Kaj te dni najbolj pretresa Slovenijo? Begunci? Jih ni. Državni proračun? Dolgčas. Volkswagen? Itak butasto, kdo pa kupuje avte na podlagi tistih številk na robu reklam. Ostane torej – DUTB. Slaba banka. Bistvo afere je torej, da so mojstri na čelu te družbe zaslužili preveč. Država je rekla, da lahko zaslužijo nekaj tisočakov, oni pa so si nakazali še nekaj tisočakov postrani. Dobro, ampak to bi že nekako preživeli. Izplačevanje enormnih zneskov ljudem na položajih, sploh v državnih in paradržavnih firmah, je del slovenske folklore. Smo navajeni. Tile Švedi so šli pa predaleč. Seveda ne s plačami, niti ne z dodatki na plače, niti z večmilijonskimi svetovalnimi pogodbami, kaj šele s slabim delom (saj so vendarle na slabi banki). Ne, zamerimo jim potne stroške! Torbjörn Mansson, zdaj že bivši glavni izvršni direktor DUTB, si je na mesec namreč izplačal devet tisoč evrov bruto potnih stroškov, kar nanese slabih pet tisočakov neto. Pa kam, za božjo voljo, je on v službene namene potoval za pet jurjev? Domov. Človek je namreč doma na Švedskem, kjer navsezadnje plačuje tudi davke, plačan pa je bil od davkov, ki jih plačujejo slovenski davkoplačevalci. Jaz za pot v Ljubljano dobivam 135 evrov. Ker toliko pač stane mesečna vozovnica na relaciji Kranj–Ljubljana. Koliko pa stane mesečna vozovnica na relaciji Stockholm–Ljubljana?

Nismo našli podatka o mesečni vozovnici, pač pa enega ponudnika, ki ima redno avtobusno linijo Stockholm–Zagreb in se ustavi tudi v Ljubljani. Povratna vozovnica stane 2200 švedskih kron ali 235 evrov. Torbjörn Mansson bi se tako lahko vsako jutro odpravil na delo v Ljubljano in potem popoldne nazaj domov in za to na mesec porabil res točno tistih pet jurjev! Torej je bila vsa galama odveč. Potne stroške smo mu izračunali pravilno! Človek ima pač stalno prebivališče v Stockholmu, delovno mesto v Ljubljani in mesečni stroški za prihod na delovno mesto so pač pet tisoč evrov. No, vendarle je treba upoštevati, da ta avtobus vozi v eno smer en cel dan in še nekaj ur za povrh. Tako da fizično žal dnevna migracija gospoda Manssona ni bila mogoča.

Je pa njegov (nekdanji) šef, takisto Šved, piše se pa Nyberg, potem razkril, da se Mansson domov vozi le vsak konec tedna. To torej pomeni slab tisočak na mesec, kajneda, gospod Nyberg? Ne. Prvi mož slabe banke se že ne bo vozil skupaj z gastarbajterji in tistimi nesrečniki, ki se bojijo višine. Mansson je letel z letalom in povratna vozovnica v ekonomskem razredu stane 356 evrov. Žal se Mansson noče voziti v ekonomskem razredu. Vozovnica za prvi razred stane 954 evrov. Dobro, oktobra imamo skoraj pet vikendov, in če malo zaokrožimo, pridemo na tistih pet tisočakov potnih stroškov.

Ja, vem, zdaj me boste zmerjali, kaj imajo z vsem tem ženske. Dotično le ena. Gospa Manssonova. Kot je rekel Švedov šef (takisto Šved), če se ne bi Mansson vsak konec tedna oglasil doma pri ženi, mu ta ne bi pustila opravljati službe v dobro nas ubogih Slovenčkov. Ergo, kriva je...

Drugih primerov ne bomo iskali. Je zmanjkalo prostora.