Prihodnost je prišla skozi naša (garažna) vrata. Kar je bilo nekoč del znanstvenofantastičnih filmov, je zdaj realnost. Električni avtomobili, ki so tišji od balerin na odru, so lahko naša last. A da bodo avtomobili brez goriva del vsakdana, bo vseeno preteklo še nekaj časa. Predvsem toliko, da bodo vizionarji razvili takšno baterijo, ki bo omogočila bistveno daljši doseg vožnje.

Testna primerka BMW i3 in renault zoe sta gnana zgolj na električno baterijo, zato je edini zvok, ki ga dajeta od sebe, zračni upor. Če se peljete okoli dvajset kilometrov na uro, sta skoraj neslišna, zato predstavljata grožnjo vsem, ki ju ne opazijo. Tako ni bilo malo situacij, ko je moral voznik uporabiti hupo, da je opozoril nase, ali pa je preprosto počakal, da so se drugi udeleženci prometa umaknili. Z malce domišljije morda ni daleč dan, ko bodo tihe električne avtomobile uporabljali pri bančnih ropih in drugih barabijah, pri katerih koristi neslišno prevozno sredstvo.

Kljub vsemu je jasno, da imata BMW i3 in renault zoe drugačno poslanstvo. Primerna sta za dodatni družinski avtomobil ali celo za prvega, če so v gospodinjstvu prepričani, da potrebujejo le mestni avtomobil. V notranjosti je dovolj prostora za štiri odrasle osebe povprečne velikosti, medtem ko bodo udobneje sedeli potniki v BMW i3, ki ima boljši prostorski izkoristek. Drugače je pri prostornosti prtljažnika, saj več prtljage sprejme renault zoe s 338 litri (tekmec 260 litrov, pri čemer sta oba dolga štiri metre).

Pri obeh avtomobilih je opazen drugačen oblikovni pristop, saj so oblikovalci naredili korak stran od klasičnih prijemov, predvsem pri notranjosti. Zoe ima obilo modernih linij, ki so oblikovane s kakovostnimi materiali, pa tudi sedeži so drugačni, saj je naslonjalo za glavo združeno v celoto z naslonjalom za trup. Še bolj izstopa i3, ki je drugačen tudi zaradi izbire materialov. Denimo notranje obloge so narejene iz konopljinih vlaken, kar 95 odstotkov vozila pa je možno reciklirati. Za notranjost, ki spominja na gorsko kočo, je pri i3 treba doplačati 2048 evrov. Posebna so še vrata za dostop do druge klopi, ki se odpirajo v drugo smer kot pri večini preostalih avtomobilov, torej enako, kot se odpirajo dvokrilne omare.

Toda ključna razlika v primerjavi z drugimi vozili je elektromotor. Oba imata samodejni enostopenjski menjalnik. BMW i3 zmore 170 konjskih moči (125 kW), renault zoe pa 88 konjskih moči (65 kW). Skozi ovinke je kanček stabilnejši i3, medtem ko hitrost ob spuščanju stopalke za plin bolje zadržuje zoe. Bistveno poskočnejši je BMW i3, saj do stotice potrebuje 7,2 sekunde, renault zoe pa 13,5 sekunde. Po uradni statistiki lahko i3 iz sebe spravi 150 kilometrov na uro, zoe pa 135 kilometrov na uro, toda med testnimi vožnjami je merilnik hitrosti pri obeh pokazal še nekaj kilometrov več.

V vsakem primeru gre za avtomobila, pri katerih je spoštovanje hitrostnih omejitev povsem preprosta naloga. Na drugi strani je zmerna vožnja celo nujna, če želi uporabnik iz električne baterije iztisniti čim več prevoženih kilometrov. Uradni podatki pravijo, da lahko BMW i3 s polno baterijo naredi 190 kilometrov, renault zoe celo 210 kilometrov. Realnost je krutejša. V obeh je možno narediti približno 150 kilometrov, ampak zgolj ob izjemno varčni vožnji. Pod to besedno zvezo se skriva počasno pospeševanje do največ 90 kilometrov na uro, po možnosti vseskozi v zavetrju kamionov in z izklopljeno klimatsko napravo. To vsaj v poletnih mesecih ni preveč prijetno. V primeru, da voznik kanček bolj pritiska, je jasno, da ni možno narediti več kot sto kilometrov. Pri obeh se baterija na hitrih polnilnicah napolni v dobri uri, prek domače in »normalne« vtičnice pa v približno osmih urah.

Čeprav sta si v marsičem podobna, se najbolj razlikujeta pri ceni. BMW i3 namreč stane 36.550 evrov, renault zoe zen pa 21.990. Takšna razlika v ceni ni naključna, saj je i3 bistveno bolj unikaten, premijski in tudi bolje vodljiv avtomobil. Več pa v sklepu.

Več fotografij na www.dnevnik.si