Časopisna hiša Dnevnik je z izborom zlate, srebrne in bronaste gazele minulo sredo zaokrožila 15. izbor Gazela, v katerem prepoznavajo najboljša najhitreje rastoča podjetja v Sloveniji, Nekaj vtisov sta po prireditvi v Linhartovi dvorani delila direktorja NiceLabel - Euro Plus, srebrne gazele, in podjetja ORO MET, ki je bilo prepoznano za bronasto gazelo, izbrali pa smo tudi nekaj fotografij z dogodka.

»Priznanje gorenjska gazela smo zalili s šampanjcem in rogljički, srebrno bomo proslavili pa s torto, smo jo že naročili. Po kosilu bomo vse skupaj zalili s šampanjcem,« je nasmejan pripovedoval Matej Košmrlj po tem, ko je po dobri uri protokolarnega fotografiranja, dajanja izjav medijem ter rezanja slavnostne torte le odložil kipec srebrne gazele. »Leto 2015 je fantastično. Nadaljujemo rast iz leta 2014. Dodatno smo v celotni skupini zaposlili 20 ljudi. Dobivamo vedno večje stranke in zahtevnejše projekte. Podiramo rekord za rekordom.« NiceLabel v tem času dela podrobnejše načrte za prihodnje leto.

»Strategijo bomo le nekoliko prilagodili in optimizirali, saj se sicer izkazuje za pravo. Iščemo pa tudi že pot za naslednjo korenitejšo stopnjo rasti. Medtem ko so nekateri sodelavci še nedavno nazaj nekoliko skeptično gledali na naša pričakovanja izjemno visoke rasti, nam zdaj tudi ob napovedih potrojitve prometa v manj kot petih letih veliko bolj verjamejo, saj smo si dokazali, da smo sposobni res hitro rasti.«

Leta 2013 je imel Euro Plus, krovno podjetje mednarodne skupine podjetij, za seboj deset let sodelovanja z Niceware International, ameriškim distributerjem blagovne znamke NiceLabel. Tri leta je prodaja v Ameriki stagnirala in ker niso imeli pravega nadzora nad trgom, so se odločili, da jih kupijo. »Enostavno nismo bili isto podjetje, predvsem pa smo izgubljali na velikem trgu, kjer je tudi zelo močna konkurenca. Postalo nam je jasno, da moramo sami priti neposredno na ameriški trg. To je bila za dosego našega cilja daleč najhitrejša, ne pa tudi najcenejša pot. Rezultati so tukaj. Ekipa se je podvojila, prodaja raste,« je pojasnil Košmrlj odločitev, po kateri so maja 2013 opravili nakup in začeli intenzivneje prevzemati ime NiceLabel oziroma se navzven predstavljati predvsem z imenom blagovne znamke.

Kratkoročno Košmrlj še naprej napoveduje rast podjetja po zaslugi prodaje v višjem segmentu centraliziranih rešitev za večje uporabnike z večjim številom tiskalnikov, razmišljajo pa tudi o vstopu v povsem druge dejavnosti, o katerih pa v javnosti še nočejo govoriti. Krovno podjetje v Sloveniji namerava letošnje leto zaokrožiti s 7,5 milijona evri prihodkov, kar je 40 odstotkov več kot lani.

Nekoliko bolj zgovoren je bil po vsem dokaj obsežnem protokolu tudi Jernej Pavlin, direktor podjetja ORO Met. Tokrat je imel nekaj manj navijačev kot na regijskem izboru gazele v Lipici, ker so bili nekateri sodelavci v Nemčiji na prevzemu novega stroja CNC. To pa je le eden od pomembnih dogodkov v letu 2015, saj se je ORO Met letos med drugim uspešno razširil. Zgradili so namreč dodatnih 700 kvadratnih metrov površin, ki jih namenjajo predvsem za skladišče, sproščene zmogljivosti pa so namenili razširitvi proizvodnje. Postali so neposredni dobavitelj Helle in Magne, ki sta v avtomobilski industriji pomembna igralca. »In spet bomo imeli za seboj rekordno leto, tako zelo uspešno, da si lani o tem nismo upali niti sanjati,« je na kratko povzel leto 2015 Pavlin. Podjetje bo letošnje leto zaključilo s predvidoma 11,8 milijona evri prihodkov, medtem ko so lani ti znašali 8,72 milijona evrov.

Podjetje ima še velik potencial rasti, predvsem zato, ker so izjemno odzivni in ker tudi standardne orodne plošče delajo kot nestandardne in s tem dosegajo visoko kakovost in boljše cene. V prid jim gre tudi dobro sodelovanje z italijanskimi skladiščniki, ki material kupujejo neposredno od domačih jeklarjev in sami režejo plošče. Podjetje je sicer prisotno tudi na trgih, kot sta Slovaška in Češka, kjer imajo po Pavlinovem mnenju jasnejše smernice razvoja države, boljšo zakonodajo in dostop do razvojnega denarja. »Zgodovina orodjarstva je pri njih dolga, vendar pa smo tudi v Sloveniji sposobni nastopati na zahtevnih konkurenčnih trgih in tudi velikim podjetjem na Češkem nam uspe prodajati.«

ORO Met je sicer kot del skupine ORO, ki ima svoje zametke v letu 1986, nastal leta 2005, resnejša rast pa se je v podjetju začela pred petimi leti. Pavlin verjame v njegovo nadaljnjo rast s sicer verjetno nekoliko bolj umirjeno rastjo. Bronasta gazela pa lahko pozitivno vpliva predvsem na sodelavce. »Priznanja sem zelo vesel in bil sem nekoliko presenečen, ko smo ga prejeli, saj je bila konkurenca izjemna.«