učinkovitejši trening v fitnesu.

Ob fitnes aplikacijah izstopajo zdravstveni startupi

Med njimi najbolj izstopa srbski Vismedic, ne le z ganljivimi zgodbami o zdravstvenih težavah ustanoviteljev, temveč predvsem z dodelanim sistemom spletne klinike, v kateri bi se bolniki lahko naročili za posvet po spletu z zdravnikom specialistom, bodisi za drugo mnenje bodisi zaradi dolgih čakalnih vrst v klasičnih ordinacijah. Kot je povedal soustanovitelj podjetja Jovan Paunović, ki ga je v omenjeno podjetniško zgodbo spodbudilo dolgotrajno zdravljenje za redko obliko raka, bodo konzultacije z zdravniki sicer plačljive, a se že dogovarjajo z zavarovalnicami, da bi se storitve lahko krile iz njihove blagajne. Zdravniki bodo namreč bolniku tako kot v ordinaciji izdali recept ali ga napotili na nadaljnje preiskave, tako da se kakovost zdravljenja po spletu ne bo razlikovala od fizičnega obiskovanja zdravnikov.