Prejšnji teden je naš bralec Miha Čebulj vprašal mestni oddelek za gospodarsko dejavnost in promet, kdaj nameravajo avtobusno postajališče Ljubljanskega potniškega prometa (LPP) na Fužinah, kjer svojo pot začenjata oziroma končujeta avtobusni progi 20 in 22, opremiti s sodobno nadstrešnico in urbanomatom? Z mestne občine je prejel odgovor, da tega mestni načrti ne predvidevajo, kar je še toliko bolj presenetljivo zato, ker se končno postajališče prog 20 in 22 oglašuje tudi kot postajališče P+R Fužine. V neposredni bližini, pod trgovskim središčem Hofer, je namreč na voljo 179 parkirnih mest, ki pa so žal – vse od odprtja pred skoraj tremi leti – večino časa nezasedena.

Urbano lahko polnite marsikje

Naš bralec se ni dal odpraviti kar tako, zato je mestno občino pobaral, kje naj potnik, ki pride na končno postajališče na Fužinah od drugod, napolni plačilno kartico urbana, saj je prvi urbanomat od te postaje oddaljen približno 500 metrov. Opozoril je tudi, da na omenjenem postajališču ni niti voznega reda. Na mestnem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet so povedali, da lahko uporabniki urbanomat poiščejo v sami garažni hiši, blizu stopnišča oziroma dvigala. A tudi ta urbanomat je, poudarja Čebulj, oddaljen nekaj sto metrov od končnega postajališča, tako kot tisti na Pregljevem trgu.

Direktor LPP Peter Horvat pravi, da urbanomat na končnem avtobusnem postajališču na Fužinah nikoli ni bil v načrtu, saj posamezna naprava stane 18.000 evrov, poleg tega pa je drago tudi njeno vzdrževanje. »To bi bilo neracionalno razmetavanje denarja glede na to, da imamo na Fužinah urbanomat na Pregljevem trgu. V vsej Ljubljani je urbanomatov 41 in tudi ponekod drugod so oddaljeni več kot 500 metrov od avtobusnih postajališč. To ni nobeno merilo. Poleg tega se lahko kartico urbana napolni na vseh poštah, v trafikah, na bencinskih servisih in drugih prodajnih mestih, tako da ne vidim težave,« je pojasnil Horvat.

Arhaično postajališče dediščina LPP

Nadvse zanimivo pa je pojasnilo direktorja LPP, zakaj je končno avtobusno postajališče P+R Fužine, kot edino v Ljubljani, še vedno takšno, kot je bilo v času Jugoslavije – s starim napisom LPP ter predpotopno nadstrešnico brez ograjenih stranic, ki bi pihanju vetra čakajočega na postajališču zaščitile pred dežjem, in voznih redov. »Ko smo pred desetimi leti objavili javni razpis za nove nadstrešnice, je bil sprejet sklep, da to postajališče ostane takšno, kot je bilo v starih časih, in sicer kot neke vrste tehnična dediščine LPP. To je še edina obstoječa nadstrešnica, ki so jih včasih izdelovali v podjetju iz Gornje Radgone. Mestna občina se je takrat odločila, da jo ohrani kot spomin na stare čase, namesto da jo spravi v skladišče,« je z odgovorom, ki bržkone sodi v rubriko »dobro je vedeti«, postregel Horvat.

Direktor LPP je še pojasnil, kaj storiti, če voznik avtobusa z zaprtimi vrati udobno sedi na svojem šoferskem sedežu in čaka, da bo odbila ura za odhod, medtem ko potniki čakajo pod arhaično fužinsko nadstrešnico premočeni in prezebli; kar se je namreč že večkrat pripetilo tudi našemu bralcu. »Če se najde šofer, ki ne odpre vrat, naj potnik nemudoma javi številko avtobusa na LPP in zahteva prometnika. Takoj se bomo odzvali, saj to pomeni kršitev pogodbenih obveznosti,« je zagotovil Horvat.