Anheuser-Busch InBev - SABMiller

Novo orjaško multinacionalko bi lahko imeli tudi zelo blizu, v Šiški, pa se Slovenci nismo dali in smo pred leti pivovarno Union dodelili Laškemu. InBev v imenu podjetja, ki ima po zadnji združitvi kar 225.000 zaposlenih, pomeni Interbrew. Jasno, fantje po neuspešnem nakupu Uniona niso stali križem rok, in medtem ko je Laško propadalo, so Belgijci kupovali in se združevali. Nazadnje so se lotili in sistemu priključili drugo največje pivovarsko podjetje na svetu SABMiller. Vrednost posla, ki je bil zaključen pred nekaj dnevi, je znašala več kot 100 milijard dolarjev. Skupno podjetje naj bi vsako leto naredilo približno 12,5 milijarde dolarjev, gre za seštevek profitov obeh podjetij za leto 2014. In če je AB InBev podjetje belgijsko-brazilsko-ameriških lastnikov, je SABM južnoafriško podjetje s sedežem v Londonu. Nekaj znamk: Budweiser, Corona, Stella Artois, Beck's, Hoegaarden, Leffe, Bud Light, Skol, Brahma, Antarctica, Quilmes, Victoria, Modelo Especial, Michelob Ultra, Sibirskaya Korona, Jupiler, Ožujsko, Kozel, Fosters, Grolsch, Miller…

Heineken International

Tudi nizozemski Heineken zlahka povežemo s slovenskim trgom. Lastnik Pivovarne Laško je po novem drugo največje pivovarsko podjetje na svetu in ima kar 115 pivovarn v 65 državah, ki varijo tako lokalne znamke kot globalne, Heinekenove. Lani so imeli skoraj 20 milijard evrov prihodkov. Pomembnejše znamke: Amstel, Heineken, Karlovačko, Gösser, Desperados, Skopsko, Amstel, Moretti, Sol… Kar nanese 18,13 milijarde litrov na leto. Imajo 76.136 zaposlenih.

Carlsberg Group

Danska pivovarna je nastala leta 1847, potem pa se je širila. Leta 1970 so kupili danski Tuborg, leta 1998 so si dokončno podredili angleško pivovarno Tetley's. Lani so imeli kakšnih 8 milijard evrov prihodkov, konec koncev delujejo po vsem svetu in imajo kar 500 različnih blagovnih znamk. Carlsberg, Elephant Beer, Tuborg, Somersby ciders, 1664, Grimbergen craft beers, Holsten, Baltika v Rusiji, Lav v Srbiji, Pan na Hrvaškem, Mythos v Grčiji, Gorkha beer v Nepalu… Zvarijo 12 milijard litrov piva in zaposlujejo 40.435 ljudi.

CR Snow

Dejstvo je, da kitajski pivopivec popije povprečno 32 litrov piva na leto, kar pomeni skupno količino 45 milijard litrov piva na leto. Tudi zato imajo vse pivovarske multinacionalke svoje obrate na Kitajskem, po drugi strani pa imajo na Kitajskem svoje pivovarne tudi domačini. Največja je v Pekingu, ki ima več kot petino kitajskega trga. Pivo z etiketo Snow je najbolj prodano pivo na svetu. CR Snow je 51-odstotno v kitajski lasti, ostalo ima SABMiller, ki utegne svoj delež kmalu prodati. CR Snow naj bi lani zvaril 11 milijard litrov piva.

Tsingtao

Tsingtao je mesto na Kitajskem, kjer domuje druga največja kitajska pivovarna. Ustanovljena je bila že leta 1903, lastniki so bili Angleži in Nemci. Po revoluciji je seveda postala državna, v devetdesetih pa so jo vrnili na trg. Nekaj časa je imelo v teh pivovarnah svoje delnice tudi podjetje Anheuser-Busch InBev, zdaj pa so lastniki ob domačinih še pivovarji Asahi iz Tokia in Chen Fashu, kitajski rudarski mogotec. Tsingtao ima 15-odstotni delež na Kitajskem, kar bi skupaj z izvozom pomenilo več kot 9 milijard litrov piva vsako leto.

Molson Coors

Gre za podjetje, ki je nastalo leta 2005, potem ko sta se združila dva stara pivovarska giganta, kanadski Molson (ustanovljen leta 1786) in ameriški Coors (1873). Kljub mnogim govoricam o tem, kdo jih bo prevzel ali koga bodo prevzeli, zaenkrat ostajajo v stari postavi s sedežema v Montrealu in Denverju: Coors Original, Killian's Irish Red, Keystone, Pale Moon, Carling, Cobra Beer, Molson, Staropramen, Jelen pivo, Apatinsko pivo… Imajo 5300 zaposlenih, ki jim je lani uspelo prodati 5,9 milijarde litrov piva po vsem svetu.

Peking Yanjing

Tretje največje kitajsko pivovarsko podjetje naj bi bilo s kakšnimi 5,7 milijarde litrov piva letno sedmo največje na svetu. Leta 1980 ustanovljena multinacionalka je ena tistih, ki so v popolni lasti kitajske države, zato njihovo pivo strežejo tako na državnih prireditvah kot v državnih podjetjih, recimo na letalih Air China. Pivovarne zaposlujejo več kot 42 tisoč delavcev, njihove najbolj pomembne znamke pa so Yanjing, Liquan, Huiquan in Xuelu. Ob pivu imajo še mineralno vodo, proizvajajo surovine za pivo, kvas in, zanimivo, plastične škatle.

Kirin

Japonsko pivovarsko podjetje Kirin je v lasti podjetja Kirin Company, ta pa je del skupine Mitsubishi. Družba Kirin se ob pivu ukvarja s kmetijstvom, imajo svoje restavracije, hotele, polnilnice brezalkoholnih pijač, nepremičninske agencije, hotele, farmacijo in vzgojo cvetja. A tudi s pivom mislijo resno. Imajo 40.000 zaposlenih in avgusta so kupili največje pivovarsko podjetje v Mjanmaru F&N – za 560 milijonov dolarjev. Zvarijo okoli 2,25 milijarde litrov piva letno. Znamke so Kirin Lager Beer, Kirin Ichiban Shibori, Kirin Fukkoku Lager…

Asahi Breweries

Po nekaterih podatkih je največje japonsko pivovarsko podjetje Asahi, ki ima v rokah 38 odstotkov japonskega trga. Po drugi strani pa so tudi manjši lastniki orjaških kitajskih pivovarjev Tsingtao, kar bi jih lahko uvrščalo po proizvodnji celo pred konkurenčni Kirin, čeprav Economist meni, da imajo celo pol manjšo produkcijo. Kakorkoli, podjetje, ki je nastalo leta 1889 v Osaki, ob pivu (in pivovarnah po vsem svetu) ponuja tudi sokove (v njihovi lasti je Schweppes Australia) in enega najbolj znanih japonskih viskijev Nikka.

Groupe Castel

Francoska multinacionalka, ki se sicer ukvarja s proizvodnjo in prodajo vseh vrst pijač, je bila ustanovljena leta 1949 in od tistih časov je postala zelo velika. So največji proizvajalec vina v Evropi ter drugi največji proizvajalec in prodajalec piva ter brezalkoholnih pijač v Afriki (skupaj kar 2,8 milijarde litrov letno). Na tem kontinentu držijo kar četrtino trga s pivom. Njihovi najbolj znani etiketi piva sta Flag in Castel, če vina pustimo tokrat ob strani. 28.000 zaposlenih skrbi tudi za to, da je na trgu Castelovo maroško oljčno olje.