Na idejo, da bi kupili kubični meter drv, smo takoj pozabili, saj dostavnika nismo imeli, razmislek, da bi drva prevažali z enoprostorcem, pa se nam sprva ni zdel pravšnji. A smo se vseeno opogumili. Zakaj pa ne, izjemoma... Vokswagen touran in ford C-max sta seveda narejena po meri družin, da tudi na zadnji klopi ni zadrege, kam s koleni in glavo potnikov, sposobna pa sta prepeljati tudi največ peterici ustrezno količino prtljage. Naj takoj poudarimo, da je bil C-max prostorsko skromnejši od tourana, a ne po svoji, temveč naši krivdi. Za točnejšo primerjavo bi morali kilometre nabirati z njegovim zajetnejšim dvojčkom grand C-maxom. Z metrom v roki bi ugotovili, da je daljši za 14 centimetrov (4,52 metra), njegov prtljažnik pa v osnovi pogoltne dodatnih 129 litrov (600 l). Oboje se pozna pri 940 evrov višji ceni.

Nam je bil že C-max čisto dovolj, s tremi posamičnimi sedeži zadaj smo bili zadovoljni, prav tako tudi z dejstvom, da ko se zložijo, nastane ravno dno, prtljažnik pa je s 1723 litri ogromen. Za nameček je bil dostop enostaven, saj je prtljažnim vratom pri odpiranju in zapiranju pomagala elektrika (doplačilo 470 evrov, pri tekmecu 388). Touranovih 453 dolžinskih centimetrov se v primerjavi s C-maxovimi v kabini ni kaj dosti poznalo, je bil pa v petsedežni različici (zadaj znova trije posamični sedeži, ki se zložijo v ravno dno) njegov prtljažnik naravnost ogromen. Kljub temu smo ob prebiranju prostornine 834 litrov le-to kar trikrat preverili, saj smo od začudenja ostali odprtih ust. Volkswagnov prtljažnik namreč potovalke golta še hitreje kot zgoraj podpisani gumijaste bombone.

Se spomnite malce prirejenega reka, povej mi, koliko let imaš in povem ti, kakšen avto voziš? V njem je veliko resnice. Še veste, kakšni avti so vam rojili po glavi, ko ste naredili vozniški izpit? In če vas danes zanimajo enoprostorci, to pomeni, da imate družino in da se vam leta poznajo do te mere, da želite sedeti nekoliko višje, da vas pri vstopanju in izstopanju slučajno ne zagrabi v križu. Tako touran kot C-max to zagotavljata, visoko sedenje pa v kombinaciji z velikimi steklenimi površinami skrbi za zgledno preglednost. V prid vozniku pri krmarjenju in sopotnikom pri uživanju v razgledu med potjo in raziskovanjem okolice. Da je motoviljenje tudi po ozkih mestnih ulicah varno in se konča brez praske na pločevini, zagotavljajo tudi parkirni senzorji, za katere pa je pri fordu potrebno doplačati 470 evrov, a v zameno dobite tudi funkcijo samodejnega parkiranja.

Za volanom obeh testnih vozil pozabite na želje po izrazito dinamični vožnji, o čemer ste sanjali, ko ste bili mlajši. Smisel tourana in C-maxa seveda ni postavljanje hitrostnih rekordov, čeprav zagotavljata vozne zmogljivosti, ki krepko presegajo najvišje dovoljene hitrosti (187:184 km/h, 11,9:11,3 sekunde do stotice). Na daljši poti pa vam za nameček pomaga tudi tempomat, ki seveda razbremeni voznika; touranov ima pomoč radarja, tako da samodejno pospešuje in zavira. Volkswagnov adut je 1,6-litrski dizelski motor s 110 konjiči, ki se na prednji kolesi prenašajo po 6-stopenjskem menjalniku. Razmislek o 7-stopenjskem samodejnem DSG je na mestu, zaradi doplačila 1893 evrov pa ne boste bankrotirali. Res je tudi, da se 1,54 tone osnovne teže motorju pozna, ob naloženosti z ljudmi in prtljago pa je podhranjenost očitna. Manjše mere se C-maxu poznajo pri 136 kilogramov nižji teži, v kombinaciji z 1,5-litrskim dizlom s 120 konji moči in 6-stopenjskim ročnim menjalnikom (doplačilo za 6-stopenjskega samodejnega je 1830 evrov) pa to prevedeno pomeni, da bo voznik s konjenico zadovoljen. Tudi zato, ker ni toliko žejna kot volkswagnova (5,4:5,8 l). Ima pa zato touran nekaj večjo posodo za gorivo (58:53 l), kar pomeni, da sta dosega obeh okoli magične tisočice. Blizu pa sta si tudi pri ceni (touran je z 24.382 evri v primerjavi s 23.910 C-maxovimi malce dražji) in serijski opremi, ki sta skorajda popolni tako pri varnosti (zračne blazine in zavese, ABS, ESP...) kot udobju (samodejna klima, električni paket, tempomat...). Več pa v sklepu.