Slovenci smo med rekorderji po številu pametnih telefonov; to kažejo tudi najnovejši podatki raziskave družbe GfK Slovenija. V prvih devetih mesecih letošnjega leta je bilo pri nas prodanih več kot 412.000 mobilnih telefonov, od tega kar 79 odstotkov pametnih telefonov. Po zadnjih dostopnih podatkih smo Slovenci med največjimi uporabniki pametnih telefonov v srednji in vzhodni Evropi. Raziskava iz leta 2013 je pokazala, da ima pametne telefone 27,8 odstotka Slovencev, sledijo Turki (23,7 odstotka), Litovci (18,5 odstotka), Kazahstanci (15,7 odstotka) in Hrvati (15,5 odstotka). Švedski proizvajalec telekomunikacijske opreme Ericsson napoveduje, da bo do leta 2020 kar 70 odstotkov svetovnega prebivalstva uporabljalo pametne telefone.

Banke: Bili smo med prvimi

Pri večjih bankah smo preverili, kdaj so uvedle mobilno bančništvo in kdo so njihovi uporabniki. Zanimivo: vse banke trdijo, da so med prvimi uvedle mobilno bančništvo. »NLB je od nekdaj v stiku s sodobno tehnologijo, saj smo že pred leti uvedli mobilno banko Moba, pozneje pa mobilnim napravam prilagojeno spletno banko mKlik,« pojasnjujejo v naši največji banki. Mobilno banko Klikin so uvedli sredi letošnjega aprila, uporablja jo 21.334 uporabnikov. Kdo so uporabniki mobilne banke, ne razkrivajo, ocenjujejo le, da gre za mlajše in digitalno vešče uporabnike. V drugi največji banki Novi KBM prav tako zatrjujejo, da so bili prvi v Sloveniji, ki so mobilno banko uvedli leta 2012. Že takrat so omogočili preprosto plačevanje položnic na telefonu. »Tretjina uporabnikov je starih od 21 do 30 let, tretjina pa od 31 do 40 let, « pojasnjujejo v NKBM. V Abanki, kjer so mobilno banko Abamobi uvedli natanko leto dni pred NLB, torej sredi aprila lani, poudarjajo, da število uporabnikov strmo narašča. Največ uporabnikov mobilnega bančništva v Abanki je iz srednje generacije. »V enem letu smo z mobilno banko naredili več kot v desetih letih s spletno,« je povedal Jože Lenič, prvi mož Abanke.

V UniCreditu so mobilno banko Go! uvedli pred štirimi leti, ko je bila aplikacija kot prva na slovenskem trgu na voljo za več telefonov. »Storitev mobilnega bančništva med uporabniki od leta 2011 strmo narašča, kar pripisujemo dejstvu, da se vse več ljudi odloča za nakup pametnega telefona. V zadnjem letu smo zaznali izjemno povečanje števila uporabnikov mobilnega bančništva, ki pri strankah že presega delež klasičnega spletnega bančništva,« pravijo v Unicreditu. V Gorenjski banki, kjer so mobilno banko uvedli lansko jesen, ocenjujejo, da njihovo storitev uporablja 30 odstotkov uporabnikov spletne banke. Gre predvsem za mlajše in srednjo generacijo strank. »Ker so odzivi dobri, bomo mobilno bančništvo še nadgrajevali,« poudarjajo. Banka SKB bo šele prihodnje leto uvedla storitev mobilnega bančništva za vsa področja poslovanja na drobno. »Aktivna uporaba te storitve je šele v začetni fazi, saj jo uporablja le desetina strank, ki večinoma le spremlja račune in plačila. Zato bomo zagotovili postopno in zahtevnejše širjenje delovanja tovrstnega bančništva,« pojasnjujejo v SKB.

Mobilna banka prekaša spletno

Čeprav sta se spletna banka in mobilno bančništvo pojavila v različnih časovnih obdobjih in v bankah priznavajo, da sta bili storitvi dobro sprejeti med strankami, pa je bila uvedba mobilnega bančništva mnogo lažja. Raziskave trendov tudi kažejo, da mobilno bančništvo po številu uporabnikov strmo raste. V UniCreditu je na primer število novih aktivacij mobilne banke že lani preseglo število novih aktivacij elektronske banke. V NLB pa pravijo, da je z vse večjo razširjenostjo pametnih telefonov tudi sprejemanje novih rešitev hitrejše.

Na bančni konferenci na Brdu pri Kranju so bančniki zato razumljivo razpravljali tudi o tehnološkem razvoju v bančništvu, kako se mu prilagajati in slediti. »Morda bomo v prihodnjih desetih letih priča ustanavljanju tako imenovanih espejevskih bank z vso infrastrukturo v oblaku,« je razmišljal Janko Medja, predsednik uprave NLB.